Rädda Dark Angel (nerlagd TV-serie)!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Rädda Dark Angel (nerlagd TV-serie)!
Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
sp_UserOfflineSmall Offline
266226
February 5, 2003 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Det luktade mycket Mind, det var också rätt. (inte illa, faktiskt...)

Tales from the Crypt har börjat igen. Titta på det istället.

Ja, inte är det speciellt mycket vuxnare än Pokémon-substitutet "Dark Angel", men bra mycket roligare

XiOUS
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
266263
February 5, 2003 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: vadå HADDE ?!? har du langa upp icq o skicka Pronto !

jag har la sett 2 avsnitt + nån 5 minutare här o var. det räckte.

Där bevisar du precis vad jag sagt, hur i h-lvete kan du döma en serie om du sett 2 avsnitt och några glimptar, och sen att säga att säsong 1 och 2 är lika, kom tillbaka med lite mer kött på benen!!!

XiOUS
Medlem
266264
February 5, 2003 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Det luktade mycket Mind, det var också rätt. (inte illa, faktiskt...)

Tales from the Crypt har börjat igen. Titta på det istället.

Ja, inte är det speciellt mycket vuxnare än Pokémon-substitutet "Dark Angel", men bra mycket roligare

Börjar bli trött på att upprepa mig hela tiden, du kan inte ha kollat så mycket på Dark Angel du heller om du jämför det med Pokémon, snälla om ni ska posta nåt så var lite mer seriösa! Trött på allt skitsnack!!!

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
266271
February 5, 2003 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Att Dark Angel skulle vara en serie för folk runt 15 år är inte riktigt sant. Den riktar sig till folk mellan 18-35 har jag läst. T.o.m mina föräldrar tycker serien är bra och de är 40+ liksom. Handlingen tycker jag inte det är nåt fel på, det är ofta den typen av handling i såna TV serier. Jag har läst lite om säsong två också fast jag inte sett nåt av den, och det verkar som att det är stor skillnad på den och den första. Tycker det är illa att FOX la ner serien alltså. De säger att tittarsiffrorna var för låga, inte så konstigt när de bytte sändningstiden i USA till en hemsk tid. Det finns väldiga mängder fansiter på nätet om DA, så det känns som att det finns gott om tittare.

Men det är fortfarande en sak jag stör mig på. När ska TV4 sända andra säsongen? Eller skiter dom i den? Ska man behöva köpa säsong två på DVD också?

Jerry
Member
Medlem
266328
February 5, 2003 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, jag har inte sett ofta på Dark Angel, och jag kommer verkligen inte att göra det heller. Lyckligtvis känner jag mig ganska säker på att det inte är en så intrikat serie att man behöver se tio avsnitt för att förstå dess idé och finna dess nivå.

Hur många avsnitt har du sett av Pokémon eftersom du bestämt hävdar att de inte befinner sig i samma klass? Måhända är du hemma även där, men då vill inte jag vara med i den här diskussionen längre... spooky...

Kolla, nu blir jag ivrig och envis igen. 🙂

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
266419
February 5, 2003 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Right on

tror du på allt du läser ? :wide:

och, jag fortsätter ju knappast att glo på en serie om den suxxar Getkulor !

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
266431
February 5, 2003 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Nej, jag har inte sett ofta på Dark Angel, och jag kommer verkligen inte att göra det heller. Lyckligtvis känner jag mig ganska säker på att det inte är en så intrikat serie att man behöver se tio avsnitt för att förstå dess idé och finna dess nivå.

Hur många avsnitt har du sett av Pokémon eftersom du bestämt hävdar att de inte befinner sig i samma klass? Måhända är du hemma även där, men då vill inte jag vara med i den här diskussionen längre... spooky...

pokemon är skitbra 🙂

XiOUS
Medlem
266605
February 5, 2003 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Nej, jag har inte sett ofta på Dark Angel, och jag kommer verkligen inte att göra det heller. Lyckligtvis känner jag mig ganska säker på att det inte är en så intrikat serie att man behöver se tio avsnitt för att förstå dess idé och finna dess nivå.

Kan erkänna att jag inte är speciellt hemma i Pokémon men jag vet så pass mycket att Dark Angel inte är något Pokémon-substitut. Jag har inte sett några japan-figurer spring runt och förvandla sig till "onda" varelser i Dark Angel iaf.

