Raggarrock|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Raggarrock
[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
sp_UserOfflineSmall Offline
786519
December 1, 2004 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Den Svenska raggarkulturen är underbar...

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
786521
December 1, 2004 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag gillar inte raggarrock, men Meduza är förjävla bra :bgrin:

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
786522
December 1, 2004 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja utan utropstecken!

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
786523
December 1, 2004 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Klart man känner till honom men inte min musiksmak direkt. Visst några låtar är lite roliga.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
786645
December 1, 2004 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=Nomic][quote=Death On Wings]Ehhh ok, märks att jag inte kan ett skit om ämnet.
Är du "raggare" ?

njae, men jag har levt nära inpå den stilen sen jag vart liten o jag har alltid lyssnat på den musiken, allt från The boppers till Ultima thule 🙂

Ultima Thule raggarock? dom är ju bra till skillnad från The boppers o Eddie Meduza till exempel...

nej,Ultima Thule faller under sjangern Vikingarock, har du nattmössan på eller?

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
786647
December 1, 2004 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

och vill bara säga att han definitivt är en av landets mest underskattade artister, han spelade oftast in sina låtar själv i sin egen studio. (han spelade i stort sett allt inom musik) och till er som säger att han suger o att raggarkulturen suger har ju fått nåt om bakfoten, för i slutändan handlar allt bara om att må bra, och det finns inget som suger i att umgås,ta en bärs o må bra. (jag är inte raggare)

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
786727
December 1, 2004 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=azN-][quote=Nomic][quote=Death On Wings]Ehhh ok, märks att jag inte kan ett skit om ämnet.
Är du "raggare" ?

njae, men jag har levt nära inpå den stilen sen jag vart liten o jag har alltid lyssnat på den musiken, allt från The boppers till Ultima thule 🙂

Ultima Thule raggarock? dom är ju bra till skillnad från The boppers o Eddie Meduza till exempel...

nej,Ultima Thule faller under sjangern Vikingarock, har du nattmössan på eller?

Jag? det var ju jag som sa att det var fel...

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
786778
December 1, 2004 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic: Det där med att raggarkulturen handlar om att må bra, i vilken del kommer då alla slagsmål och otrevliga vidriga gubbar in i bilden då ? Har aldrig i mitt liv träffat en trevlig raggare, otrevligare jävlar får man leta efter. Partar hellre med nassar än raggare. ehh jag stannar nog hemma.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
786833
December 1, 2004 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Nomic: Det där med att raggarkulturen handlar om att må bra, i vilken del kommer då alla slagsmål och otrevliga vidriga gubbar in i bilden då ? Har aldrig i mitt liv träffat en trevlig raggare, otrevligare j**lar får man leta efter. Partar hellre med nassar än raggare. ehh jag stannar nog hemma.

Finns ju svartrockare som tycker det är tufft när ett visst band slänger ut låtsas-grishuvuden på scenen... Mår de bra av det?

Av alla kulturer så finns de få som är så sköna som den svenska raggarkulturen. Bilarna, musiken, stilen... Bara stanna till vid macken med en jänkare och genast kommer det fram likasinnade människor och börjar prata...

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
787164
December 2, 2004 - 9:15 am
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Death On Wings]Nomic: Det där med att raggarkulturen handlar om att må bra, i vilken del kommer då alla slagsmål och otrevliga vidriga gubbar in i bilden då ? Har aldrig i mitt liv träffat en trevlig raggare, otrevligare j**lar får man leta efter. Partar hellre med nassar än raggare. ehh jag stannar nog hemma.

Finns ju svartrockare som tycker det är tufft när ett visst band slänger ut låtsas-grishuvuden på scenen... Mår de bra av det?

Av alla kulturer så finns de få som är så sköna som den svenska raggarkulturen. Bilarna, musiken, stilen... Bara stanna till vid macken med en jänkare och genast kommer det fram likasinnade människor och börjar prata...

<--- behöver jag lägga till nåt? han fick in allt i ett och samma inlägg. och ursäkta azn- jag trodde jag klargjorde att UT INTE var raggarrockare då många blandar ihop dom p.g.a att eddie och dom gjort en del låtar tillsammans

GroundX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1619
787166
December 2, 2004 - 9:21 am
sp_Permalink sp_Print

vissa Meduza låtar är lite "knepiga" men vissa är riktigt bra och roliga också!

