August 27, 2003
Vi gör ju bara vårat arbete:
Welcome to NordicHardware! 4:: http://www.nordichardware.se (.com) 4:: Please avoid warez/awayscripts/advertising/takeovers/msgme/CAPS 4:: http:/viu.servebeer.com/nordichardware.html'
Jag tycker du överreagerar x-per
December 31, 2002
x-per wrote: Fackamto du kom med i disskutionen nu bara för att jag tycker att det ska vara jämställt mellan medlemmar och NH-folket, ta inte illa upp!
Det fungerar ju inte att ha det jämställt på forum och i IRC. Så enkelt är det!
Fast du kanske tycker att det borde råda anarki? Det är bara att inse att det måste finnas OP/moderatorer för att det ska fungera. Visst har det hänt att folk missbrukat "makten" (inte just i NHs kanal) men det är så'nt man får ta. Passar inte NHs upplägg dig så är det väl ingen som tvingar dig att delta?
EDIT: Ta det inte personligt men jag är less på folk som tar saker för givet. Var glad att NH finns istället och att du får deltaga. Det är trots allt ideell verksamhet det handlar om.
February 12, 2003
Tobi-Wan kenobi jag accepterar det som admins/OP gör, har aldrig nekat till det.
Nej jag vill inte ha någon anarki i IRC, skulle bli för stökigt då men jag tycker ändå det är fel av @ på irc att sätta personer på plats pga deras personlighet, än mindre när @ inte vet alla orsaker.
Och absolut aldrig, aldrig spotta ut sig något sånt här oavsett vad:
[21:17]
[21:17]
Som ni sa så är IRC en chat, varför då hålla på och tillrättavisa personer pga att den pratar mycket?
Gör ni det IRL också när ni träffar personer på fester, att ni säger till den personen att hålla käften när den pratar?
Ne vi syns la........
December 25, 2000
x-per, du glömde visst vissa delar av loggarna: här har vi hela köret, det är urplockat ur loggen med "grep -e 'x-per' -e 'taffa' -e 'viu' nordic.log.20040804" så det är möjligt att det sägs saker av andra personer som inte plockades med. Här har ni hela loggen plockad från min eggdrop att sätta er och läsa om ni känner för: http://viu.servebeer.com/~bot/.....g.20040804
....
[22:33]x-per^Torsksall nu få du ta och lugna ner dig en smula
[22:33]taffanken^away skafa intelligens först innan du yttrar dig om nått du inte vet
[22:34]x-per^Torsksall: Vilken del av min mening skvallrar om min inkompetens?
[22:35]taffanken^away allt du säger är bara så löjligt
[22:36]x-per^Torsksall: Ty det är du som inte förstår vad som skrivs.
[22:36]taffanken^away ge dig FFS du är så enormt löjlig
[22:36]x-per^Torsksall: håll käften
[22:36]x-per^Torsksall: har du inget vettigt att säga så var tyst
[22:36]x-per^Torsksall: Allt tyder på att du missbrukar Kånter-Strajjk.
[22:37]ViU keften är du helt jävla störd eller? Hur kan man bara yttra sig om något man inte vet?
[22:37]x-per^Torsksall stfu
[22:37]x-per^Torsksall: han är admin 🙂
[22:37]x-per^Torsksall: eh va?
[22:37]ViU: Kan du ge han det han förtjänar?
[22:37]taffanken^away och det tror du inte jag vet?
[22:37]ViU: banna, banna, banna
[22:37]taffanken^away: tyst med dig också
[22:38]x-per^Torsksall: Det märks att du spelar cs.
[22:38]taffanken^away det märks att du itne har nått liv och inga vänner
[22:38]x-per^Torsksall: lägg ner
[22:38]ViU ge dig
[22:38]ViU bara för det ska du inte vara snäsig mot mig. Igår var det jag som var lättretad men det sket du i.
[22:38]Ta rätt sida för fasen
[22:38]taffanken^away: tyvärr har du inte @, men det har jag, stor skillnad
[22:39]ViU var du med i början eller? Sluta yttra dig m nått du inte vet och ta reda på allt som har sagt så du kan ta ställning
[22:39]ViU: Detta är såvitt jag vet Nordichardware´s oficiella kanal. Tror inte han som ägert skulle bli glad om du Agerar admin efter ditt humör.
[22:39]taffanken^away: vi har rätt att kicka folk efter eget omdömme
[22:40]Alla är så jävla osociala
[22:40]ViU: Men om man kickar folk som inte gjort nåt så är det ju inte bra för nh´s rykte.
[22:40]taffanken^away dfet var ju du som ville kicka mig utan att jag hade gjort något så gå och lägg digh
[22:40]Sen har jag inte brytit mot någon regel
[22:40]taffanken^away: nej men upplever vi någon som irriterande så får vi kicka
[22:40]x-per^Torsksall: Tyst med dig.
[22:41]=)
...
Det finns mera som x-per säger, men jag antar att detta är tillräckligt.
När jag läser den här loggen ser jag att x-per kan vara glad att han inte är bannad. Uppförande som detta tolereras vanligtvis inte i kanalen.
Låser tråden också, ser ingen anledning till att forsätta diskussionen. Åsikter om detta tas med PM till mig.
1 Guest(s)