Rasism i klassen|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Rasism i klassen
Bark
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 753
sp_UserOfflineSmall Offline
457825
November 12, 2003 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

nej killar nu börjas det bli lite snuskigt wink

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
457848
November 12, 2003 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Snacka med wannaberasisten som inte vågar stå mitt i skolan och skrika att han är rasist. Om du inte lyckas vända om honom till att bli normal igen, dvs sluta vara rasse, så ge honom en smäll på käften och få honom att börja använda det lilla till hjärna han har. Lyckas du inte få honom frisk igen så lämna honom. Svårt att göra när det är en snäll kompis dock.. Snacka med din mörka polare och fråga honom om han vet om att din andre polare är rasse.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
457852
November 12, 2003 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: ´Min lärare berättad en väldigt intressant sak för mig idag:
Vi Europer är mer släkt typ med sydafrikaner än somalier (genetiskt sätt)..

ser inte heller riktigt poängen i det hela...
Vet inte om Somalia är en del av "mörka afrika" eller om de kanske är ett arabland, men vad jag iallafall vet är att Sydafrika är fyllt av europeiska emigranter och att det bor ganska mycket vita där så om vi är mer släkt med de förvånar mig inte...

*phew* blev en lång mening det där... 😉

skulle iofs inte förvåna mig om det var tvärtom heller, för jag har ingen vidare stor koll på hur tidigare folkvandringar har sett ut...

Mezzlock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1045
457858
November 12, 2003 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

har märk att "smygrasismen" lr vad man ska kalla det ökat ganska kraftigt på sistone.. var en tråd om det också häromdan..
blir så less på nå jä*la ungar som tror dom är nått å går omkring med fristadsjackor och förstora läderboots och ska vara tuffa å kalla alla neger osv.. dom borde fan ha en smäll på hakan..
tror nog att det beror på att vi fått väldigt mkt invandrare till vår skola efter krigen i afganistan osv.. fast så klart.. alla invandrare är inte bra.. men inte alla svenskar heller.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
457865
November 12, 2003 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

det är bara att fronta killen i ngn diskussion... rasister faller lättare än danmark under andra VK, iom att dom har bara skitargument och i snitt 2 hjärnceller på cm^3...

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
457869
November 12, 2003 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Mezzlock wrote: har märk att "smygrasismen" lr vad man ska kalla det ökat ganska kraftigt på sistone.. var en tråd om det också häromdan..
blir så less på nå jä*la ungar som tror dom är nått å går omkring med fristadsjackor och förstora läderboots

alltså... det är ju knappast smygrasisterna som går omkring i bomberjacka å militärkängor...

smygrasisterna är ju nästan värre än rasisterna, för dom vågar ju inte ens visa sina åsikter offentligt..

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
457872
November 12, 2003 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Mezzlock]har märk att "smygrasismen" lr vad man ska kalla det ökat ganska kraftigt på sistone.. var en tråd om det också häromdan..
blir så less på nå jä*la ungar som tror dom är nått å går omkring med fristadsjackor och förstora läderboots

alltså... det är ju knappast smygrasisterna som går omkring i bomberjacka å militärkängor...

smygrasisterna är ju nästan värre än rasisterna, för dom vågar ju inte ens visa sina åsikter offentligt..

Kan ju säga såhär, jag tycker inte "smygrasister" är läskiga men rasister och nazister kan man fan bli skraj för.

Mezzlock
Kommer du hit ofta?
Medlem
457873
November 12, 2003 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Mezzlock]har märk att "smygrasismen" lr vad man ska kalla det ökat ganska kraftigt på sistone.. var en tråd om det också häromdan..

menade inte att det var dom som var smygrasiter.. tänkte inte så mkt när jag skrev, finns smygrasister och dom andra..

*edit* vad kallar man en med invandrarbakgrund som går omkring i bomberjacka och boots då ? (har dåliga erfarenheter med en sådan)

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
457880
November 12, 2003 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Mezzlock wrote: vad kallar man en med invandrarbakgrund som går omkring i bomberjacka och boots då ? (har dåliga erfarenheter med en sådan)

Flygare?

