June 15, 2005
Verkara vara ett fall för hon engelskan som är med i äntligen hemma
Själv har jag inte så stor erfarenhet av att rädda slipsar men jag skulle lägga den i press mellan fuktade handdukar ett bra tag och sen stryka den på låg värme när den fortfarande är lite fuktig.
Finns det något tvättråd på den? i så fall följ gradtalet för strykning, brukar vara 1 i alla fall på en del som jag själv har!
Lycka till!
November 22, 2001
hULt0 wrote: Kan man ens tvätta normala slipsar? De brukar väl vara gjorda av siden och därför mindre bra att tvätta i tvättmaskin (om så är fallet är det bara att gå och köpa en ny slips).
Nej, man kan inte det, de ska kemtvättas.
Men eftersom jag hade fått en liten fläck på den fick hon för sig att det kunde gå.
November 27, 2003
Jag har varit med om en liknande sak, mindre kul med en handsydd slips som dessutom var en gåva 🙁
Det enda var att sätta sig och försöka rätta till innehållet för hand och sedan köra en press som det skrivs om ovan. Den är helt ok idag, om än inte perfekt, men det är också mycket beroende på att alla töser ska hålla på å dra i den med 😉
//Andreas
Json_81 wrote: Min sambo fick för sig att tvätta en av mina slipsar idag (jag tror jag ska sätta lås på tvättmaskinen, det var inte länge sedan hon la ner sin chockrosa tröja med mina vita).
Den ser minst sagt misshandlad ut.
Kan man rädda den på något sätt?
Nej..
Fira med en kall öl..
Du lär kräkas på alla slipsar du måste ha senare i livet när ungen/ungarna lurats av sin mor att _alltid_ köpa slips till Far på Farsdag, födelsedag, julklapp och alla andra högtider som kan vara lämpade för att förära en Far med ett sådant urgammalt tortyrredskap.
Vore mannen skapt för att ha sådant elände på sej, så vore inte skinnet så tunt på halsen..Ej heller så tryckkänslig.
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 22, 2005
September 12, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Json_81]Min sambo fick för sig att tvätta en av mina slipsar idag (jag tror jag ska sätta lås på tvättmaskinen, det var inte länge sedan hon la ner sin chockrosa tröja med mina vita).
Nej..
Fira med en kall öl..
Du lär kräkas på alla slipsar du måste ha senare i livet när ungen/ungarna lurats av sin mor att _alltid_ köpa slips till Far på Farsdag, födelsedag, julklapp och alla andra högtider som kan vara lämpade för att förära en Far med ett sådant urgammalt tortyrredskap.
Vore mannen skapt för att ha sådant elände på sej, så vore inte skinnet så tunt på halsen..Ej heller så tryckkänslig.
😛
Sluta snurra nu mannen.
Slips är snyggt som fasen om det hela kombineras på rätt sätt vid rätt tillfälle.
skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=Json_81]Min sambo fick för sig att tvätta en av mina slipsar idag (jag tror jag ska sätta lås på tvättmaskinen, det var inte länge sedan hon la ner sin chockrosa tröja med mina vita).
Nej..
Fira med en kall öl..
😛
Sluta snurra nu mannen.
Slips är snyggt som fasen om det hela kombineras på rätt sätt vid rätt tillfälle.
Nej, hugaligen..
Antar att jag lider av någon slags slipsfobi kanske?
Brukar endast använda sån på begravningar och bröllop, fast då under så kort tid som möjligt. Den brukar ganska snabbt hamna i kavajfickan..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
skiroy wrote: Det är klart att det är "hugaligen" för dig när du är så van vid T-tröja och svart skinnväst. 😉
Njaäe, ganska nära, men däremot vit eller svart skjorta och svart skinnväst.. Slipsen lämnar jag oftast hemma.
T-tröja till vardags iofs..men då utan väst..
😀
November 22, 2001
Gelica wrote: Ni kanske skulle börja tvätta era kläder själva. 😉
Inte så lätt när hon slänger in grejer när man inte är hemma 🙁
ilg@dd wrote: [quote=skiroy][quote=ilg@dd][quote=Json_81]Min sambo fick för sig att tvätta en av mina slipsar idag (jag tror jag ska sätta lås på tvättmaskinen, det var inte länge sedan hon la ner sin chockrosa tröja med mina vita).
Nej..
Fira med en kall öl..
😛
Sluta snurra nu mannen.
Nej, hugaligen..
Antar att jag lider av någon slags slipsfobi kanske?
Brukar endast använda sån på begravningar och bröllop, fast då under så kort tid som möjligt. Den brukar ganska snabbt hamna i kavajfickan..
Jag vet inte vad du har för hals? Mig stör den inte det minsta.
Skiroy har helt rätt. Det är snyggt vid rätt tillfälle och med rätt kläder.
December 11, 2002
Njaaa det har väl redan kommit fram att det är ganska så kört med din slips... men för att glida in lite på ert spår ang om slips är snyggt så är det klart det!
Har slips varje dag på jobbet och det är mycket trevligt tycker jag, en skjorta och kavaj gör sig mycket bättre om man har en slips!
2 Guest(s)