Rädda tvättad slips?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Rädda tvättad slips?
Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 6, 2007 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Min sambo fick för sig att tvätta en av mina slipsar idag (jag tror jag ska sätta lås på tvättmaskinen, det var inte länge sedan hon la ner sin chockrosa tröja med mina vita).
Den ser minst sagt misshandlad ut.
Kan man rädda den på något sätt?

Bettys Bop
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 38
1108080
January 6, 2007 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Verkara vara ett fall för hon engelskan som är med i äntligen hemma laugh

Själv har jag inte så stor erfarenhet av att rädda slipsar men jag skulle lägga den i press mellan fuktade handdukar ett bra tag och sen stryka den på låg värme när den fortfarande är lite fuktig.
Finns det något tvättråd på den? i så fall följ gradtalet för strykning, brukar vara 1 i alla fall på en del som jag själv har!

Lycka till!

Json_81
Member
Medlem
1108083
January 6, 2007 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm, tror det är kört.
Tittade lite närmare nu och det är någon bomullsgrej inuti slipsen som är helt ihopskrynklad.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1108090
January 6, 2007 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan man ens tvätta normala slipsar? De brukar väl vara gjorda av siden och därför mindre bra att tvätta i tvättmaskin (om så är fallet är det bara att gå och köpa en ny slips).

Json_81
Member
Medlem
1108091
January 6, 2007 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: Kan man ens tvätta normala slipsar? De brukar väl vara gjorda av siden och därför mindre bra att tvätta i tvättmaskin (om så är fallet är det bara att gå och köpa en ny slips).

Nej, man kan inte det, de ska kemtvättas.
Men eftersom jag hade fått en liten fläck på den fick hon för sig att det kunde gå.

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 353
1108096
January 6, 2007 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

dumpa henne.

Json_81
Member
Medlem
1108103
January 6, 2007 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

yazaka wrote: dumpa henne.

Njae, jag har ju lagt så mycket tid o pengar på att uppfostra henne så jag får nog ha överseende med att hon förstör lite kläder ibland.
Jag ids inte börja om från noll med en ny.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1108116
January 6, 2007 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har varit med om en liknande sak, mindre kul med en handsydd slips som dessutom var en gåva 🙁

Det enda var att sätta sig och försöka rätta till innehållet för hand och sedan köra en press som det skrivs om ovan. Den är helt ok idag, om än inte perfekt, men det är också mycket beroende på att alla töser ska hålla på å dra i den med 😉

//Andreas

Gelica
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 109
1108132
January 6, 2007 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni kanske skulle börja tvätta era kläder själva. 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1108155
January 7, 2007 - 12:24 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Min sambo fick för sig att tvätta en av mina slipsar idag (jag tror jag ska sätta lås på tvättmaskinen, det var inte länge sedan hon la ner sin chockrosa tröja med mina vita).

Nej..
Fira med en kall öl..
Du lär kräkas på alla slipsar du måste ha senare i livet när ungen/ungarna lurats av sin mor att _alltid_ köpa slips till Far på Farsdag, födelsedag, julklapp och alla andra högtider som kan vara lämpade för att förära en Far med ett sådant urgammalt tortyrredskap.
Vore mannen skapt för att ha sådant elände på sej, så vore inte skinnet så tunt på halsen..Ej heller så tryckkänslig.
😛

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

CyberDyne
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 211
1108156
January 7, 2007 - 12:29 am
sp_Permalink sp_Print

Jag brukar ha som policy att bara använda kläder som man kan dra genom en leråker och ändå få rena efteråt, i en vanlig tvättmaskin. Hatar finkläder som inte kan köras i tvättmaskin, bara jobbigt och dyrt om man nu måste tvätta dem. 🙂

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1108159
January 7, 2007 - 12:40 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Json_81]Min sambo fick för sig att tvätta en av mina slipsar idag (jag tror jag ska sätta lås på tvättmaskinen, det var inte länge sedan hon la ner sin chockrosa tröja med mina vita).

Nej..
Fira med en kall öl..
Du lär kräkas på alla slipsar du måste ha senare i livet när ungen/ungarna lurats av sin mor att _alltid_ köpa slips till Far på Farsdag, födelsedag, julklapp och alla andra högtider som kan vara lämpade för att förära en Far med ett sådant urgammalt tortyrredskap.
Vore mannen skapt för att ha sådant elände på sej, så vore inte skinnet så tunt på halsen..Ej heller så tryckkänslig.
😛

Sluta snurra nu mannen.
Slips är snyggt som fasen om det hela kombineras på rätt sätt vid rätt tillfälle.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1108165
January 7, 2007 - 12:50 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=Json_81]Min sambo fick för sig att tvätta en av mina slipsar idag (jag tror jag ska sätta lås på tvättmaskinen, det var inte länge sedan hon la ner sin chockrosa tröja med mina vita).

Nej..
Fira med en kall öl..
😛

Sluta snurra nu mannen.
Slips är snyggt som fasen om det hela kombineras på rätt sätt vid rätt tillfälle.

Nej, hugaligen..
Antar att jag lider av någon slags slipsfobi kanske?
Brukar endast använda sån på begravningar och bröllop, fast då under så kort tid som möjligt. Den brukar ganska snabbt hamna i kavajfickan..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1108168
January 7, 2007 - 12:53 am
sp_Permalink sp_Print

Det är klart att det är "hugaligen" för dig när du är så van vid T-tröja och svart skinnväst. 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1108175
January 7, 2007 - 1:09 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Det är klart att det är "hugaligen" för dig när du är så van vid T-tröja och svart skinnväst. 😉

Njaäe, ganska nära, men däremot vit eller svart skjorta och svart skinnväst.. Slipsen lämnar jag oftast hemma.
T-tröja till vardags iofs..men då utan väst..
😀

Json_81
Member
Medlem
1108181
January 7, 2007 - 1:50 am
sp_Permalink sp_Print

Gelica wrote: Ni kanske skulle börja tvätta era kläder själva. 😉

Inte så lätt när hon slänger in grejer när man inte är hemma 🙁

ilg@dd wrote: [quote=skiroy][quote=ilg@dd][quote=Json_81]Min sambo fick för sig att tvätta en av mina slipsar idag (jag tror jag ska sätta lås på tvättmaskinen, det var inte länge sedan hon la ner sin chockrosa tröja med mina vita).

Nej..
Fira med en kall öl..
😛

Sluta snurra nu mannen.

Nej, hugaligen..
Antar att jag lider av någon slags slipsfobi kanske?
Brukar endast använda sån på begravningar och bröllop, fast då under så kort tid som möjligt. Den brukar ganska snabbt hamna i kavajfickan..

Jag vet inte vad du har för hals? Mig stör den inte det minsta.
Skiroy har helt rätt. Det är snyggt vid rätt tillfälle och med rätt kläder.

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1108201
January 7, 2007 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

Njaaa det har väl redan kommit fram att det är ganska så kört med din slips... men för att glida in lite på ert spår ang om slips är snyggt så är det klart det!
Har slips varje dag på jobbet och det är mycket trevligt tycker jag, en skjorta och kavaj gör sig mycket bättre om man har en slips!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 340
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL