October 22, 2002
Som flertalet har sagt så prova att göra det i duschen. Avsluta duschningen med att raka dig, då är huden blöt, varm och mjukare än normalt.
Jag använder Mach3 hyvel med Niveas "Coolgel", är kallt och mysigt när det läggs på.
Till andra regioner fick jag ett tips av en kompis varvid jag provade, kommer aldrig mer använda något annat nu. Veet!!!!!
Han menar antagligen en trimmer.. Tycker inte det ska vara så svårt att lista ut.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 23, 2008
skulle med behöva lite hjälp med detta.
Är 15 år (92a) och har rakat mig i snart 2 år, tidig, ja. Det har gott asbra fram tills nu i vinter. Hela min hals är rödprickig.
Brukar raka mig mothårs och byter hyvel relativt ofta. Rakar mig i dushen med rakgel.
Nu den senaste månaden har jag kört att bara raka medhårs, en betydlig skillnad, många röda prickar i borta. Men vad har hänt? Jo, en enorm finansamling har bildats på halsen, som svider som fan och ser allmänt skum ut.
Tror ni på rakvatten på halsen efter rakning?
Ge gärna tips!
April 13, 2004
ha:cl wrote: skulle med behöva lite hjälp med detta.
Är 15 år (92a) och har rakat mig i snart 2 år, tidig, ja. Det har gott asbra fram tills nu i vinter. Hela min hals är rödprickig.
Brukar raka mig mothårs och byter hyvel relativt ofta. Rakar mig i dushen med rakgel.
Nu den senaste månaden har jag kört att bara raka medhårs, en betydlig skillnad, många röda prickar i borta. Men vad har hänt? Jo, en enorm finansamling har bildats på halsen, som svider som fan och ser allmänt skum ut.
Ge gärna tips!
Hola! Min far lärde mig att man alltid skall börja att raka sig medhårs, och när allt det är gjort så tar man mothårs för att få en så nära rakning som möjlig
January 23, 2008
Jalle64 wrote: Hola! Min far lärde mig att man alltid skall börja att raka sig medhårs, och när allt det är gjort så tar man mothårs för att få en så nära rakning som möjlig
störande att Multicitat inte finns här, men:P
Tack för välkommnanden 🙂
Okej, asså jag tror jag lägger ner med att raka mothårs för ett tag framöver, får se hur det utvecklar sig.
Ska testa detta idag:
Raka i slutet av duschen. Med ny hyvel och mycket gel.
Lägga på rakvatten, dock så har mina tidigare försök med rakvatten inte fungerat så bra, det har inte livit sämre, men inte bättre heller typ.
Ha:cl:D
April 24, 2007
ha:cl wrote: skulle med behöva lite hjälp med detta.
Ge gärna tips!
*jag hade genast byt ut rakgel mot vanligt raklödder på burk. rakgel ger mer friktion o irriterar mer.
*ja kan inte ens raka mig med rakgel. blir så jävla jobbigt.
*kan bara hålla med mean o delp1 i det med rakvatten 😉
*raka in för ofta o inte heller för sällan. har du bara lite grann så irriters huden mycket mer än annars
*prova att raka medhårs
*tvätta gärna ansiktet med nån ansikttvätt som inte innehåller tvål innan du tar på raklödder
ps: välkommen till NH!
January 23, 2008
nvidiaamd wrote: *jag hade genast byt ut rakgel mot vanligt raklödder på burk. rakgel ger mer friktion o irriterar mer.
*ja kan inte ens raka mig med rakgel. blir så j**la jobbigt.
*kan bara hålla med mean o delp1 i det med rakvatten 😉
*raka in för ofta o inte heller för sällan. har du bara lite grann så irriters huden mycket mer än annars
*prova att raka medhårs
*tvätta gärna ansiktet med nån ansikttvätt som inte innehåller tvål innan du tar på raklödder
ps: välkommen till NH!
Tack för svaret! Ska iväg och testa lite nu, se hur det går, är ganska bra, är rätt skäggig, inte rakat mig på tre dagar:P
1 Guest(s)