October 27, 2001
Gueno: Hobbex (http://www.hobbex.se) de är nog störst på RC-bilar i lilla Sverige.
gillbert, racing på fotbollsplanen ska de bli ja, men först måste jag har minst 4 nya däck och fälgar och några på reserv 😛
Vad jag kan dra mig till minnes är min snabbare än din endå (om man lägger ihop minnena av när din bil var på topp och när min var det), trots att din är i trotsåldern nu!
November 8, 2002
PaiN wrote:
Jag har ~13st elbilar , men ingen av dem klår metanolbils upplevelsen. Men ujj va hobbies kostar 😛 Fast RC-hobbyn har jag haft i väldigt många år och dator-kostnader har gått om på bara ett år, skrämmande 😛
Hur mkt har ni lagt ut på era bilar? Datorkostnader/rc kostnader ligger ganska neck-to-neck för mig.. har väl lagt ut runt 10000hittils på min bil.. Fast jag tycker iofs det är lite roligare med flyg... Kostar inte så extremt mkt heller! Bilhobbyn slukar juh kapital.. Klart, crashar man med flygplanen så blir det också dyrt i längden...
Föresten, Jag håller för tillfället på att bygga en lågvingad konstflygningsmaskin, en acrowot, ser ut såhär...
Köpte den för jag gillade linjerna så himla skarpt.. Motorn blir en 6.5cc Irvine (46:a) Skulle vilja sätta i en annan motor iofs men allt kostar ju pengar. en Saito .90 fyrtakt skulle inte vara helt fel...
October 27, 2001
Nice med flyg, men då måste man ju ha någonstans att flyga 😛
Jag har väl lagt ut 10'-30' på RC-bilarna, eller mer, vet inte riktigt, har fått en hel del i födelsedags-presenter så det är svårt att hålla koll.
Datorkostnaderna ligger väl runt 30-40 om man räknar ihop allt som gått sönder och bytts ut o.s.v.
November 26, 2002
Gueno wrote: [quote=Öwall]www.msnusers.com
Kan man lägga upp bilder där eller?
Jag tittade men fatta inge.
ja, du får 3 mb utrymme.
kan länka direkt..
här
April 20, 2002
Trodde inte det var så många som gillade RC-bilar här.
Själv har man en gammal Metanolbil i morsans förråd som har legat där i säkert tre år. Ska nog ta ut den snart och köra lite...=)
Skulle vara kul om det satte upp en bana utanför entrén på DreamHack....finns ju en stor parkering där.
Men det är nog för sent påtänkt nu....=)
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 26, 2002
ja trodde inte heller att det fanns nåt intresse för rc-modeller här..men ack så fel som tur var =)
jag kör själv metanol bil på sommrarna...brukar vara å rejsa me en polare som oxå har en metanolbil...jag kör mest min mugen 1/8 4wd me en 3,5 cc ops-pro motor me pipa =) kommer inte ihåg hkr-antalet..men den går jättefint! förutom när vevstaken gick av =P. men ´sånt är lätt fixat som tur är! snodde bara vevstaken från min metanolskoter som har en likaden motor..men med sidoutblås...men som tur var är det likadan vav. som sagt var =)
annars har jag en usa-1 metanol oxå...å en metanol båt..å en metanol buggy..å ett gäng elbilar...men det e ju så trist med el så....tycker jag.
finns det nån mer här som har en metanolskoter??
kanske nån som har nåt tips på vad man ska använda för sorts superlim för att kammarna på mattan inte ska flyga lös????
April 26, 2002
Gueno wrote: [quote=Heavy_Ante]men det e ju så trist med el så....tycker jag.
Haha.. tråkigt.. dom går ju som spjut... 8)
Dragit glödare på bana flera gånger..
Dock inget jag rekomenderar.. kör glödarna över dig blir det inte roligt. 🙄
hehe! jodå! det finns ju fördelar oxå med dem...MEN!
dock det sämsta är ju när batteriet tar slut! huuga! jamenar...me metanol..så e det ju ba stå på tomgång..tanka..å rejsa vidare =)
men det KLART att det e ql me el oxå för den delen jag har kört el flera år innan jag skaffade metanol så!
July 8, 2001
Tintin wrote: Skulle vara kul om det satte upp en bana utanför entrén på DreamHack....finns ju en stor parkering där.
Men det är nog för sent påtänkt nu....=)
haha, jo tack men det är bökigt nog att få med sig datorn, att då dra med och hålla ordning på rc-bilen blir lite överkurs 😛
varför inte dra upp en bana i sovsalen på DH? vi skulle nog bli jätte populära 😀
April 26, 2002
Gueno wrote: [quote=Heavy_Ante]dock det sämsta är ju när batteriet tar slut! huuga!
Mina 1337 svarta celler (600:- styck) räcker i 5-6 minuter..
På tävlingar kör man endast 5 minuter så det behövs inte mer. 🙄
mmm!!! tänk va många tankar du kan köra upp för de 600 kr styck!
alltså 600x6 dyyyyrt som stryk ju! elle du kanske menar per helt acc-paket? alla 6 för 600 elle???
4 Guest(s)