February 23, 2004
Öwall wrote: rakapparat är för mesar =)
(tänkte säga kärringar, men det blir ju inte riktigt rätt =/ )
Varför?
Hyvel är ju mycket omständigare.. på med lödder.. dra hit dra dit.... tvätta ansiktet på med after shave... tar ju längre tid...
Rakapparat är för latmaskar möjligtvis.. men e man lat så e man 🙂
December 31, 2001
Har gått över till rakapparat nu efter 2-3 år med mach 3 och senare mach3 turbo med extra pysventlier 😛
Man kommer inte lika nära med rakapparat som man kommer med hyvel men snabbare går det och man kan tillome göra det när man sitter på NH i stället för allt omständigt kletande med saker i ansiktet.
February 23, 2004
Death On Wings wrote: Har gått över till rakapparat nu efter 2-3 år med mach 3 och senare mach3 turbo med extra pysventlier 😛
Man kommer inte lika nära med rakapparat som man kommer med hyvel men snabbare går det och man kan tillome göra det när man sitter på NH i stället för allt omständigt kletande med saker i ansiktet.
Jo så jag resonerar också... men kör du med aftershave efteråt?
December 31, 2001
pcw wrote: [quote=Death On Wings]Har gått över till rakapparat nu efter 2-3 år med mach 3 och senare mach3 turbo med extra pysventlier 😛
Jo så jag resonerar också... men kör du med aftershave efteråt?
Ibland, kör med nivea aftershave balsam för annars blir min hud som ett sandpapper.
October 22, 2002
Death On Wings wrote: [quote=CoLiC]Försök raka ballen med en apparat och få det mjukt å fint, lycka till säger jag. Går du vidare till pungen så kanske du ska köra med apparat, men det är ett undantag.
Hyvel ska det vara, ger bästa rakningen
Har du hår "PÅ" ballen ? 😮
Har inte du de då? Jag har de längs roten och en liten bit upp på undersida.
Sen är det hyvel (Mach 3) som gäller, mycket närmare rakning. Tar det samtidigt som duschen eftersom man duschar minst 1gång per dag och då tar de kanske 2-3 minuter. Sen så är huden redan lite mjukare och då så blir rakningen bättre än om man tar det i handfatet med lite vatten coh sen lödder.
January 17, 2002
Death On Wings wrote: [quote=CoLiC]Försök raka ballen med en apparat och få det mjukt å fint, lycka till säger jag. Går du vidare till pungen så kanske du ska köra med apparat, men det är ett undantag.
Ptja, ca 3-4 cm upp på den iaf, glesare ju högre du kommer dock. Då jag rakar så rakar jag allt, inte ett hårstrå kvar där nere.
December 31, 2001
fisken wrote: [quote=Death On Wings][quote=CoLiC]Försök raka ballen med en apparat och få det mjukt å fint, lycka till säger jag. Går du vidare till pungen så kanske du ska köra med apparat, men det är ett undantag.
Har inte du de då? Jag har de längs roten och en liten bit upp på undersida.
Sen är det hyvel (Mach 3) som gäller, mycket närmare rakning. Tar det samtidigt som duschen eftersom man duschar minst 1gång per dag och då tar de kanske 2-3 minuter. Sen så är huden redan lite mjukare och då så blir rakningen bättre än om man tar det i handfatet med lite vatten coh sen lödder.
njepp bara runt om ibland 🙄
July 14, 2003
Fattar bara inte hur man kan ta ut 106kr för 4st blad till en Gillette Mach3? 26 kr styck, räcker några gånger.
Och sen byter dom skaft ibland också, inte för att det blir nått annat än en designskillnad, men det är ju bara en viss typ av blad som passar till en viss typ av skaft. Varför i h*vete gör man inte 1(!) skaft som passar till alla blad, fan dom ska tjäna pengar på allt.
2 Guest(s)