March 31, 2005
Planerat/oplanerat köp ?
så som kanske TV, någon spel konsol, förstärkare osv osv
eller ni bara berättar det snabbt & ignorerar eventuellt svar & köper ändå ?
Jag tillhör den senare kattegorin som ignorerar svar & köper ändå.
visst kanske man har en sur fru 2 dagar men det brukar gå över snabbt :bgrin:
March 6, 2001
Beror ju helt och hållet på om man har gemensam eller delad ekonomi.
Har man gemensam ekonomi är det ju självklart att man måste rådgöra eftersom hon indirekt också köper saken vilket hon kanske inte har någon som helst lust att göra.
Har man delad så köper man väl vad man vill helt enkelt.
"men jag kommer inte plötslig få för mig att köpa en PS3 med 10 spel utan att fråga"
Skulle jag lätt göra, mina pengar, mina inköp.
November 27, 2003
Inte direkt. De (ingen just nu) brukar inte heller ifrågasätt mina köp eftersom jag är den oss två som sitter inne med kunskapen om det jag brukar handla för lite mer pengar 😉
Jag är inte den som slänger så mycket pengar omkring mig överlag heller så de brukar lita på mig 😛
//Andreas
June 23, 2002
Ptja, rådfrågar gör man väl och frågar vad hon tycker. Sen beror det helt och hållet på vad det är. Om det är en TV eller om det är fälgar till bilen. Fälgar till bilen berör henne inte så mycket mer än att hon åker med. Däremot en TV berör ju henne i hemmet så är det en TV ska man ju vara överrens.
Som sagt beror helt och hållet på vad det är och vad det kostar.
obelix wrote: det beror på faktiskt.
det hänger på hur mycket det kostar och hur pass stort behov av saken är.
Jag kan mao få skit för att jag har köpt nåt för 100:- men samtidigt komma undan med att jag köpt nått för 5000:-
Samma här även om jag inte är sambo med min Quinna, vid dyrare inköp brukar jag fråga om hennes åsikt, men rör det sej om enstaka hundring avgör jag själv huruvida jag ska slå till eller inte.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 31, 2005
macrus wrote: x850xt... kom och tänka på ditt korvinköp. Hur reagerade din tjej på det? Är väl säkert därför du skapade tråden. 😀
He he nja korven var ju inte så där dyr i inköp direkt, värsta jag gjort utan att medela var nog att köpa högtalare för 22 000:- utan att säga något 🙄
men det roliga var att det bara blev liv om vilken färg dom hade he he
July 27, 2002
Många tjejer verkar vara alldeles för gnälliga.
Min tjej säger inte ett ord tack och lov. Jag köpte en dator för 20.000 förra året och var pank både 3 månader efter och innan. Inget sades från hennes sida. 🙂
Jag brukar dock informera henne om inköp 1 vecka tidigare nu, så hon hinner fixa fram pengarna till mig.
1 Guest(s)