August 11, 2005
Men alltså, jag har de flesta låtar rammstein gjort, förutom vissa riktigt sällsynta låtar och jag kan säga att jag aldrig hört talas om dessa låtar innan. Sökte konstant på dc bland annat och rammsteins officiella hemsida och de har heller ej nämnts där. Så jag tror de enbart gjorde några låtar för att få ut en ny skiva, vissa låtar blev bra andra blev sämre...
Edit: Zerstören är bland det bästa jag hart, ger mig sköna rysningar längs ryggraden 😉 hehe
March 22, 2005
csm101 wrote: Men alltså, jag har de flesta låtar rammstein gjort, förutom vissa riktigt sällsynta låtar och jag kan säga att jag aldrig hört talas om dessa låtar innan. Sökte konstant på dc bland annat och rammsteins officiella hemsida och de har heller ej nämnts där. Så jag tror de enbart gjorde några låtar för att få ut en ny skiva, vissa låtar blev bra andra blev sämre...
Edit: Zerstören är bland det bästa jag hart, ger mig sköna rysningar längs ryggraden 😉 hehe
Men det är inget samlingsalbum för singlar eller nått sånt, vissa är låtar som de har gjort tidigare men inte publicerat, alltså aldrig nått ut bland folket, sen om de är för att tjäna pengar eller ej är en annan sak, pengar vill man ju alltid ha för sina album, och de är väl bättre att ge ut låtar som en del människor kan gilla än att inte ge ut nått alls?
December 18, 2001
HELIX wrote: [quote=NES_Boy][quote=HELIX]Äh, skivan är ju inte dålig.. Te quero puta är iof rätt kass. Moskau på förra skivan var mycket bättre. Det känns ändå som om de kunde lagt ner ett par månader till.
Zerstören är ju stenhård btw..
Betyder inte det typ "Du vill ha ho:ra"? :bok:
Jo, jag har för mig att det är något sådant.. Det borde ju vara Yo quiero om det ska vara sammanhängande. Jag suger iof på spanska..
nepp. blir I love you, bitch! på engelska iaf
http://herzeleid.com/en/lyrics/rosenrot/te_quiero_puta
August 11, 2005
koko wrote: [quote=csm101]Men alltså, jag har de flesta låtar rammstein gjort, förutom vissa riktigt sällsynta låtar och jag kan säga att jag aldrig hört talas om dessa låtar innan. Sökte konstant på dc bland annat och rammsteins officiella hemsida och de har heller ej nämnts där. Så jag tror de enbart gjorde några låtar för att få ut en ny skiva, vissa låtar blev bra andra blev sämre...
Men det är inget samlingsalbum för singlar eller nått sånt, vissa är låtar som de har gjort tidigare men inte publicerat, alltså aldrig nått ut bland folket, sen om de är för att tjäna pengar eller ej är en annan sak, pengar vill man ju alltid ha för sina album, och de är väl bättre att ge ut låtar som en del människor kan gilla än att inte ge ut nått alls?
På http://www.herzeleid.net hade de listat upp alla låtar de dittills hade gjort, släppta och osläppta, samt låtar som många trodde var gjorde av rammstein men som inte var det. Hur som helst så var inga av låtarna från Rosenrot inte ens upplistade.
August 11, 2005
Callister wrote: Tycker det är helt okej, Mann alter mann eller vad den heter är gött mos.
Mann gegen mann är också bra.
Det jag har lärt mig, speciellt när det gäller rammstein, är att man älskar många låtar direkt medan resten blir bra efter ett tag... Fanns låtar som jag avskydde innan men som jag diggar som fan nu. Gäller bara att ge det tid 😉
June 8, 2001
Den här recensionen träffar rätt:
http://www.releasemagazine.net.....steinr.htm
F.ö. så går jag fortfarande i terapi p.g.a. Rammsteins cover på Depeche Modes Stripped.
August 11, 2005
"I have finally solved the riddle! Rammstein isn’t a band – they are a dark form of German cabaret! That is why they – sometimes – translate so badly to record, " *från länken som Kaleid postade*
Att de översätter så dåligt, som snubben tycker, beror helt enkelt på att de vill att låtarna ska låta lika, hade de översatt korrekt hade det inte blivit samma...
http://herzeleid.com/en/faq/misc#faq14
"Many of Rammstein's official translations are incorrect. This is because they were not fully translations, but rather English versions made to sound good in English while not retaining the original meaning."
June 28, 2001
Kaleid wrote:
F.ö. så går jag fortfarande i terapi p.g.a. Rammsteins cover på Depeche Modes Stripped.
Är det bra eller dåligt ? själv tycker jag att den låten är jäkligt bra och det blir mycket bättre när man ser musikvideon.
En av dom få låtarna som funkar utmärkt på engelska.
February 3, 2004
Tycker själv rammstein har gjort ett par rediga höjdarlåtar, var väldigt längesen jag lyssnade på dom. Kom på mig själv i garaget i torsdags när jag kom ihåg rammstein låtar på elgitarren.
Lyssnade som snabbast igenom skivorna, och deras "stil" börjar bli aningen tjatig. Riff som går i E och G, samma Power Chords och lik takt.. Känns som det gjort lite för många gånger nu.
3 Guest(s)