March 2, 2002
Ja, det växer ut i samma längd. Finns vissa "fall" där folk som har vaxat sig på ett ställe under en lång tid inte längre får någon hårväxt alls.
Om du ska raka dig så får du göra det ganska ofta, så du kanske ska fundera på vaxning, som räcker i flera veckor. Vill man inte raka sig så kan använda hårbortagningscreme/skum. Hårlös ungefär lika lång tid som rakning med rakhyvel. Veet vet jag folk som har rekommenderat:
http://www.veet.dk/product.asp?id=13
March 23, 2004
NES_Boy wrote: Varför vill du raka benen? :bgrin:
[quote=Uno!]Raka inte, du kommer bara ångra dig sen..
Och du har erfarenhet nog att säga det?
Ja, men inte av mig själv dock ..
Fantiserar bara om dom läskiga konsekvenserna :bgrin:
Edit: Däremot är det ju lite smånajs o göra lite dekorationer med det hår man har, fina ränder o sånt
December 28, 2004
Dom som "retar" folk som rakar sig har oftast själv inte grov hårväxt på sin kropp, vet inte om dom är avundsjuka för att inte ha något hår eller om dom egentligen inte bryr sig men dom är tvugna att poängtera det.
Populära kommentarer som att man är bög förstår jag inte riktigt... simmare, bodybuilders och andra som rakar sig, är dom det då?
Är man självsäker så bryr man sig inte om deras kommentarer.
Själv skulle jag lägga mig i den klassen som har medel hårväxt.
Fanns det ett medel som tog bort allt hår under halsen och neråt så skulle jag ge guld för det men tyvärr finns det bara cellgifter som gör 100% :/
Att vaxa bort håret är smärtsamt men mycket effektivt plus är ett av dom allra bästa alternativen, det drar ut "roten".
Använda gelén eller skummet fungerar men håret kommer tillbaka rätt så snabbt.
Raka med en vanlig rakhyvel är sämsta utvägen pga det gör håret bara grovare och det växer ut snabbt.
Jag skulle rekommendera att gå till en klinik som gör sådant här jobb (vaxning), dom vet vad dom gör 😉
Jag rakar bröstet med stolthet
*Är äckligt att ha en urskog där...*
Det finns en sista möjlighet och det är att komma över håret och leva med det 🙂
October 31, 2003
jojjehojj wrote: [quote=Cezar]Det kommer komma tillbaka snabbare ju mer du rakar dig...
Jag är inte så säker på detdär. Jag läste någon studie om det för inte så länge sedan, och enligt den så trodde bara folk det, eftersom man ser att håret växer mycket bättre om man är rakad.
Ja och sen är det nya håret vasst också. Så det känns om det växer en mm
November 27, 2003
Först pch främst: Hår växer inte ut värre om man rakar bort det. Ren och skär lögn.
För det andra: Veet äger. Min syster hade något som var modellen starkare som verkligen mattade ut hårsäckarna dock så finns det vissa allergiska besvär som man kan råka ut för och därför säljs det inte i så många butiker. Kan kolla upp vad det hette om det är intressant.
//Andreas
3 Guest(s)