February 4, 2003
Hej.
Har skrivit in mig på en trafikskola förra veckan.
Skulle haft min föra körning på Torsdagen, för att de skulle utvärdera mina befintliga kunskaper.
En halvtimme innan lektionen skulle äga rum, när jag redan hade hunnit ta ledigt från skolan så ringer de och ställer in lektionen, eftersom min handledare är sjuk. Vi bokade om tiden, och skulle haft den imorgon.
Idag ringer läraren och säger att även den imorgon är inställd, eftersom bilen är "sönder".
Vet inte vad jag ska tro. Men vad jag hört så är detta vanligt, eftersom de ställer in lektioner då de inte har baksättet fullt. (3 personer kör samtidigt, eftersom vi kör i Halmstad som ligger 2 mil bort).
Om detta fortsätter så kommer jag aldrig få mitt körkort. Då tar jag hellre bussen in och tar lektionenerna direkt i Halmstad.
Men vad har jag för rättigheter? Tänkte vänta en gång till, och se om de skräper sig. Alltså gett dem tre försök.
Kan jag annars lämna tillbaka teoriboken (som jag knappt öppnat) och skippa de 6 teorilektioner som jag betalat, men ännu inte nyttjat. Och sen få tillbaka mina 325kr för min första körlektiom som jag då aldrig kanske får?
Kan inte hålla på såhär. Eftersom lärarna i skolan blir sur varje gång jag tar ledigt. Och jag måste ha körkortet till sommar, för att mitt sommarjobb kräver detta.
Mvh/David
January 28, 2003
Marcan- wrote: Hur går det till när man gör det privat? Är lite osäker på det där. Vad är de stora skillnaderna?
Att du inte tar lektioner på en trafikskola? :bgrin:
Back to topic: Hör med konsumentrådgivaren i din kommun, de lär kunna svara på detta.
Problemet kan ju vara att bevisa att de inte var sjuka, eller bilen inte var trasig osv.
1 Guest(s)