June 13, 2001
När man ändå är inne på musik igen...
Jag måste bara få säga min mening...
Eh...
"Die krupps" är ett tyskt band som kom lååångt före "Rammstein"..
Om ni (KÖPER) valfri Rammstein låt så är garanterat "Odyssey of the mind" med DIE KRUPPS 100 ggr bätrre än nån av dom
.ps. Man fattar vad dom sjunger med .ps.
[ Detta Inlägg ändrades av: kottetrance den 2001-11-29 19:11 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: [NH] WIGGER den 2001-11-29 19:56 ]
June 8, 2001
On 2001-11-30 01:23, Peter aka [NH] mr Voodoo wrote:
Hmmm.....tycker nog att det är tämligen stor variation i Rammsteins musik. I övrigt så rockar rammstein riktigt riktgit bra!!!
Heh heh, mycket märkligt att åsikter kan skilja så pass mycket...I mitt tycke låter det som om dom har gjort tre stycken likadana album. Sen "stjäl" dom ju oerhört massa från andra artister, men dom gör det lyckat, till sin egen stil.
Mina Rammstein favoriter är "Sonne", "Nebel", "Klavier" och "Seeman"...tror jag. Nya plattan låter klart bäst 😀
May 11, 2005
On 2001-11-30 01:03, Kaleid wrote:
Det finns så vitt jag vet bara ett enda bra, seriöst, intellektuellt tyskt band;
:worshipp: Einstürzende Neubauten :worshipp:
Fast Rammstein är något bra också, dock väldigt enformigt, inte mycket till variation inte
inte mycke till variation??? jag tycker där är STOR skillnad mellan Sehnsucht och Mutter jag tycker dom skiljer sig ganska rejält faktiskt!! mina favouriter är: duhast, sonne, links234, mutter, ich will och zwitter.
July 1, 2001
July 25, 2001
Tycker också att Rammstein är bra. Tyvärr så har jag ej hört Die Krupps så mycket så jag kan ej lägga mig i disskutionen.
Har någon sett filmen Romper Stomper med Russel Crow? I den filmen spelas det grymt bra musik som påminner mycket om gammal svensk punk. De blandar sången med engelska och tyska och låter fruktansvärt bra. Nackdelen med den är att filmen handlar om några Nazister och att musiken också är Nazistisk. Skivan finns ej att köpa då den till största delen skulle spelas av skinnhuven. Dock kan jag inte komma ifrån att jag tycker om musiken och att låten i sig är rätt så skön. Alltså ej texten. Lyckas ni hitta den så lyssna på Skinnhead och fatta vad jag menar.
Edit: Hatar nazister men i just detta fallet så är det musiken som jag tycker om. Texten suger och jag hoppas något coverband tar musiken och sätter ny text på den.
June 8, 2001
inte mycke till variation??? jag tycker där är STOR skillnad mellan Sehnsucht och Mutter jag tycker dom skiljer sig ganska rejält faktiskt!! mina favouriter är: duhast, sonne, links234, mutter, ich will och zwitter.
Visst finns det skillnad, om man kollar på det mikroskopiskt 😀 Dessutom så har jag svårt med grupper som sätter deras musikstil framför själva sången.
September 20, 2001
On 2001-11-30 13:50, [Molotov] wrote:
Rammstein är väll lite halvbra, finns mycket bättre.sjunga på tyska är fult, tacka vet jag Dissection, synd att dom inte finns längre
Finns å finns.. dom har ju vissa problem med att Jon sitter i fängelset ... men det är ju snack om att d ska komma ny dissectionplatta så fort han kommer ut på permis/blir frigiven.. du kan ju alltid kolla upp Diabolicums senaste där han medverkar...
1 Guest(s)