August 11, 2002
När jag var på väg kände jag mig helt plötsligt väldigt colasugen 😛 så jag svänger förbi ICA.
Ja väl inne så ser jag en i personalen som tappar en clementin, den kommer då rullande mot mig, jag plockar upp den 8) och ger den till honom även att han kunde plockat upp den lätt han hade bara fått gå en bit.
Jaja nu till saken när jag köpt colan och är på väg ut sitter där en tant på sin rullator, plötsligt ser jag att hennes plånbok faller ned mot golvet när den landar faller lite kort ut och hon säger något liknande som:
-Ojojoj...
Men denna fallande grej går jag över och tittar inte på den sen, även så hade nog tanten behövt lite hjälp att plocka upp den. Var det rätt eller fel att låta den va? Jag menar gamla människor kan ju lätt tro att man försöker sno åt sig något av dem.
August 11, 2002
skiroy wrote: Du gjorde fel fel fel som Brasse brukade säga. 🙂
Du skulle ha plockat upp den och gett henne den med leende och sagt varsågod. Då hade du visat att det finns folk man lita på samt att det finns lite hjälpsamhet kvar i samhället.
:arg: :banghead:
Edit: nu blir det inga julklappar för mig
January 1, 2003
coalan wrote: [quote=AakeTraak]Jag skulle plockat upp den eftersom jag ser ut som en väldigt trevlig svärmorsdröm (se avatar).
Men ser man ut som en gangster så kanske man skall låta bli.
Gangster kanske är att ta i. Men med tanter vet man aldrig 😮
Du får jobba på charmen. 8)
December 18, 2002
coalan wrote: [quote=skiroy]Du gjorde fel fel fel som Brasse brukade säga. 🙂
Du skulle ha plockat upp den och gett henne den med leende och sagt varsågod. Då hade du visat att det finns folk man lita på samt att det finns lite hjälpsamhet kvar i samhället.
haha... ännu fler åt mig då 😀 *wiii* :bgrin:
August 11, 2002
AakeTraak wrote: [quote=coalan][quote=AakeTraak]Jag skulle plockat upp den eftersom jag ser ut som en väldigt trevlig svärmorsdröm (se avatar).
Men ser man ut som en gangster så kanske man skall låta bli.
Gangster kanske är att ta i. Men med tanter vet man aldrig 😮
Du får jobba på charmen. 8)
Nja vet om jag vill kunna charma tanter......
August 11, 2002
GooGeL wrote: [quote=coalan][quote=skiroy]Du gjorde fel fel fel som Brasse brukade säga. 🙂
haha... ännu fler åt mig då 😀 *wiii* :bgrin:
är det dit dom försvinner 😕
November 9, 2002
d beror på hur du ser ut... gamla har mycket fördomar om sånt...
hade ja, som ja ser ut nu (oklippt o inte rakat mig på typ 2 mån), kommit inom en meter så hade hon nog ropat på polis direkt
kan avhjälpas genom att vara väldigt artig o klart o tydligt visa att man tänker HJÄLPA tanten o inget annat
June 20, 2002
coalan wrote: [quote=Starscream]Vänta, ska jag hjälpa dig! kunde du sagt... hon kanske va mulitmiljardär o skulle förmodligen gett dig par miljoner som tack 😀
Mjo kanske med alla korten jag såg 😀 ..... fast det kanske bara var medlemskort 😕
känner jag min mormor rätt så var det precis vad det var...
kan man tjäna en krona eller två är det värt 25kg reklam varje söndag... 🙂
October 26, 2003
spelar roll om man ser ut som en ganster eller ej.. Tanter o farbröder har inte så mycket fördomar som ni tror!.. de är nog mammor o dom som snart närmar sig pensionen..
äldre människor blir tacksamma vare sig du är svartrockare/rejvare eller vad man nu är..
och förresten.. hur många gamlingar är de som har bra syn... 😉
ja skulle plockat upp plånboken..
1 Guest(s)