April 26, 2002
PaiN wrote: Jag kollade i en Hobbex katalog från 1997 och där fanns min motor med (det bara måste vara den). "Thunder tiger 21 BXRPZ"
okay! måste leta upp hobbex ja med hehe....är din me blåeloxerad kyltopp??
edit:
ja hittade en hobbex från 2000, där finns min 3,5 cc motor som jag inte testat kör med än =) delta force 8 2,1 hkr vid 32000 v/min =) rosa kyltopp...
November 16, 2002
åhhh den lilla hobby nörden växer i mig när jag nu har plöjt igenom dessa fyra sidors långa tråd (änn så länge)
shit jag måste fixa min mp-6 nu på en gång känner jag men har inte råd med den nya dyra motorn för 1800:- för att jag ska uppgradera burken nu till våren/sommarens alla LAN så om dete nån som har en GS21-r motoblock till skänks så PMa mig
aja fuck i t nu ska jag röja på mitt skriv bord och skruva gärnet
*gone*
November 16, 2002
ja men det e ju det jag menar typ
men grejen e så här att min låtsas bror som har en likadan bil skruvade i fel skruv och vred av hatten på den skruv så jag får inte ut den utan att pajja gängorna 👿 👿 👿
[Image Can Not Be Found]
och en helt ny GS21a kostade 1800:- utan dragstarkitet sist jag va inne och kolla på wentzells i sthlm
November 8, 2002
Metz, det där va ta mig fna en skitig motor 😉 hahhaa
Dem där sidoskruvarna som det är bild på är juh till för att hålla fast bakstycket på vevhuset, å dt är ju lite kännsliga delar där innanför.
lite knivit problem desutom, men mitt tips till hur du löser problemet är att du fixar fram en bra könare, en hammare. se till att märket blir exakt mitt i skruven. Ta sen ett borr modell mindre och borra med presision. (Akta så du inte borrar sönder nått bakom skruven) Byt sen till ett aningens större borr osv, tillslut så kan du pilla bort resterna med en vasss skruvmejsel.
Akta så du inte förstör nånting, vevhuset är ju tillverkat i ganska ömtåligt matrial.. Misslyckas du får du köpa ett nytt vevhus, kostar nog ett par hundralappar kan ja tänka mig.
October 27, 2001
Jag vred också av en skruv in i motorn, fast som tur var var det på undersidan och efter lite borrande så fick vi ut den.
Nu har jag limmat däck och sprayat kaross och kan medela att munnskydd och glasögon är inte helt fel. En dag kanske det kommer bilder på min nya kaross och däck i action (imorgon? vem vet...).
November 16, 2002
ingen som vet nått om det finns några andra online butiker änn den Pain skrev skulle vilja kolla på lite motorer och annat till bilen
tror verkligen inte att det kommer att gå bra att borra upp skruven i motorn men men det är värt ett försök
och nu e bilen mer lr mindre ren har suttit med tops, piprensare och skithus papper ända sen första inlägget idag och putsat
ska oxå skaffa ett mer omfattande bildarkiv så fort jag hittar ett bra webhotell
Offtopic: låt mig gissa Blue_Moon_ , din signatur: Living after midnight med Judas Priest 😀 😀
February 12, 2003
På en viss persons begäran la jag in lite bilder på mina flygplan!
Jag startar en ny tråd så slipper det bli så packat i den andra RC tråden!
Jag har nu tagit lite kort på mina flyplan, jag ursäktar också bildkvaliten som är usel för att kameran var felinställd!
Cap 232 Bretling
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] Cap:en är en underbar liten maskin som man kan göra alla möjliga trix med!
Cobra
Dom här nere är ett projekt som jag inte har gjort färdigt än!
Den är inte allt för snygg men den går som fasen, vissa säger att den toppar runt 220 km/t med en 6.5 kubiksmotor!
