June 30, 2003
June 5, 2004
p0rky wrote: Livstids straffarbete i ryssland tycker jag skulle vara ett bra straff för de där asen. 10år ??! För att ha förstört en mans HELA liv.. Offret får "livstid", men förövarna får 10 år! Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Det var var faktiskt ett riktigt bra sätt att se på det hela, nu kom jag precis att tänka på det att det är ALLTID offret som får det största straffet.
*Om man mördar någon får man några år på kåken samtidigt som den mördade har förlorat ett liv.
*Om man som i exemplet misshandlar någon så svårt att han aldrig kan leva ett normalt liv igen så får man några år på kåken igen om man har otur.
Tycker vi kan dra den slutsatsen att man minst ska få ett straff som är lika hemskt som offret, annars är ju ordspråket "Brott lönar sig aldrig" bara skitsnack med tanke på att offret får det värre än förövaren... :banghead:
April 10, 2003
Totyr?!
I det här fallet vet jag inte hur grabben i fråga har det, om han drömer eller är helt hjärndöd.
Tänker mest på hans familj, det här måste vara värre än om han hadde dött ny kommer dom se sin son/bror lika som ett åldrande skal och hoppas på att han ska vakna upp.
Troligtvis kommer han aldrig att göra det heller.
January 17, 2002
chalaha wrote: så j**la synd om killen som är levande död, han liv är förmodligen slut, och detta tack vare nåra satans invandrarjävlar, jag är fan rasist i sånna här lägen, vad fan ska dom hit å göra när dom bara ställer till det, dödstraff ska de va på sånt där
Även fast jag kanske håller med dig skulle jag aldrig komma på tanken att kläcka ur mig en sån där kommentar då jag redan var varnad.
July 27, 2002
CoLiC wrote: [quote=chalaha]så j**la synd om killen som är levande död, han liv är förmodligen slut, och detta tack vare nåra satans invandrarjävlar, jag är fan rasist i sånna här lägen, vad fan ska dom hit å göra när dom bara ställer till det, dödstraff ska de va på sånt där
Även fast jag kanske håller med dig skulle jag aldrig komma på tanken att kläcka ur mig en sån där kommentar då jag redan var varnad.
🙂
March 4, 2002
chalaha wrote: så j**la synd om killen som är levande död, han liv är förmodligen slut, och detta tack vare nåra satans invandrarjävlar, jag är fan rasist i sånna här lägen, vad fan ska dom hit å göra när dom bara ställer till det, dödstraff ska de va på sånt där
Det här var INTE doublejam snubbens offer. Har du några belägg för att snubben som misshandlade honom var av utländsk härkomst?
Vilka jävla idioter... hopppas de... jag vet fan inte vad.
June 23, 2002
CoLiC wrote: [quote=chalaha]så j**la synd om killen som är levande död, han liv är förmodligen slut, och detta tack vare nåra satans invandrarjävlar, jag är fan rasist i sånna här lägen, vad fan ska dom hit å göra när dom bara ställer till det, dödstraff ska de va på sånt där
Bye bye med honom.. :hehe:
Tror inte dom kommer få sitta dom där nio åren men man kan ju alltid hoppas.
February 21, 2004
skiroy wrote: [quote=Gull_Unge]Ok, vilken film var det dem visade på efterlyst?
Det var just "double jam" som visades på Efterlyst.
Men artikeln i AB som callister länkar till handlar om några helt andra killar.
"double jam" killarna kommer också att få sina straff...lär väl dröja några månader innan det blir klart.
Några snillen i min klass tycker att Double jam killarna är häftiga och att dom "förtjänade det för att dom la sig i"
July 19, 2001
Lukascool wrote: [quote=soda666]Öga för öga, tand för......
"An eye for an eye makes the whole world blind" - Gandhi
Men Gandhi var en liten frukt, för att hela världen skulle bli blind skulle hälften av alla människor vara brottslingar..
Det är våldsmännen som agerar först så det citatet är bara idiotiskt. Vem fan bryr sig om mördaren (Förutom jävla hippies)
January 17, 2002
Sortima wrote: [quote=skiroy][quote=Gull_Unge]Ok, vilken film var det dem visade på efterlyst?
Det var just "double jam" som visades på Efterlyst.
Men artikeln i AB som callister länkar till handlar om några helt andra killar.
"double jam" killarna kommer också att få sina straff...lär väl dröja några månader innan det blir klart.
Några snillen i min klass tycker att Double jam killarna är häftiga och att dom "förtjänade det för att dom la sig i"
Jag skulle inte värdera Abdullah och Alis åsikter innom det ämnet om jag var du. Tänk bara på att de båda antagligen kommer att sitta i fängelse innom 5 år och skratta åt dem.
1 Guest(s)