May 28, 2003
snyde: Om man skulle höra själva musiken så behövde man ta av sig öronpropparna. Då kunde man höra gitarrerna bra och trummorna. Men FAN va man fick ont i öronen efter några låtar utan skydd. Och jag satt ändå på etage 2.
På våran läktare, som va ganska så liten, va det inte så jättebra drag. Det va några fjortisar som busvisslade som fan. - Hördes mer än musiken.
Skulle säga 3/5 från min platserna vi hade. men kände sig mer som en åskodare än deltagare.
Bilder...?
January 5, 2002
Varför har man förband egentligen? På alla konserter jag varit på har förbandet endast lyckats med att göra publiken förbannad. Räcker det inte med den obligatoriska förseningen, måste man försena det hela ännu mer med ett kasst band också? Förband är ett slöseri med tid och pengar.
February 22, 2003
snyde wrote: Varför har man förband egentligen? På alla konserter jag varit på har förbandet endast lyckats med att göra publiken förbannad. Räcker det inte med den obligatoriska förseningen, måste man försena det hela ännu mer med ett kasst band också? Förband är ett slöseri med tid och pengar.
Men de är ju meningen att man ska hata förbandet och bua ut dom
och sen bli 100 gånger lyckligare när riktiga bandet glider in 😀
finns dock undantag...vissa förband är bra
November 27, 2003
snyde wrote: Varför har man förband egentligen? På alla konserter jag varit på har förbandet endast lyckats med att göra publiken förbannad. Räcker det inte med den obligatoriska förseningen, måste man försena det hela ännu mer med ett kasst band också? Förband är ett slöseri med tid och pengar.
Många av de stora har en gång i tden varit förband till dåtidens stora.
Iron Maiden gjorde t.ex. sin första turné som förband till KISS 1980. Det roliga med det är att KISS blev utbuade efter att Maiden lämnat scenen ... här i vår egen kära Hufvudstad!!! Svenskar vet verkligen vad som gäller :hb:
//Andreas
May 28, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Exilia var de sämsta jag hört. Lät likadant hela tiden och hennes patetiska försök att få igång publiken var skrattretande...
Rammstein däremot... Världens absolut bästa liveband.
Så sant. "Let me hear you now, my friends from sweden." Vadå vänner? Känt er fan i 5 minuter och ni tror vi är bästisar. Och varje mening som hon skulle avsluta blev det ett "morrande skrik" så man inte hörde de sista orden. =>
1 Guest(s)