November 8, 2002
Divion^ wrote: [quote=Blue_Moon_][quote=Starscream]hur fort går en sån där?
runt 60-65km/h med orginaldrev, drevar du den lite så kanske runt 70-80km/h. Sen kan du få den gå ännu snabbare men de bir tråkigt om axxen försvinner, det är ju trots allt en offroadbil, även fast det är roligt att sätta på landsvägsdäck, minska markfrigången, öka på fjädringen lite och köra på asfalt... 8)
e inte d lite väl slött? ja har en Inferno DX II (gammal Inferno) den går lätt i 80km/h me orginal motor och drev, har själv mätt hastigheten på racing bana. å era värsting bilar e ju fan inferno 6/7,5:er. så ja tror knappast dom har sänkt hastigheten på dom. eller? 😛
Det var en ren uppskattning jag gjorde och lite baserat på vad en annan kille hade filosofrerat fram till .... ;D
ye den kanske går snabbae än 80, det där är väl bara att testa! 😀 snabbt som fan går den allefall, de vet ja... Säljaren jag köpte bilen av avrådde t.om. fårn att köpa den 2.4hk starka thunderbridmotorn pga att bilen blir väldigt såvrkörd om man är oerfaren... För mkt powah helt enkelt! Men när jag kört slut på min 2.0Hk Kyosho så får de bli en Thunderbird 2.4hk tror jag 😛 den borde gå utav bara helvete med den motorn i, frågan är om transmissonen ger vika då istället ? 😀 sry för stavfelen kom nyss hem från en fest!
November 8, 2002
Öwall wrote: [quote=x-per][quote=Öwall]ni som är lite erfarna: om jag vill få min bil att gå lite snabbare, utan att köpa mera delar, hur ska jag göra då?? mecka med utväxlingen, mera ström?
lite som att överklocka 🙂
Du kan ju sätta in en till cell, höja volten! (hmm aja det var ju en del ändå)
jag tänkte mig att jag skulle koppla in ytterligare ett paket... men det kan nog skada motorn..
Jag ska nog köra med det manuella fartreglaget iallafall.. Tänker inte riskera mitt elektroniska 🙂
Förresten, tror ni att man kan använda ett trestegs manuellt fartreglage till en rheobus? 🙂
Du ska inte kooppla in ett helt ack-paket till, då sabbar du motorn 😀 Du kan köra på 7.2V, 8.4V eller max 9.2V.. kör du på 7.2 nu så ger 8.4paketet markant ökning!
June 3, 2001
Trodde jag var ensam om att köra eldriven. 🙂
Var ju ett tag sen man körde.. men det är ju såå förbannat roligt! 😀
Har tävlar oxå..
Vet inte om jag vågar dra igång den igen.. den e rätt gammal... -96:a eller -97:a.
Kör man av ett stötdempartorn så vet jag inte om man få tag i ett nytt.
November 26, 2002
Gueno wrote: [quote=PaiN]Gueno, jahapp 🙂
Efter en snabb sökning på google efter RC10 så gav jag upp 😛 Det finns nog hundratals bilar som heter det 😛
Har bilder men ingenstans att lägga upp dom. 🙁
June 3, 2001
Öwall wrote: http://www.msnusers.com
Kan man lägga upp bilder där eller?
Jag tittade men fatta inge.
March 12, 2002
Hej!
Nu blev jag sugen på att säga vad jag har för bilar. Jag har 2st, en graupner 1/8 med mp7,5 opitions en TT motor på 3.5cc den går i 80km/h, Traxxas T-Max2.5 Monstertruck på 2.5cc (Värsta bilen någonsin) ger 70-80km/h, denna bil tar alla bilar på marknaden!
Är det någon som är intresserad av en Traxxas T-Max2.5 så säg till
se bilder på http://www.traxxas.com/product.....020303.htm
November 8, 2002
aJjE wrote: Hej!
Nu blev jag sugen på att säga vad jag har för bilar. Jag har 2st, en graupner 1/8 med mp7,5 opitions en TT motor på 3.5cc den går i 80km/h,
Den där 3.5cc TT motorn borde väl gå att pressa i en inferno 7.5? orginal så är det ju 3.5cc, å den går sam fan med den.. svårt att föreställa sig vilket helvetiskt drag de måste bli med TT-motorn 😮 😀
70km/h för en monstrertruck är ju helt otroligt... Men de ska va buggy hehehee
Fint elektroniskt fartreglage gueno 😉
EDIT: jag var nog inte helt nykte när jag skrev detta inlägg... 2.5cc i GS21-r ?? skulle inte tro de. *edit*
November 8, 2002
fina grejjor PaiN! men den där måste väl utveckla mer än 2.1hk? Om inte annat så lär ju botendraget vara bra mkt grymmare än på en GS21-R (standardmotorn i min inferno)
Hur hög nitrohalt har ni vågat köra på, jag har testat 16% men hört vissa dårar som kört på 20% hehehe...
October 27, 2001
Jag har 3.5cc i min hittepå buggy, det går ut av bara h******... 🙂
Guenos bil är jaede fin 🙂
aJjE, när du säger intresserad, menar du att du ska sälja den? Isf för hur mycket ? :P~~
Lite nya gruppfoton:Klicka här
Bild1: Förmodligen alla mina bilar (Ja, dom är dammiga)
Bild2: Kontroller, batteri oack (några mina och några gillberts) och ett antal däck (några mina och några gillberts)
Bild3: Två av gillberts bilar som bor hos mig ett tag 😉
October 27, 2001
Jag hittade motorn i en gammal hobbex katalog och där stod det att den hade 2,1hk. Det är mycket möjligt att den får mer med nyare bränslen, mycket troligt. Antingen så har vi inte hittat en bra inställning på gillberts mp6a eller så är min tok-mycket bättre/snabbare/mer acc o.s.v. 😛
Jag har kört med 16%ig och då går den ungefär.. för snabbt, man måste ha stora yter att röra sig på för att komma upp i toppfart :)~
July 8, 2001
PaiN wrote: Jag hittade motorn i en gammal hobbex katalog och där stod det att den hade 2,1hk. Det är mycket möjligt att den får mer med nyare bränslen, mycket troligt. Antingen så har vi inte hittat en bra inställning på gillberts mp6a eller så är min tok-mycket bättre/snabbare/mer acc o.s.v. 😛
Jag har kört med 16%ig och då går den ungefär.. för snabbt, man måste ha stora yter att röra sig på för att komma upp i toppfart :)~
tro fan att min kan gå snabbare än va den gjort det senaste. den orkade ju knappt starta förut. och man hör hur motorn låter sär. men okej, ska vi ta en tävling ikväll? du kan få ett försprång med tanke på din halte bil
när solen gjort lite mer verkar på klimatet blir det racing på fotbollsplanen kan jag lova dig pain 😀
1 Guest(s)