July 14, 2004
många här som vet vad Raggarkulturens ledande band heter? och vilka band dom är besläktade med? kan ju säga så här att Eddie Meduza är Raggarrockens okrönte kung och Raggarkulturen är nära besläktat med Vikingarocken. skriv gärna era kunskaper i tråden, låt kunskaperna i detta speciella ämne flöda 😀
July 14, 2004
Death On Wings wrote: Raggare och deras musik ger mig rysningar.
Är inte raggare något vi svenskar fått från usa ? Då borde väll deras "kung" vara en amerikansk artist.
nej, den svenska raggarrocken och rock är inte samma som amerikansk "raggarlivsstil" utan den svenska raggarrocken kommer från Rockabilly musiken som har utformat musikstilar så som psychobilly
June 5, 2004
Nomic wrote: [quote=Death On Wings]Ehhh ok, märks att jag inte kan ett skit om ämnet.
Är du "raggare" ?
njae, men jag har levt nära inpå den stilen sen jag vart liten o jag har alltid lyssnat på den musiken, allt från The boppers till Ultima thule 🙂
Ultima Thule raggarock? dom är ju bra till skillnad från The boppers o Eddie Meduza till exempel...
September 27, 2004
Eddie Meduza är en av Sveriges mest underskattade artister.
Lyssna på klassiker som Skinnet, Punkjävlar, Mera brännvin och den gamla goda Sveriges kompani bl.a.
Eddie kunde också konsten att hantera journalister. När han hade en biff med Expressens Mats Olsson (han skrev om musik på den tiden) skrev Eddie ett gäng låtar tillägnade Mats Olsson bl.a. kxxxn står på Mats Olsson och Mats Ollson rxxxxr kxxxn. Så mina herrar skall man hantera media.
Här finns de flesta låtar som Eddie gjort, stor poesi i många av namnen.
http://www.webvoter.net/se/vot.....gi?id=4006
January 21, 2003
Kommer ihåg för ganska längesen när jag var fyllechaffis. Körde en skabbig Chrysler med en stor gran på taket? & Eddie Meduzas låt: "Jag har världens största k*k. på högsta volym. Och 5 tjejer i baksätet + 1 fram & några andra snubbar. Är dock ingen raggare, men skoj var det. Och första gången jag hörde Eddie Meduza. :hehe:
May 17, 2002
kan ju tipsa om en rättså kul låt av Eddie:
Eddie Meduza - Mera kärnkraft.
har ni aldrig hört honom förut eller om ni bara vill höra en kul låt som inte bara är 100% pervers så tycker jag ni ska lyssna på den. Det är inte ingen bra låt men texten är ganska kul.
edit: %
February 16, 2004
Krqagyzzz wrote: kan ju tipsa om en rättså kul låt av Eddie:
Eddie Meduza - Mera kärnkraft.
har ni aldrig hört honom förut eller om ni bara vill höra en kul låt som inte bara är 100% pervers så tycker jag ni ska lyssna på den. Det är inte ingen bra låt men texten är ganska kul.
edit: %
Det är ju bara de som inte vet nåt om honom som tror att han bara gjort pervers musik.
2 Guest(s)