July 14, 2004
azN- wrote: [quote=Nomic][quote=Death On Wings]Ehhh ok, märks att jag inte kan ett skit om ämnet.
Är du "raggare" ?
njae, men jag har levt nära inpå den stilen sen jag vart liten o jag har alltid lyssnat på den musiken, allt från The boppers till Ultima thule 🙂
Ultima Thule raggarock? dom är ju bra till skillnad från The boppers o Eddie Meduza till exempel...
nej,Ultima Thule faller under sjangern Vikingarock, har du nattmössan på eller?
July 14, 2004
och vill bara säga att han definitivt är en av landets mest underskattade artister, han spelade oftast in sina låtar själv i sin egen studio. (han spelade i stort sett allt inom musik) och till er som säger att han suger o att raggarkulturen suger har ju fått nåt om bakfoten, för i slutändan handlar allt bara om att må bra, och det finns inget som suger i att umgås,ta en bärs o må bra. (jag är inte raggare)
June 5, 2004
Nomic wrote: [quote=azN-][quote=Nomic][quote=Death On Wings]Ehhh ok, märks att jag inte kan ett skit om ämnet.
Är du "raggare" ?
njae, men jag har levt nära inpå den stilen sen jag vart liten o jag har alltid lyssnat på den musiken, allt från The boppers till Ultima thule 🙂
Ultima Thule raggarock? dom är ju bra till skillnad från The boppers o Eddie Meduza till exempel...
nej,Ultima Thule faller under sjangern Vikingarock, har du nattmössan på eller?
Jag? det var ju jag som sa att det var fel...
December 31, 2001
Nomic: Det där med att raggarkulturen handlar om att må bra, i vilken del kommer då alla slagsmål och otrevliga vidriga gubbar in i bilden då ? Har aldrig i mitt liv träffat en trevlig raggare, otrevligare jävlar får man leta efter. Partar hellre med nassar än raggare. ehh jag stannar nog hemma.
May 23, 2002
Death On Wings wrote: Nomic: Det där med att raggarkulturen handlar om att må bra, i vilken del kommer då alla slagsmål och otrevliga vidriga gubbar in i bilden då ? Har aldrig i mitt liv träffat en trevlig raggare, otrevligare j**lar får man leta efter. Partar hellre med nassar än raggare. ehh jag stannar nog hemma.
Finns ju svartrockare som tycker det är tufft när ett visst band slänger ut låtsas-grishuvuden på scenen... Mår de bra av det?
Av alla kulturer så finns de få som är så sköna som den svenska raggarkulturen. Bilarna, musiken, stilen... Bara stanna till vid macken med en jänkare och genast kommer det fram likasinnade människor och börjar prata...
July 14, 2004
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Death On Wings]Nomic: Det där med att raggarkulturen handlar om att må bra, i vilken del kommer då alla slagsmål och otrevliga vidriga gubbar in i bilden då ? Har aldrig i mitt liv träffat en trevlig raggare, otrevligare j**lar får man leta efter. Partar hellre med nassar än raggare. ehh jag stannar nog hemma.
Finns ju svartrockare som tycker det är tufft när ett visst band slänger ut låtsas-grishuvuden på scenen... Mår de bra av det?
Av alla kulturer så finns de få som är så sköna som den svenska raggarkulturen. Bilarna, musiken, stilen... Bara stanna till vid macken med en jänkare och genast kommer det fram likasinnade människor och börjar prata...
<--- behöver jag lägga till nåt? han fick in allt i ett och samma inlägg. och ursäkta azn- jag trodde jag klargjorde att UT INTE var raggarrockare då många blandar ihop dom p.g.a att eddie och dom gjort en del låtar tillsammans
September 28, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Death On Wings]Nomic: Det där med att raggarkulturen handlar om att må bra, i vilken del kommer då alla slagsmål och otrevliga vidriga gubbar in i bilden då ? Har aldrig i mitt liv träffat en trevlig raggare, otrevligare j**lar får man leta efter. Partar hellre med nassar än raggare. ehh jag stannar nog hemma.
Slipknot är ju kända för att vara jävligt mogna 🙄
raggare är oftast fula fjantar som tycker det är tufft att gå i pappas fotspår and heres a newsflash for ya: man får aldrig någon fin brud om man är raggare dem är bara allmänt hatade
July 14, 2004
fastbullit wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan][quote=Death On Wings]Nomic: Det där med att raggarkulturen handlar om att må bra, i vilken del kommer då alla slagsmål och otrevliga vidriga gubbar in i bilden då ? Har aldrig i mitt liv träffat en trevlig raggare, otrevligare j**lar får man leta efter. Partar hellre med nassar än raggare. ehh jag stannar nog hemma.
raggare är oftast fula fjantar som tycker det är tufft att gå i pappas fotspår and heres a newsflash for ya: man får aldrig någon fin brud om man är raggare dem är bara allmänt hatade
av fördomsfulla idioter såsom du och din arroganta ("ursäkta uttrycket" ?) rövhög med kompisar ? på den tiden jag var raggare hade jag flicka...så du borde ju ta o köra in en pappersboll i munnen
September 28, 2003
Nomic wrote: [quote=fastbullit][quote=[Gamepredator] Sulan][quote=Death On Wings]Nomic: Det där med att raggarkulturen handlar om att må bra, i vilken del kommer då alla slagsmål och otrevliga vidriga gubbar in i bilden då ? Har aldrig i mitt liv träffat en trevlig raggare, otrevligare j**lar får man leta efter. Partar hellre med nassar än raggare. ehh jag stannar nog hemma.
av fördomsfulla idioter såsom du och din arroganta ("ursäkta uttrycket" ?) rövhög med kompisar ? på den tiden jag var raggare hade jag flicka...så du borde ju ta o köra in en pappersboll i munnen
iofs så talar jag om nutiden och det var en rktigt stor hög du snackar om, alla utom raggarna själva ungefär
Raggarrock??
Det är ju Eddie Cohcran, Robert Gordon och andra rockabillygrabbar..
Ultima Thule?? Vad för slags raggers lyssnar på det?? Måste vara några finniga volvokillar då..
Eddie Meduza gjorde väl en del bra låtar..Men dom med bara knulla, fitta ,kuk i texterna ger jag inte mycket för..
Raggarkulturen överlag tycker jag är en bra "rörelse..Det är lustigt egentligen att det är så lite bråk och så i de kretsarna..
Kom att tänka på Big Meet V-ås -92..Läste i tidningen på väg hem, 3 rattfyllor och 2 misshandelsfall på hela helgen..Varav 2 rattfyllor var Svenssons i Volvo..6000 bilar(Jänks) där..Kanske 4-5 pers i varje..
Det är fan värre på krogen en lördagkväll.
*Edit*
Min Far var ingen raggare..
Min gamla pärla..Med en 360 på ca:350 hästar
https://www.nordichardware.se/.....bild01.jpg
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 28, 2003
jag talar om dagens raggare ilg@dd dem är bara utstötta o går fordon
1 Guest(s)