Mezzlock
Kommer du hit ofta?
Medlem
457887
November 12, 2003 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Xuestor wrote: [quote=Mezzlock]vad kallar man en med invandrarbakgrund som går omkring i bomberjacka och boots då ? (har dåliga erfarenheter med en sådan)

Flygare?

haha den var bra den =)

*edit* då kan man säga att han landade mitt i nyllet på mig :arg:

Xuestor
Member
Medlem
457890
November 12, 2003 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

rasister har fan mindre hjärna än dom har hår på huvvet.... MEN, en grej jag stör mig på är tex, om en "svensk medborgare" skulle kalla en invandrare för tex "jävla turk" eller dyl. så skulle de bli ett jävla liv....

Men om en invandrare skulle kalla en "svensk medborgare" för "jävla svenne" eller dyl. så är det ingen alls som reagerar på detta.... tycker det är lite lustigt....

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
457895
November 12, 2003 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Bark wrote: [quote=bloodman]minns min gamla SO lärare det var också nån kille i min klass med utländsk bakgrund så sa hon att när han blir stor så blir han en ligist lr nåt.

rätta mig om jag fattat fel. sa din din SO lärare att en kille med invandrar bakrund skulle bli ligist när han blev stor ???

Ja jag skrev ju det `?

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
457900
November 12, 2003 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Xuestor wrote: rasister har fan mindre hjärna än dom har hår på huvvet....

Jahaa så du anser att skin-kulturen är totalt nazistisk/rasistisk?

Xuestor
Member
Medlem
457903
November 12, 2003 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

bloodman wrote: [quote=Bark][quote=bloodman]minns min gamla SO lärare det var också nån kille i min klass med utländsk bakgrund så sa hon att när han blir stor så blir han en ligist lr nåt.

rätta mig om jag fattat fel. sa din din SO lärare att en kille med invandrar bakrund skulle bli ligist när han blev stor ???

Ja jag skrev ju det `?

Så hon sa verkligen de??!? jag kanske säger fel, men sa hon att han skulle bli ligist, eller nått?!?? 🙂

Xuestor
Member
Medlem
457913
November 12, 2003 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: [quote=Xuestor]rasister har fan mindre hjärna än dom har hår på huvvet....

NEJ, du läste nog inte ordentligt vad jag skrev, skrev inte att alla med lite hår e rassar, skrev att rassar har mindre hjärna än hår, detta betyder väl knappast att alla skinheads e rassar?? jag kan ju även syfta på rassar med hår till knäna....

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
457923
November 12, 2003 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: [quote=Xuestor]rasister har fan mindre hjärna än dom har hår på huvvet....

finns ingen större skins-kultur utanför stockholm i detta land, inte som jag känner till iallafall så utanför vår vackra huvudstad är de flesta skinheads rassar...

inte för att det finns många kvar av de men stöter man på någon här på vischan brukar det vara rassar...

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
457989
November 12, 2003 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Så rasister har dåligt självförtroende nu?
Sen att de har mindre hjärnor?

Ni har riktig skumma förutfattade meningar om rasister. Själv känner jag en rasist som är VÄLDIGT intelligent.

Men denna killen verkar ju inte förstå något?
Som sagt en lite wannebe/smygrasist.
Är man något ska man i.a.f. stå för det.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
457996
November 12, 2003 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror detta är någon mode-grej han hakat på, kanske har negern snott hans bästa kompis (dig) från honom ? Tänk efter lite vad som kan ligga bakom så blir det enklare att lösa problemet!

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
458010
November 12, 2003 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Fattar inte hur man kan vara nazist eller rasist, dem skrämmer dessutom mig också som Marcan nämnde.

Men däremot tycker jag Nationalist är helt ok att vara tycker man ska värna och älska sitt land, men för det är man inte nazist eller rasist. 😉
Själv kan blir jag mer rädd om jag möter 10turkar eller likanade än 10"svenskar". Jag vet inte varför men det är bara så det är, och jag kan inte ändra på det för folk tycker det är konstigt.
Jag är som jag är som sagt, men bara för jag blir mer rädd då betyder det inte att jag är nazist eller rasist.

Tycker det dykit upp många liknande trådar på sistonde. 🙄

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
458018
November 12, 2003 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är rätt macrus. 😉

Problemet är att många inte kan skilja på Nationalism/patrioism och nazism/rasism. Det gör mig arg!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 435
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL