February 13, 2001
De finns väl nån som lekt med metanol bilar å el bilar när ni var mindre eller kanske nån som även gör det nu? Jag tävlade lite förut med inferno klassen men tröttnade för att det gick för sakta.... Men det va inte det jag ville prata om eller jo nästan det är riktat lite mer mot er som kan el.. För ca 2 år sen fick jag en ide att bygga en RC bil med motorsågs motor men hade stora problem med att ha nog med ström till servona å m.m ni som har kört vet nog vad som händer när strömen tar slut i en Rc bil.... Det blir fullll Gas å det är ju inte så kul med en bil som kan gå över 150 blås.... Det var så min prototyp bil vart skrot*snyft* men jag ska börja bygga en ny med 6 eller 12 volts servon å tänkte ha ett 6volts motorcykel batteri eller 12volts å ladda den med en dynamo från en cykel.... Skulle det kunna gå? eller har ni nå andra förslag? det ska va så litet som möjligt... Skulle va väldigt tacksam om nån hade en ide.... Så mitt dröm bygge kan bli värklighethet igen....
//Finnen
May 8, 2001
On 2001-11-11 22:08, SoundHead wrote:
Jo jag har set såna men det är mindre servon jag ska ha en som ska dra 10-15kg + Du vet svänga med en bil på ca 80cm i 100 Blås. Servona tar mycket stryk kan jag säga....
Behöver du verkligen så starka servon till gasreglaget till motorn ? Styrningen kan jag förstå, men gasen lär knappast vara så trög. Borde vara lätt att ordna isåfall... De motorsågar jag har använt har varit väldigt lätta på "avtryckaren"... Lycka till förresten !
Mvh..
[ Detta Inlägg ändrades av: beerbelly den 2001-11-12 19:38 ]
2 Guest(s)