December 29, 2004
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....8;a=411134
Vad tycker ni?
January 17, 2002
Json_81 wrote: Klurigt.
Fast jag tycker folk som inte har råd med 20:- till fika ska fundera på om de verkligen borde ha barn.
Så vad du föreslår är att en ensamstående förälder ska göra sig av med sitt barn eftersom skilsmässan skapade ekonomiska problem som inte fanns innan?
Det här förslaget gör skolresor och utflykter omöjliga, helt fel.
November 22, 2001
CoLiC wrote: [quote=Json_81]Klurigt.
Fast jag tycker folk som inte har råd med 20:- till fika ska fundera på om de verkligen borde ha barn.
Så vad du föreslår är att en ensamstående förälder ska göra sig av med sitt barn eftersom skilsmässan skapade ekonomiska problem som inte fanns innan?
I regel finns det ju en mamma/pappa någonstans.
Och en skilsmässa skapar inte ekonomiska problem om man har en tryggad ekonomi vilket man bör ha innan man skaffar barn.
March 14, 2004
CoLiC wrote: [quote=skinner][quote=Json_81]Klurigt.
Kan bara hålla med.
Förklara dig
Att man kanske borde ta och se över sin tillvaro dock borde man ha tryggat sin ekonomi innan man över huvud taget skaffade barnet.
Behöver man köpa fikat på föräldramötet då om man inte har råd?
January 17, 2002
Json_81 wrote: [quote=CoLiC][quote=Json_81]Klurigt.
I regel finns det ju en mamma/pappa någonstans.
Och en skilsmässa skapar inte ekonomiska problem om man har en tryggad ekonomi vilket man bör ha innan man skaffar barn.
Trångsynt... Så du menar att en tryggad ekonomi i ett förhållande inte kan raseras genom en skilsmässa? Inget är 100% säkert.
Skinner: Det kallas Social status.
January 12, 2004
skinner wrote: [quote=CoLiC][quote=skinner][quote=Json_81]Klurigt.
Kan bara hålla med.
Förklara dig
Att man kanske borde ta och se över sin tillvaro dock borde man ha tryggat sin ekonomi innan man över huvud taget skaffade barnet.
Behöver man köpa fikat på föräldramötet då om man inte har råd?
Men snälla...
Precis osm Colic skrev, man kan inte garantera att man kommer ha samma ekonomiska sitts hela livet.
Jag har tex inte planerat att halvera min inkomst och därmed förlorat ca 300 000 på 3 år.
March 21, 2003
Jerry wrote: [quote=Json_81]Klurigt.
Så nu är också barn en klassfråga. Tjae, det har det väl förvisso alltid varit.
Tragisk men sant. Att ha barn ska inte vara ett privilegium till vissa klasser utan dom som inte har det lika bra ska få bidrag så det går runt även med barn.....
När folk hindras från att ha barn har det gått för långt!
June 23, 2002
dåren wrote: Så länge man kan stanna hemma eller det finns gratisalternativ så kan dom ta vad dom vill för aktiviteten.
Hur tror du barnet skulle känna sig om han/hon inte får följa med för dom inte kunde betala för det. Tror det andra barnen skulle reagera lite konstigt också och en möjlighet för mobbning finns. Barn fungerar ju så.
Jag tycker det inte ska totalförbjudas hur som helst. När det handlar om 20-30kr är det ju inte såå farligt. Men kanske blir värre för en låginkomsttagare när det stiger över 50kr och emot 100kr.
4 Guest(s)