Så var så god och nämn likheterna mellan Dark Angel och Pokémon!

Jerry
Member
Medlem
266615
February 5, 2003 - 11:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag trodde det var glasklart att jag tycker åldersgrupperna de respektive serierna riktar sig till är..ja..om inte samma så åtminstone lika i det avseendet att vi inte pratar om vuxna människor i något av fallen.

XiOUS
Medlem
266698
February 6, 2003 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Jag fattar inte vart ni fått det ifrån att Dark Angel skulle rikta sig till, nja typ 13-16 åribgar eller vad ni nu säger. Jag skulle gärna få det mer förklarat i detalj vad det är som gör det!

Jerry
Member
Medlem
266981
February 6, 2003 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Kombinationen skådespelarnas ålder, humorn, 'problemen', handlingen och 'temat'. Jag kan inte peka på en sak och säga att "det är det som gör att det är för ungdomar", liksom jag inte kan peka på en enskild sak i t.ex Eddings böcker (för att ta en författare ni känner till) som ensamt med säkerhet påvisar en inrikning mot en yngre publik.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
267051
February 6, 2003 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

^^ precis
det är gort för småglin.

Jerry
Member
Medlem
267073
February 6, 2003 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

...ett annat sätt att säga det på... 🙂

Aquila
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 118
267306
February 7, 2003 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Ni måste kvotera in mer nej sägare annars är ni antidemokrater..."

Är det inte lite odemokratiskt att stänga ute en del av befolkningen?

XiOUS
Medlem
267426
February 7, 2003 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Kombinationen skådespelarnas ålder, humorn, 'problemen', handlingen och 'temat'. Jag kan inte peka på en sak och säga att "det är det som gör att det är för ungdomar", liksom jag inte kan peka på en enskild sak i t.ex Eddings böcker (för att ta en författare ni känner till) som ensamt med säkerhet påvisar en inrikning mot en yngre publik.

Vad du än säger så gillar jag fortfarande serien, jag accepterar din åsikt, och jag hoppas du accepterar min. Vi får lämna det vi det 🙂 Jag får väl vara glad att jag har barnasinnet kvar, om det du säger stämmer 😀

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
267471
February 7, 2003 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är på din sida XiOUS 🙂

Vet inte varför jag har fastnat så för den serien, men den är grymt bra tycker jag 🙂 Undrar när säsong 2 kommer på TV4....

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
267529
February 7, 2003 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Iceman wrote: Jag är på din sida XiOUS 🙂

Vet inte varför jag har fastnat så för den serien, men den är grymt bra tycker jag 🙂 Undrar när säsong 2 kommer på TV4....

Klart att Iceman är på din sida.

Han är så kär i Jessica Alba förstår du 😛

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
267623
February 7, 2003 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, likadant här som på SweC. En drös med folk som inte förstår meningen med en sådan här tråd.
Om ni ser en tråd som heter: "Vilket grafikkort ska jag köpa"
Lägger ni ett inlägg där, där ni skriver "seagates hårddiskar äger" ??
Sluta klanka ner på DA! Tycker ni inte om serien, bad for you!
Jag, och förmodligen alla andra som faktiskt tycker om serien, och som den här tråden är riktad till, ger blanka fan i om ni tycker att den suger och är till för pjocka amerikaner. Så snälla, sluta med alla dessa onödiga posts.

Jerry
Member
Medlem
267626
February 7, 2003 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Ehm..har du läst trådens titel samt uppmärksammat omröstningen? Det här är en tråd som skapad för att skrika oförskämdheter till varandra. 🙂

XiOUS - Ja, jag har inte sagt att man inte får gilla serien bara för att den är lite barnslig. Barnasinne bör man ha. Men personligen är mitt barnasinne inte av den kaliber som krävs för denna serie... 😉
Break a leg!

XiOUS
Medlem
267973
February 8, 2003 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Ehm..har du läst trådens titel samt uppmärksammat omröstningen? Det här är en tråd som skapad för att skrika oförskämdheter till varandra. 🙂

jag måste säga att det var inte tanken med att skapa denna tråd, gjorde det för att uppmärksamma folk som inte vet om att serien slutats spela in, samt att göra ett försök att engagera dem i "hjälparbetet".

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 323
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL