November 27, 2003
BelGarath wrote: ja tänkte på att göra en tråd men jag var för förbannad på mig själv som brände pengarna på annat.
Jo, man får ju verkligen snåla med konserterna som student. Fick bli Maiden i sommar istället 🙁
(BTW: 2 Ton Predator är så grymt jävla tunga live!)
//Andreas
February 22, 2003
Delph1 wrote: [quote=BelGarath]ja tänkte på att göra en tråd men jag var för förbannad på mig själv som brände pengarna på annat.
(BTW: 2 Ton Predator är så grymt j**la tunga live!)
//Andreas
😀 😀 😀 JAAAA DOM ÄR BÄST!!! fan va bra dom är!
Alla hårdrockare ladd....ja menar spring o köp deras skivor..
January 5, 2002
Jahapp, här kommer då min analys av kvällen. Tråkigt nog var polarna sega med jackorna, så vi hamnade i den bakre ståsektionen, vilket förstörde en hel del (man fick varken det tryck man brukar få på ståplats eller den avslappning man får på sittplats, utan det var något värdelöst mellanting - man kunde röja litegrann men inte fullt ut). Nåja, det blev fajt borta hos oss, så lite hände i alla fall 🙂 Jävla gårdare, alltid ska de förstöra för hederligt folk :p
Ljudet var lite konstigt, gitarrerna hördes nästan inte alls så låtarna blev inte så värst röjiga, det var mest tungt bastryck som i och för sig skapade skön stämning men inte gjorde musiken rättvisa. Jag förstår inte hur Rammsteins mer snabba och röjiga låtar som Feuer frei, Du reichst so gut och till viss del Moskau kunde låta relativt tama. Här jämför jag med In Flames som verkligen lyckades med en extrem liveröjighet med exempelvis Dead alone och Colony. Detta tror jag i och för sig beror på att ljudet var bättre och att jag stod vid stängslet, så ja, det är ju inte Rammstein det är fel på.
Låtlistan var bra, allt obligatoriskt var med, men jag saknade Adios, dessutom borde de ersatt Ohne dich med Amour.
Effekterna var klockrena. Bästa jag nångonsin sett.
Stämningen var, som sagt, rätt blandad där jag stod (ett slags hämmat röjande, vilket var astrist), men framme vid stängslet var det nog jävligt bra.
Betyg: 4/5
Motivering: Vissa omständigheter förstörde det litegrann för min del, men det var jävligt bra ändå. In Flames var dock bättre.
June 3, 2001
RAMMSTEIN!
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
:D/ :hb: :D/ :hb:
Faen så bra det var då. 😀
Polaren fick igång våran sektion innan dom börja spela Rammstein.
Killen som satt i grytan(?) var ruggit bra.
Likaså effkterna. Mycket eld - det gillar Gueno. 🙂
Tänkte köpa en t-tröja för 280:- men ångrade mig.
Det var tur det.
Utanför sålde dom sammalika tröjor för 100:- styck, så jag köpte 2 stycken. 😀
Betyg: 5/5
January 5, 2002
Gueno: Fick igång er sektion? Får man fråga var du stod? Jag minns nämligen en kille i svart Ralph Lauren-piké och vit ylleväst (den senare rev han sönder) som betedde sig som en jävla fitta redan innan förbandet, han hoppade omkring och knuffade omkull folk, kastade fulla ölglas (!) på ståsektionen framför och så vidare. Det verkade som att han ville ha pit redan innan det hade kommit igång, och han betedde sig dessutom allmänt korkat. Är lite sur över att jag inte är stor nog för att bråka med någon som har fem polare, jag blev nämligen jävligt irriterad. Nåja.
3 Guest(s)