June 23, 2002
BearznaiL wrote: Blir bara sÄ trött. Sluta med politiken pÄ forumet. Vi skiter i vadfan ni föresprÄkar för ideologi. Det bÀsta vore om alla kunde vara neutrala och finna sig i den politiska sits vi sitter i.
Nu admin kan du lÄsa trÄden.
Du kan vÀl bara ge fan i att lÀsa o skriva i trÄden dÄ?
Blir lÀttare sÄ..
March 10, 2002
BearznaiL wrote: macrus. Detta sa jag bara för att alla Admins sjÀlva klart och tydligt skriver "Ingen Politik tack. Skapar bara massa tjaffs" Som sagt tog de bort politiska avatarer idag.
SÄ du kan snarare skita i att posta i sÄdana hÀr trÄdar.
Var stÄr det?
June 23, 2002
Dehman wrote: [quote=BearznaiL]macrus. Detta sa jag bara för att alla Admins sjÀlva klart och tydligt skriver "Ingen Politik tack. Skapar bara massa tjaffs" Som sagt tog de bort politiska avatarer idag.
SÄ du kan snarare skita i att posta i sÄdana hÀr trÄdar.
Var stÄr det?
Vill ocksĂ„ se, mĂ„ste ha missat det totalt. đ
March 10, 2002
"Topic» (VÀlkommen till NordicHardware! http://www.nordichardware.se | Vi tolererar inte msg me/awayskript/warezsnack/slösandet av ! och ? osv. http://bilder.aegd.net/new/bar.....google.gif & #cs.nu för cs-frÄgor. <- )" Var? :S
June 23, 2002
BearznaiL wrote: Dehman. Du kanske har missat alla debatter i kanalen mellan b.la. zmutte m.fl. ?
Macrus: Vad tjÀnar du pÄ att debattera fjortispolitik med folk du inte ens kan se i ögonen?
UrsĂ€kta fjortispolitik? đ
Jaja detta Àr OT nu orkar inte tjaffsa mer men mÄsta missat det iaf för jag har inte sett det men iaf.
Detta var ju om en rasist om en snubbe i en klass osv.. Men men skit samma
Antar vÀl att denna trÄd blir lÄst, sÄ slut tjaffsat nu iaf för min del.
July 18, 2002
Dehman: du vet mycket vÀl att det Àr +b för politik i #nordichardware @ quakenet, att den inte uppfylls Àr en annan sak ;).
btw, din "kompis" kanske Ă€r en idiot, omotiverad rasist, men det rĂ€cker för att han ska dras ned i skiten, fastna i lilla lokala nazistkretsen(mĂ€nniskan tenderar i sina unga Ă„r att dras mot det mest extrema, dock ingen generell regel). I dessa situationer hjĂ€lper det inte med ett kallt, hĂ„rt jĂ€rnrör mellan ögonen pĂ„ killen. Utan du mĂ„ste hela tiden dra honom mot dig sjĂ€lv (inte bokstavligen men socialt). Om du stöter bort honom frĂ„n dig sjĂ€lv söker han sig mer till den âhatiskaâ kretsen. Visserligen kan det vara en idĂ© att stĂ€lla honom mot vĂ€ggen âverbalt, ifrĂ„gasĂ€tta hans teorier/Ă„sikter. Just i detta lĂ€ge sĂ„ lĂ„ter det mer som att han Ă€r rasist pga klasskillnader (skillnad inom den ekonomiska och sociala statusen), och hans âlösningâ blir dĂ„ just att förakta mĂ€nniskor pga deras hudfĂ€rg/tal/kultur. UtgĂ„ ifrĂ„n det och bryt sakta ned denna fasad som Ă€r extremt brĂ€cklig (verkar vara ett nytt problem, dĂ€rav Ă€r fasaden fragil).
Lycka till.
March 10, 2002
Smutnik wrote: Dehman: du vet mycket vÀl att det Àr +b för politik i #nordichardware @ quakenet, att den inte uppfylls Àr en annan sak ;).
btw, din "kompis" kanske Ă€r en idiot, omotiverad rasist, men det rĂ€cker för att han ska dras ned i skiten, fastna i lilla lokala nazistkretsen(mĂ€nniskan tenderar i sina unga Ă„r att dras mot det mest extrema, dock ingen generell regel). I dessa situationer hjĂ€lper det inte med ett kallt, hĂ„rt jĂ€rnrör mellan ögonen pĂ„ killen. Utan du mĂ„ste hela tiden dra honom mot dig sjĂ€lv (inte bokstavligen men socialt). Om du stöter bort honom frĂ„n dig sjĂ€lv söker han sig mer till den âhatiskaâ kretsen. Visserligen kan det vara en idĂ© att stĂ€lla honom mot vĂ€ggen âverbalt, ifrĂ„gasĂ€tta hans teorier/Ă„sikter. Just i detta lĂ€ge sĂ„ lĂ„ter det mer som att han Ă€r rasist pga klasskillnader (skillnad inom den ekonomiska och sociala statusen), och hans âlösningâ blir dĂ„ just att förakta mĂ€nniskor pga deras hudfĂ€rg/tal/kultur. UtgĂ„ ifrĂ„n det och bryt sakta ned denna fasad som Ă€r extremt brĂ€cklig (verkar vara ett nytt problem, dĂ€rav Ă€r fasaden fragil).
Lycka till.
Bra talat zmutte.
February 21, 2003
Ăr alltid lika stort intresse kring politik hĂ€r đ
Det nÀmndes nÄgot om att inte vara rÀdd för smygrasister, men att vara rÀdd för nazister och öppet uttalade rasister. Jag skulle vilja pÄstÄ att det borde vara tvÀrtom. Det Àr smygrasister som i det dolda jobbar mot invandrare och försvagar sÄledes systemet och den redan knackiga integrationspolitiken. Rasister och nazister kan man trots allt föra en dialog med och pÄ sÄ sÀtt fÄ "kontroll" pÄ.
Smygrasister uppkommer enligt mig till stor del pga av att vÄr invandrarpolitik fungerar sÄ dÄligt. Allt blir en ond cirkel eftersom fler smygrasister leder till Ànnu sÀmre invandrarpolitik eftersom politikerna fÄr jobba i motvind.
Sedan tror jag att smygrasister blir smygrasister för att de mÀrker att nÄgot Àr fel med systemet, men lÄter det gÄ ut över invandrarna eftersom de pÄvisar konsekvenserna av bristerna. Man kan jÀmföra det med en stökig unge i affÀren. De flestas reaktion Àr nog att de stör sig pÄ ungen, fast man egentligen borde irritera sig pÄ förÀldern som inte lÀrt barnet vÄra beteendekrav ordentligt. Inte fullt analog jÀmförelse barn/förÀlder och invandrare/svensk, men ni förstÄr nog vad jag menade med exemplet.
4 Guest(s)