May 12, 2001
Nu har de hittat ännu ett sätt att försöka suga oss på pengar.
Länk.
May 10, 2005
Självklart skall det vara så! Det är min fasta övertygelse att ALLA utom blinda ska betala licensen, det bästa skulle vara om det var en skatt.
Det värsta jag vet är folk som fuskar, ni som gör det och hävdar att ni inte ser på SVT och därför inte ska betala är fega lögnare.
Och lagtexten säger att allt som kan ta emot markbundna sändningar skall betala. Inga konstigheter över huvud taget, det konstiga är att det faktiskt finns folk som vägrar betala.
Om det vore en skatt som alla (utom skattefuskarna, men dom lär sig ju aldrig ändå) skulle betala så skulle vi dessutom bli av med radiotjänst kontrollanter och då skulle man kunna ta ut en lägre avgift också.
Det enda undantaget ska vara blinda som självklart inte ska betala för något de inte kan använda.
Airhead wrote: Självklart skall det vara så! Det är min fasta övertygelse att ALLA utom blinda ska betala licensen, det bästa skulle vara om det var en skatt.
Det värsta jag vet är folk som fuskar, ni som gör det och hävdar att ni inte ser på SVT och därför inte ska betala är fega lögnare.
Och lagtexten säger att allt som kan ta emot markbundna sändningar skall betala. Inga konstigheter över huvud taget, det konstiga är att det faktiskt finns folk som vägrar betala.
Om det vore en skatt som alla (utom skattefuskarna, men dom lär sig ju aldrig ändå) skulle betala så skulle vi dessutom bli av med radiotjänst kontrollanter och då skulle man kunna ta ut en lägre avgift också.
Det enda undantaget ska vara blinda som självklart inte ska betala för något de inte kan använda.
Blinda har hörsel..Kan lyssna på nyheterna på teve..
Klart även blinda ska betala.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 12, 2001
Airhead wrote: Självklart skall det vara så! Det är min fasta övertygelse att ALLA utom blinda ska betala licensen, det bästa skulle vara om det var en skatt.
Och varför ska blinda slippa undan?!?! Segregation!
De kan ju både lyssna på tvprogrammen och Sveriges Radio, som också finansieras via TV-licensen!
Nä, ge mig valfrihet att ta emot SVT/SR och betala om jag vill se/höra!
December 16, 2003
"Det enda undantaget ska vara blinda som självklart inte ska betala för något de inte kan använda."
i enlighet med matta: STV&Radio! d.v.s. dövblinda
kan få slippa!
i klartext: eg en mottagere!
Episod ur mitt liv: Radiotjänst ringer på jag öppnar
dörren. Övernattningslägenhet, avgiften betalades på
den fasta adressen. "ja men då skall du skriva på
den här"
Räkning med posten ett par dagar senare.
Överklagade och fick rätt!
Vem lurar vem eg. Du betalar avgift eller via skatt
Vari ligger skillnaden?
Samma kassa, samma pengar. Och det
mesta som svt bjuder på är repriser av program
som sög redan när de sändes första gången!
July 7, 2002
Jag tycker inte man ska kunna tvinga folk att betala bara för att dom vill ha en tv. Man får ju inget val, Om jag skulle kunna välja bort 1,2,4 + radio kanalerna skulle jag göra det för att slippa betala för nån skit jag ändå inte vill ha. Eller så får dom skaffa reklam på skiten man börjar ändå bli så pass van 😛
October 31, 2003
Marre wrote: "Det enda undantaget ska vara blinda som självklart inte ska betala för något de inte kan använda."
i enlighet med matta: STV&Radio! d.v.s. dövblinda
kan få slippa!i klartext: eg en mottagere!
Episod ur mitt liv: Radiotjänst ringer på jag öppnar
dörren. Övernattningslägenhet, avgiften betalades på
den fasta adressen. "ja men då skall du skriva på
den här"
Räkning med posten ett par dagar senare.
Överklagade och fick rätt!
Vem lurar vem eg. Du betalar avgift eller via skatt
Vari ligger skillnaden?
Samma kassa, samma pengar. Och det
mesta som svt bjuder på är repriser av program
som sög redan när de sändes första gången!
Hallå? samma kassa? släpp sargen och kom in i matchen. Maiden live är nog ingen repris och dom grymma H-freds sändningarna som Z mulade helt :eye:
May 10, 2005
mattan wrote: Och varför ska blinda slippa undan?!?! Segregation!
Positiv särbehandling heter det. Och ja det tycker jag är rimligt med tanke på att TV-mediet är 80% bildinformation. Och ja blinda lyssnar mycket på radio, men du behöver inte betala för din radio idag om du inte innehar en TV-mottagare. Så jag vill helt enkelt var lite snäll mot blinda.
February 26, 2002
Jag har faktiskt alltid betalat så länge som jag flyttat hemifrån.
Nu senast så dök de upp mitt under pågående hockey VM och frågade om jag hade tv... min feta widescreen stod 3m framför honom med surroundet pumpandes Leif Boork och Åke Unger...
Så nu anmälde jag mitt tvinnehav, om än mindre frivilligt denna gången
2 Guest(s)