December 27, 2003
de flesta "passar" i rakat. kan dock se lite konstigt ut om du har väldigt ljust hår (såvida du inte snackar om renrakat?)
Har själv rakat en gång, det var jäkligt skönt. Det enda sättet att ta reda på hur det ser ut, är egentligen att testa. Om ett par månader har du ändå långt hår igen
August 23, 2001
Har kört rakat sedan i sommras, ångrar inte det en sekund 😀
I början körde jag utan munstycke, men nu kör jag på 3mm, det är alldeles lagomt tycker jag.
Och ser det illa ut så växer det ju alltid ut igen och snart är det ju vinter så då kan man dölja det med en mössa 😀 😀
January 7, 2006
Bjornsson wrote: Har kört rakat sedan i sommras, ångrar inte det en sekund 😀
I början körde jag utan munstycke, men nu kör jag på 3mm, det är alldeles lagomt tycker jag.
Och ser det illa ut så växer det ju alltid ut igen och snart är det ju vinter så då kan man dölja det med en mössa 😀 😀
På vintern är det för kallt med kort hår!
Jag har aldrig haft långt hår, men jag hade i några månader så det täcker hyfsat stor del av öronen. Det blev riktigt kallt när jag klippte mig i början av november!
July 18, 2001
hULt0 wrote: På vintern är det för kallt med kort hår!
Jag har aldrig haft långt hår, men jag hade i några månader så det täcker hyfsat stor del av öronen. Det blev riktigt kallt när jag klippte mig i början av november!
så sant så sant.. jag har nog aldrig frusit så mkt som den vintern jag klippte håret från ~3dm till närmare 3cm.. usch usch
February 12, 2003
Sist jag klippte mig på allvar (~fyra år sedan) rakade jag av allting. Och det var rätt illa. Dessutom har jag såpass litet huvud och smal hals att jag ser anorektisk ut om jag inte har hår som hänger vid sidan av huvudet. Nog för att tillochmed mitt hår är tunt, men det ser mycket bättre ut. 🙂
November 22, 2001
trunks wrote:
ska man till en frisör tycker ni eller går det lika bra att göra det hemma ???
Betala frisören 300 spänn eller köpa en apparat för 300 spänn o kunna göra det själv varje gång. Ditt val.
Det går inte att misslyckas med rakningen 🙂
[edit] Köp dock ingen billig apparat på clas ohlsson eller liknande, den missen har jag gjort. Har slängt 2st för att de varit skit.
Håll dig till kända märken.
1 Guest(s)