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
787173
December 2, 2004 - 9:32 am
sp_Permalink sp_Print

GroundX wrote: vissa Meduza låtar är lite "knepiga" men vissa är riktigt bra och roliga också!

:rollsmile:

edit 1 : 200 inlägg 😀

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
787799
December 2, 2004 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Ursäkta uttrycket men FYFAN för raggare!
Äckliga gubbar som luktar svett och super...
Nejtack.

fockzy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 321
787931
December 2, 2004 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är Raggare och jag tycker att Eddie Meduza är "The one and only big ragger king"....så de så!!

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
787949
December 2, 2004 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Death On Wings]Nomic: Det där med att raggarkulturen handlar om att må bra, i vilken del kommer då alla slagsmål och otrevliga vidriga gubbar in i bilden då ? Har aldrig i mitt liv träffat en trevlig raggare, otrevligare j**lar får man leta efter. Partar hellre med nassar än raggare. ehh jag stannar nog hemma.

Slipknot är ju kända för att vara jävligt mogna 🙄

raggare är oftast fula fjantar som tycker det är tufft att gå i pappas fotspår and heres a newsflash for ya: man får aldrig någon fin brud om man är raggare dem är bara allmänt hatade

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
787956
December 2, 2004 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Eddie Meduza är kung!

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
788031
December 3, 2004 - 2:00 am
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan][quote=Death On Wings]Nomic: Det där med att raggarkulturen handlar om att må bra, i vilken del kommer då alla slagsmål och otrevliga vidriga gubbar in i bilden då ? Har aldrig i mitt liv träffat en trevlig raggare, otrevligare j**lar får man leta efter. Partar hellre med nassar än raggare. ehh jag stannar nog hemma.

raggare är oftast fula fjantar som tycker det är tufft att gå i pappas fotspår and heres a newsflash for ya: man får aldrig någon fin brud om man är raggare dem är bara allmänt hatade

av fördomsfulla idioter såsom du och din arroganta ("ursäkta uttrycket" ?) rövhög med kompisar ? på den tiden jag var raggare hade jag flicka...så du borde ju ta o köra in en pappersboll i munnen

fastbullit
Member
Medlem
788218
December 3, 2004 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=fastbullit][quote=[Gamepredator] Sulan][quote=Death On Wings]Nomic: Det där med att raggarkulturen handlar om att må bra, i vilken del kommer då alla slagsmål och otrevliga vidriga gubbar in i bilden då ? Har aldrig i mitt liv träffat en trevlig raggare, otrevligare j**lar får man leta efter. Partar hellre med nassar än raggare. ehh jag stannar nog hemma.

av fördomsfulla idioter såsom du och din arroganta ("ursäkta uttrycket" ?) rövhög med kompisar ? på den tiden jag var raggare hade jag flicka...så du borde ju ta o köra in en pappersboll i munnen

iofs så talar jag om nutiden och det var en rktigt stor hög du snackar om, alla utom raggarna själva ungefär

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
788261
December 3, 2004 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Raggarrock??
Det är ju Eddie Cohcran, Robert Gordon och andra rockabillygrabbar..
Ultima Thule?? Vad för slags raggers lyssnar på det?? Måste vara några finniga volvokillar då..
Eddie Meduza gjorde väl en del bra låtar..Men dom med bara knulla, fitta ,kuk i texterna ger jag inte mycket för..
Raggarkulturen överlag tycker jag är en bra "rörelse..Det är lustigt egentligen att det är så lite bråk och så i de kretsarna..
Kom att tänka på Big Meet V-ås -92..Läste i tidningen på väg hem, 3 rattfyllor och 2 misshandelsfall på hela helgen..Varav 2 rattfyllor var Svenssons i Volvo..6000 bilar(Jänks) där..Kanske 4-5 pers i varje..
Det är fan värre på krogen en lördagkväll.

*Edit*
Min Far var ingen raggare..
wink

Min gamla pärla..Med en 360 på ca:350 hästar
https://www.nordichardware.se/.....bild01.jpg

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

fastbullit
Member
Medlem
788431
December 3, 2004 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

jag talar om dagens raggare ilg@dd dem är bara utstötta o går fordon

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 350
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL