November 16, 2002
hehe Näe jag har inte orkat borra i motorn änn sovit för mkt på sistone men det ska väl snart bli ordnat hopppas jag, men däremot har jag skruvat ner bilen i molekyler och håller på att göra den fin för sommaren
va på bilmässan 03 i älvsjö idag och hitta kyoshos bås där hade dom en massa bilar/båtar/flygfarkoster på montrar som man kunde står och drägla över sen så hade dom en stor bana man kunde betala 20 :- för att få rejsa i 20 minuter och så köpte jag mig ett rött kyosho nyckel band för 20 :- jätte coolt att flasha med =) wiiie
och detta leder mig till dom nästkommadne raderna där jag tänkte skriva vart man hittar bilar i sthlm iaf
Hobbex finns i barkaby
Hobby Magasinet ligger i huddinge [url=http://www.hobbymagasinet.com]www.hobbymagasinet.com">http://www.hobbex.se[url/%5D finns säkert på andra ställen också
Hobby Magasinet ligger i huddinge [url=http://www.hobbymagasinet.com]www.hobbymagasinet.com
Wentzells Hobby ingen hemsida ännu men ligger på Regeringsgatan 25 i sthlm vid gallerian
Callister köp det du vill/gillar oftast bäst så men jag skulle nog rekomandera en buggy i alla fall, och byggandet då tar en jäkla tid och ta lite mer på dig så att du inte gör nått fel (dyrt med reservdelar) som jag gjorde skruva i fel styrspindel på fel sida och hade sprutat i rikligt med loctie så det gick inte att få loss den utan åverkan på den så det va bara att dra in till stan dan efter och fixa ny spindel
Min bil gick på dryga sex tusen med allt som behövs som batterier laddare och styrning sås och skit fick iof en bra deal på att byta ut dom gamla original servosarna och lägga till ett par starkare för en hundring till =)
Pain grymma fälgar, men du måste hjälpa mig med att fixa ett lika schyst bildarkiv som du har e skitridig på html och hemsida bygge
fan två lakan för en jäkla diff e lite för mkt för mig plånbok men det skulle va najs att ha dom där *drägggel*
Flygplan njae inget för mig skulle bara bli för sur om jag krascha vilket jag kan garantera att jag skulle
då föredrar jag meka, meka, köra lite, meka, meka, meka det e liksom halva nöjet att meka
jeje kommer inte på mer saker att förpesta eran fritid med så jag går nog och lägger mig nu
*over and out* 😀
June 3, 2001
Metz wrote: va på bilmässan 03 i älvsjö idag och hitta kyoshos bås där hade dom en massa bilar/båtar/flygfarkoster på montrar som man kunde står och drägla över sen så hade dom en stor bana man kunde betala 20 :- för att få rejsa i 20 minuter och så köpte jag mig ett rött kyosho nyckel band för 20 :- jätte coolt att flasha med =) wiiie
Va.. har dom RC prylar där?
Kan knappt vänta tills på freda. 😛
October 27, 2001
Metz, jag använde det tunga programet ACDsee. Jag är för lat för att pilla och mecka med namn och thumbnails o skit så jag låter programet göra det åt mig 😛
Jag var så kräsen och tyckte att det var lite för blött i går... Idag ligger det ungefär 2 dm SNÖ ute, va f** e de för stil? Jag orkar nog inte plasta in elektroniken så jag får väl vänta på bättre tider 😛
February 12, 2003
Är nu väldigt sugen på att köpa en bil!
Vad sägs om det här, verkar ju vara billigt men kan man lita på företaget?
October 27, 2001
x-per, jag vet inte om butiken är att lita på.
Men köp för hela världen inte "paketet", för där ingick en ranger Z spakradio, om man ska köra bil ska man göra det med rattradio 🙂
..på tal om monstertruckar. Jag var och körde med en som hade en kyosho USA1 och den verkade bara klumpig och dryg, däcken måste ju väga bly, så man går nog miste om en hel del fart där. Men men, smaken är som baken.. 😛
..vad är dethär, det slutar ju inte snöa, illa illa...