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Tillbehören (det krävs mycket mer men det blev inga bra bilder som ni vet
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
February 12, 2003
Blue_Moon_ wrote: MKt fina bilder! 😀 Har du byggt CAP:en själv eller är det en ARF ? Vad sitter de för motor i? Cobran såg synnerligen intressant ut haha
Nej CAP:en har jag inte byggt själv, jag var så ****** flygsugen och jag hade bara min 40 TRAINER och jag ville ju ha ett lite mer avancerat plan så det blev en Kyosho CAP ARF!
Just nu sitter det en 6.5 cc motor i den och det räcker nästan men jag borde sätta i en lite större!
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Som du ser är detta också en COBRA men en aningen större skala 😀
Får la se när den blir klar, den ska iallafall ha en 35 cc motor som drar runt den 3 meter långa vingen
October 27, 2001
Jag slängde upp en liten bild, bara för att retas 😛
(här)
Ni kan skymta min jaette svarta kaross ovanpå min gamla. Av tekniska skäl kan jag inte sätta på mina nya däck på bilen och panga av några kort just nu. Jag limmat lite 😛 Fy f** va jobbig cyanidlim är, jag skulle sticka hål på toppen av den nya "flaskan"... ...det blev ett hål... och det sprutade över hela vänsterhanden. Det vill inte gå bort, så jag får leva med lite stela fingrar 😛
När jag limmat på andra sidan och det har torkat så ska jag ta några kort, kanske t.o.m. lite filmer på bilen in action, men det verkar kallt och vått ute... Jaja, den som lever får se...
October 27, 2001
Jag blev otålig och kylde limmet tort, så här kommer lite bilder på bilen i sin helhet och lite close-ups på däck & fälgar.
Klicka här! (d.v.s. om du vill se på bilderna;)
...over and out
June 3, 2001
Gör något åt antennen
Sätt på en "kondom" (inte en sågan man sätter på pitten) eller nått.
Å till den som inte vet vad en "kondom" är:
Den är en lite gummigrej man sätter längst upp på antennen (ser bättre och mer 1337 ut än tejp) så inte kabeln åker in i plaströret eller åker ut för långt och trasslar in sig en en färg eller dyl.
November 8, 2002
PaiN wrote: Jag blev otålig och kylde limmet tort, så här kommer lite bilder på bilen i sin helhet och lite close-ups på däck & fälgar.
Klicka här! (d.v.s. om du vill se på bilderna;)
...over and out
Fan va nice, dra på lite decaler bara så är de juh bara å räjsa! de var en Mp6 det där eller hur? Med starkare motor eller hur. Guldhjulmuttrar 😉 hehehe
November 8, 2002
x-per wrote:
Nej CAP:en har jag inte byggt själv, jag var så ****** flygsugen och jag hade bara min 40 TRAINER och jag ville ju ha ett lite mer avancerat plan så det blev en Kyosho CAP ARF!
Just nu sitter det en 6.5 cc motor i den och det räcker nästan men jag borde sätta i en lite större!http://user.tninet.se/~gmh770a.....CT0012.JPG
http://user.tninet.se/~gmh770a.....CT0013.JPGSom du ser är detta också en COBRA men en aningen större skala 😀
Får la se när den blir klar, den ska iallafall ha en 35 cc motor som drar runt den 3 meter långa vingen
Den var fin 🙂 ja en 46:a i de planet är ju itne så roligt kan jag tänka mig, har man en avanc-kärra så vill man ju gärna ha lite powah över 😉 Vad bruakr du göra för avancerade manövrar? Jag måste bygga klart min Acrowot, flatspinnarna med min trainer är inte så klockrena hehehe
omg, 35cc.... du får posta bilder när bygget är klart! Du har ingen bild på hur den där cobran ser ut lite mer färdigbyggd? har inte fått nån uppfattning om hur den ser ut än så länge..
ps ä de farsan på bilden 😉 ds
2 Guest(s)