November 8, 2002
gillbert wrote: nån som vet vart man kan köpa släta asfallts däck till en inferno mp6 ?
det vore kul att köra lite på parkeringen i sommar
har ett par sånna här till min inferno 7.5, borde passa mp6 lika bra!
Däcken kostar ca 160kr /paret. ~ 500kr för en ny uppsättning däck/fälgar.
[Image Can Not Be Found]
M02 BELT
Tyre for 1:8 scale Rally Game modelcar with gas engine. Type with SCULPTURE LOW PROFILE complete with internal filling.
http://www.grpgandini.com/ing/.....8;chktipo=
Mkt bra kvalitet på däcken från den firman: högkvalitativt gummi.
har även ett par bulldog däck, som jag använder enbart till grusrace:ing! Dem rekomenderas, väldigt bra allround däck! Kör dock försiktigt på asfalt med dem för dem är rätt så mjuka å slits ner fort.
[Image Can Not Be Found]
M06 BULDOG
Tyre for 1:8 scale Off-Road modelcar with gas engine. Type with BIG PINS complete with internal filling.
November 8, 2002
Heavy_Ante wrote: jag kör mest min mugen 1/8 4wd me en 3,5 cc ops-pro motor me pipa =) kommer inte ihåg hkr-antalet..men den går jättefint! förutom när vevstaken gick av =P.
"förutom när vevstaken gick av" hmmm... hur kunde detta ske? körde du med 40% nitroinblandning eller? 😀 :bgrin:
April 26, 2002
Blue_Moon_ wrote: [quote=Heavy_Ante]jag kör mest min mugen 1/8 4wd me en 3,5 cc ops-pro motor me pipa =) kommer inte ihåg hkr-antalet..men den går jättefint! förutom när vevstaken gick av =P.
"förutom när vevstaken gick av" hmmm... hur kunde detta ske? körde du med 40% nitroinblandning eller? 😀 :bgrin:
=) nope! inte så mykke nitro...men det berodde på att motorn redan var så sliten..så bussningen (lagret) i vavstaken till tappen på vevaxeln..hade börjat glappa! opps! inte bra ! så jag väntade mig ett ras när som helst! och så blidde det! det resulterade i sne ocj avsliten vevstake! men inget annat pajjade som tur var!
men QL var det =)
edit: apropå slicksen du skrev om....slicksen jag har är omönstrade =) och typ av nå skumgummi-äkta slicks! de håller förvånansvärt bra faktiskt! å superfäste på torr asfalt! skitaql att köra n'är det har regnat eller regnar t.o.m. =) 😀 det spinner hur långt som helst på våt asfalt!!
(har inte låst mittdiffen så endast ett hjul kan TOKspinna) hehe...
October 27, 2001
gillbert, http://www.micro-racing.se
Jag beställde i fredags och fick det idag 🙂 Tog även en sväng in på hobbex och köpte lite krejjor. MP5-kaross till min HÖDR, Luftlifter till min gillbert, fälgar, kryss-mönstrade däck.
På posten fick jag fälgar och några HoBao däck (flumm mönster, orka beskriva (läs tidigare post i denna tråd).
Jag har ett 7,2 acc som jag inhandlade för 700-800kr, antingen är jag 1337are än gueno eller så har jag blivit lurad 😛
November 8, 2002
Heavy_Ante wrote:
apropå slicksen du skrev om....slicksen jag har är omönstrade =) och typ av nå skumgummi-äkta slicks!
Du menar sponge-däck? De finns ju inga sponge däck till offroad bilar, men dem kanske passar till 1:8 offroad också? Själv gillar jag äkta gummidäck mer, känns mer verkligt
bild på sponge däck...
[Image Can Not Be Found]
April 26, 2002
Blue_Moon_ wrote: [quote=Heavy_Ante] apropå slicksen du skrev om....slicksen jag har är omönstrade =) och typ av nå skumgummi-äkta slicks!
Du menar sponge-däck? Jag vet inte om det finns att få tag i till 1:8 offroad.. ?
ja så heter det kanske! ja har hunnit glömma bort...klart de finns att få tag på! jag har ju!!! då måste de ju finnas! jag har svarvat till dem själv efter det att jag limmat dem på fälgarna...enkelt å snyggt resultat!
October 27, 2001
Jag vet inte så mycket om dem, bara att Hong Nors huvudkontor ligger i Taiwan och att det finns vissa butiker i Sverige som importerar dessa grymma maskiner 😛
Den är typ 4-6 år så ingen butik har kvar den, de har släppt nya Hong Nor bilar som är bättre, tydligen
Jag köpte min bil från min granne (för 1000kr!!)som i sin tur köpte den från en riktig proffs snubbe som hade gjort i ordning bilen med allt det senaste.
April 26, 2002
oj! 1000 spänn lät billigt! det låter som om det är fina grejjor det där!! mumma! min mugen (om du känner till dem) är oxå utrustad me en massa "lull-lull" den har varit rejs bil förut "på riktigt" =) ja bytte den me en polare..ja fick den å han fick en moppemotor =)
bilen min funkar skitabra! å den tål att våldas med =)
2 Guest(s)