Denna tråden har buggat ur lite så jag lägger in en länk till "sidan 6 av 5"
Klicka här för att gå till sidan 6
November 16, 2002
haha stackare där Pain 🙂
men jag tänkte på en annan grej oxå vad e det för webhotell/server du har??
och sen föredrar jag att köra min buggy med spakradion men men smaken e som baken
x-per vart bor du?? bor du i sthlm kan du väl vända dig till nån av dom butikerna (rekomenderar wentzells stark bra service, trevlig folk)
hmm.. det verkar bara som att det e jag, pain, callister, x-per och blue_moon_ som pysslar med RC....trist...måste ju finnas fler
November 8, 2002
Metz wrote: haha stackare där Pain 🙂
men jag tänkte på en annan grej oxå vad e det för webhotell/server du har??och sen föredrar jag att köra min buggy med spakradion men men smaken e som baken
x-per vart bor du?? bor du i sthlm kan du väl vända dig till nån av dom butikerna (rekomenderar wentzells stark bra service, trevlig folk)
hmm.. det verkar bara som att det e jag, pain, callister, x-per och blue_moon_ som pysslar med RC....trist...måste ju finnas fler
smaken är som baken, spaken? 😉
testa home.no , 20mb gratis utrymme..
Nej de var lite dött, tråkigt det! Men ändå kul att se att det är lite ungdommar, man är väl inte ensam om att känna sig ungst ute på fältet? 😀
Bilen var ju misstänkt billig... Jag skulle råda dig att köpa bilen hos en seriös återförsäljare så du får personkontakt med försäljaren, tro mig, det kommer behövas när du ska ha råd, reservdelar osv 😀
July 8, 2001
x-per wrote: Är nu väldigt sugen på att köpa en bil!
Vad sägs om det här, verkar ju vara billigt men kan man lita på företaget?
bästa är nog att köpa bilen i staden där du bor (eller i närheten iaf) eftersom du kan få problem och behöva hjälp eller reservdelar
vart bor du?
November 8, 2002
Alltså Wentzells hobby i sthm... Fatta hur gammal den butiken är! Min pappa köpte sin första båt där, jättefin var den, påminner om en Riva i linjerna! Byggd i mahogny. Håller på att renvera den lite faktiskt, fast det hela är mkt klurigt då man inte kan hitta några mahogny-flak nånstans, ca 1.5mm tjocka.. 🙁
Har klätt skelettet på båten med balsa-flak sålänge så att den håller formen 🙂
Annars gillar jag Söders RC-hobby i sthm, den klart bästa RC-butiken! Dem håller iofs uteslutande på med flyg! Men vilket sortiment sen då! Å dem där modellerna som hänger i taket inne i butiken, spitfires med 2m i spännvidd... 8) underbart
February 12, 2003
Ursäkta att jag inte jar skrivit här tidigare men som ni vet har denna tråden buggat en hel del!
Alla rekomenderar Wentzell men den ligger i Sthlm och jag bor i typ Borås så då har jag bara hobbex att gå till och där är Mp7.5 1000 spänn dyrare så därför letar jag efter alternativ!
November 26, 2002
x-per wrote: Ursäkta att jag inte jar skrivit här tidigare men som ni vet har denna tråden buggat en hel del!
Alla rekomenderar Wentzell men den ligger i Sthlm och jag bor i typ Borås så då har jag bara hobbex att gå till och där är Mp7.5 1000 spänn billigare så därför letar jag efter alternativ!
Det finns ett ställe i veddige, procar heter det. Jag vet inte om det finns kvar, men om det finns kvar, så har de vad du letar efter.
October 27, 2001
Det ser ut som att procar finns kvar (http://www.procar.se). Men jag hittar inga kyosho bilar/delar så de har nog inte en inferno 7,5 😛
...woho, snön är på väg bort...
Nu när man börjat pilla med bilen vill man ju köra 😛 I brist på annat dränker jag bilen i 5-56 för att förebygga rost och eliminera allt gnissel 🙂
October 27, 2001
Jo tack jag vet, min hong nor bil går jaede fint, men det verkade som om x-per var på jakt efter en inferno mp 7.5.
Sen är det ju mycket lättare att hitta reserv delar till en kyosho än till något annat hittepå märke, trust me, I know, been there, done that o.s.v... 😛
November 8, 2002
x-per wrote: Tack Öwall!
Om jag hittar en buggy bil som det finns mycket optionsdelar till så kan jag tänka mig att kanske skaffa en sådan, men Kyosho står mig närmast hjärtat och det finns en hel del options till dom och så är dom rejält kända också!
men options-delarna är svindyra... allefall om du ska satsa på fioroni... Du kanske såg mitt inlägg förut om diffarna? :hrm:
Ingen som har lite mer rolig bilder att lägga upp här?? 😀
October 27, 2001
Ojj, jag gick ut och körde lite, tog dock inga kort. Jag kan informera att det är skitkul att köra i snö! 😛
Nu har jag spolat av bilen och dränkt den i 5-56 och jag tror allt är helt (elektronik).
Allt var inplastat med krympslangar, tejp och ballonger (lager på lager). Man kan aldrig vara för noggran 🙂
3 Guest(s)