June 13, 2001
Kolla in detta och njut... :bgrin:
December 26, 2001
Är det bara jag som tycker om svt? Jag menar istort sätt sänder alla andra kanaler skit. Undantag är kanaler som sänder vetenskapnyheyter och film...kanske även sport för de som är intreserade av det. Men att sitta o se på 3,4,5 är ju rent slöseri med tid. Visst filmer går väl att se men det är ju så satans störande med reklamen imellan som förstör hela stämningen.
Sedan missade han som skrev det, en liten sak....svt har ca 50% av tittarna. Om det skulle sjunka så kan man ifråga sätta nödvändigheten med en statlig kannal som ingen tittar på. Men så är det inte nu.
February 16, 2002
Voodoozzz wrote: Är det bara jag som tycker om svt? Jag menar istort sätt sänder alla andra kanaler skit. Undantag är kanaler som sänder vetenskapnyheyter och film...kanske även sport för de som är intreserade av det. Men att sitta o se på 3,4,5 är ju rent slöseri med tid. Visst filmer går väl att se men det är ju så satans störande med reklamen imellan som förstör hela stämningen.
Sedan missade han som skrev det, en liten sak....svt har ca 50% av tittarna. Om det skulle sjunka så kan man ifråga sätta nödvändigheten med en statlig kannal som ingen tittar på. Men så är det inte nu.
Håller med dig. SVT håller jävligt hög kvalité, och har överlägset de bästa nyheterna och dokumentärerna. Dokument Utifrån gör mycket bra dokumentärer och där är det riktig journalisk, inte sånna där USA-producerade skitdokumentärer som går på 5:an.
Jag kollar inte på allt som går på SVT, och är inte särskillt kulturell av mig så jag kollar inte på teater, opera och gamla svartvita filmer som går på SVT.
SVT:s nisch är inte att köra filmer hela tiden, men jag har sett jävligt bra rullar där faktiskt! T ex HEAT med DeNiro var riktigt bra, och jag slapp bli avbruten varje kvart för reklamavbrott.
Annars tycker jag att Discovery är en grym kanal. Det är mest syrran som glor på reklamkanalerna för att se alla såpor. Fast den värsta JÄVLA DYNGAN är nog Sunset Beach, det är så man kan spy på hela programmet.
Sen är det ruskigt skönt att SVT INTE kör med reklam, så man slipper bli avbruten.
July 17, 2002
SVT må vara bra men de har inget att hämta mot BBC.
De andra kanalerna är det bara serier som går att titta på. Filmer i P&S med monoljud och reklam NEJ TACK.
SVT håller väldigt hög kvalitet, speciellt på den tekniska sidan.
Sedan får jag ju hålla med om att det är en fånig avgift som har spelat ut sin roll. På 50-talet kanske inte all hade tv men nu kan man utgå från att alla har tv, så kostnaderna för SVT borde drabba alla, även de jävlarna som smiter från avgiften!
June 13, 2001
Jo det var ju sant, Alla vi (talar för mig själv och alla andra stackare som betalar licensen) Som betalar, borde få någon förmån som dom icke betalande inte får.. det skulle nog gå att fixxa något, i o m att dom har alla betalandes adresser osv. Ett litet plus för att man betalar iallafall . något som dom ickebetalande inte kan ta del av. .. några förslag?
December 26, 2001
kottetrance wrote: Jo det var ju sant, Alla vi (talar för mig själv och alla andra stackare som betalar licensen) Som betalar, borde få någon förmån som dom icke betalande inte får.. det skulle nog gå att fixxa något, i o m att dom har alla betalandes adresser osv. Ett litet plus för att man betalar iallafall . något som dom ickebetalande inte kan ta del av. .. några förslag?
Förmånen vi får är...svt. De som inte betalar licensen får inte ha ha tv. Och om man inte har tv så kan man ju inte se svt..så svt är förmånen. Att det sedan inte fungerar har inte med saken att göra. Men jag tror de flesta betalar licensen så problemet är nog inte så stort.
SVT är bra men kunde vara bättre, starta nå fler SVT kanaler för det analoga nätet skulle vara bra.
Det analoga nätet är nästan fult eller iaf så har det fördålig kvalite. Så svt/staten har tänkt gå över helt till digitalt inom 5år.....tror jag minns inte exakt.
Annars tycker jag att Discovery är en grym kanal. Det är mest syrran som glor på reklamkanalerna för att se alla såpor. Fast den värsta JÄVLA DYNGAN är nog Sunset Beach, det är så man kan spy på hela programmet.
