October 27, 2001
Tjohoo, här kommer det en film till
Filmen
Den är en aning stor, men jag tror att ni överlever 😛
October 27, 2001
Här kommer en komprimerat filmklipp på samma hopp från en annnan vinkel:
July 8, 2001
Blue_Moon_ wrote: Skruva in huvudnålen 1/2varv så går bilen typ 40%snabbare 😀 bluddrar ju som attan hehe
fiiiiiina filmer annars! 😀 lägg gärna upp fler! 😀
hehe, vet
den gick lite dåligt men vi orkade inte pilla med det just då. plus att det är bra att köra med lite för mycket metanol ibland eftersom det sliter på motorn att köra med en snål blandning.. sen utnyttjar man inte all fart på det trånga stället vi var på.
November 8, 2002
gillbert wrote: [quote=Blue_Moon_]Skruva in huvudnålen 1/2varv så går bilen typ 40%snabbare 😀 bluddrar ju som attan hehe
fiiiiiina filmer annars! 😀 lägg gärna upp fler! 😀
hehe, vet
den gick lite dåligt men vi orkade inte pilla med det just då. plus att det är bra att köra med lite för mycket metanol ibland eftersom det sliter på motorn att köra med en snål blandning.. sen utnyttjar man inte all fart på det trånga stället vi var på.
Nja nja nja.... Motorn slits å andra sidan om den inte kommer upp i rätt arbetstemperatur, vilket den kan ha svårt att göra om det är kallt ute + att man kör på fet blandning..
Men visst är de bättre med för fet blandning än tvärt om, då motorn kan bli överhettad osv när ma kör på fööör mager blandning 😉 Men de där visste ni väl redan..
Skruvar man in nålen så lite så den orecis inte bluddrar så är de ingen fara för livslängd, överhettning osv 🙂 Sen får ni ju bättre axxx hehee
Snygg hopp ni hade byggt föresten 😀
October 27, 2001
1. Jag kunde inte köra så extremt snabbt där, eftersom det var trångt, som gillbert påpekade.
2. Jag fegar lite p.g.a. att motorn har blivit tokvarm innan 😛
3. Det var väldigt låg nitro-halt...
Nog med bortförklaringar 😛
Hoppen har folk byggt på den platsen sedan urminnes-tider, för att hoppa med sina cyklar (jag har själv hoppat och nästan slagit ihjäl mig). Det är otroligt vad småbarn kan dosera perfekta hopp 😛 Jag bara tackar och utnyttjar tillgångarna 🙂
November 8, 2002
PaiN wrote:
Hoppen har folk byggt på den platsen sedan urminnes-tider, för att hoppa med sina cyklar (jag har själv hoppat och nästan slagit ihjäl mig). Det är otroligt vad småbarn kan dosera perfekta hopp 😛 Jag bara tackar och utnyttjar tillgångarna 🙂
hahaa säger det samma, bmx-banor å liknande är ju perfekta 😛 har några småbarn som har gjort en lien bana en bit från mitt hus så jag brukar gå dit å sladda hehe.
Jag måste köpa en plugg till vevhuset istället för den trasiga ryckstarten till min motor nu, har inte ringt snubben i falun, nån som vet vad en sån går på ungefär? Har tröttnat på den dryga ryckstarten hehe, blir startmotor framöver 😛
Pain å alla ni andra som har så dyra bilar, det kanske vore värt att investera i en startutrustning till bilen? Startmotor/Motorcykelbatteri/kontrollpanel/låda å ha sakerna i! Ryckstarten kan man ju bli galeen på ! :cy:
peace!
November 8, 2002
Håller man på med flyg så har man ju startutrustningen "gratis" 😛 hehee
Den verkar gå himla bra din bil med den där motorn... Måste var den, himla shysst den gick även fast de kanske bara va 80% pådraget.... 😀 tänk när mna får jobb sen... När man tjänar 15000 i månaden, haha, då kommer de gå åt 5000 till bilen direkt första månaden 😛 ny motor, masa uppgraderingar å så 😀
5 Guest(s)