Discovery+svt är det ända jag egentligen skulle villa ha, har inte Discovery . Sunset Beach är ju en drama serie med hög kvalite... :banghead: måste vara det sämsta jag någonsin har sett på tv. Eller vänta såg en gång "Amerikansk B-action serie dubbad till tyska" ska mycket till för att slå det :hehe: .
January 30, 2002
Gillar public service kanalerna vi har i Sverige. Tittar gärna på SVT och lyssnar bara på P1 och P3. :bok: Dokumentärer, nyheter tycker jag är bäst på SVT. P1 har många bra och informativa program. P3 Har väldigt bra musikprogram och många bra humorprogram.
Står faktiskt inte ut i 5 minuter med kommersiel radio... 👿
Fast är man inte lagd åt det "tänkande/reflekterande" hålet kanske man föredrar reklamfinansierat. Smaken är ju tack o lov delad... Sedan är ju lite sund konkurans också nyttigt!
December 23, 2000
Detta ämne gär mig lite upprörd! :arg:
Själv tittar jag inte speciellt mkt på TV, det är film som gäller. Säg följande scenario.
Ponera följande:
Jag är "filmgalen" och kommer nog inom inte alltför lång tid att införskaffa mig en hemmabio. Till hemmabion bör man ju ha nån form av bildkälla, med stor sanolikhet en TV. I detta fall skulle jag kunna tänka mig att använda att använda TV:n till enbart mitt filmtittande, från DVD. Jag har inte ens en antenn/parabol, tittar inte och kan inte heller titta på SVT, men måste endå betala licens? Det går inte riktigt ihop.
Vad kan man göra åt detta i så fall? Skaffa sig en monitor utan TV-mottagare? Inte det lättaste, dataskärmar finns ju, men hur ansluter man dom till DVD/videon!!? Och vad skulle en dataskärm i 32" format kosta! Närmare en smärre förmögent. Projektor är ju ett alternativ, men även många av dessa har tv-mottagare, de som inte har det blir ändå ett mycket dyrt alternativ.
Man borde inte ta betalt av de som HAR MÖJLIGHET att utnyttja tjänsten utan av dom som ANVÄNDER tjänsten ifråga.
Jag köpte nyligen en grill, bara för att jag HAR MÖJLIGHET att köpa kött i affären innebär ju inte att jag MÅSTE köpa kött i affären även om jag har en grill, jag kanske är vegitarian och grillar grönsaker 😉
Skolor kan vara ett annat exempel. Där finns en rad tv-apparater (i de skolor jag känner till iaf) som används till visning av diveres utbildningsfilmer, dokumetärer o.s.v på video. Kan inte minnas att vi såg på SVT i plugget. De användes alltså enbart till video, skall dom då betala licens?
Tittar man på SVT ska man ju dock se till att betala! Titta själv på SVT, diverse natur/vetenskaps prog. och liknande. Men det är fel att man inte har någon valmöjlihet! Bäst hade kanske varit en viss bestämd avgift för varje enskild kanal? Eller möjlighet till reklam. Då kunde man ju själv välja exakt vilka kanaler man ville ha, samt reklamfri eller icke och då vissa kostnader. Men att köpa något man inte vill ha/blir påtvingad är ju lite absurt.
Ojojoj, jäklar vad det rasade på nu då. Är nog lite grinig på morgonkvisten tror jag
July 11, 2002
jag tycker att det är fånigt med en avigt på ca 130 kr eller va det var nu..
Men då får man hög kvalite av de man ser, bra nyheter,Vetenskapensvärld,många bra ungdomsprogram (grynet rockar), och nakna kocken är stabil..
Sen om man jämför med 4:an så är den också bra, men de sänder för mycket smörja,t.ex bitch va fan är det för program och VEM FAN VILL titta på SMåStjänorna (bara pedofiler som kan runka till dom).
5:an har vissa bra program, Jay lennon the lateshow är väldigt bra!..
Men 2 kanaler som är bäst det är : Discovery&ztv WImans och pyjamans!..
Men avgiften ska ingå i skatten med tanke på vilken skatt man betalar 👿 👿 👿 👿
February 9, 2002
Dyrt som fasen, men så är ändå SVT de bästa kanaler vi har.
Dokumentärerna är inte av samma sliskiga amerikavänliga (inte lika extremt iaf) utförande som ex. TV4 (och TV3 och Kanal 5 ska vi ju inte ens nämna i samma mening som ordet dokumentär).
Men att dom betalar Lasse Berghagen 150 000 kr varje gång han står på skansen (det är väl ändå de som står för notan, har det sagts mig) är inte acceptabelt.
Och discovery kör ju bara massa FBI-skit och nostalgi från andra världskriget. Fan, så besviken på den kanalen - högst en gång i veckan kommer något riktigt intressant, och det missar man ju förstås varje gång 🙁
2 Guest(s)