November 8, 2002
x-per wrote: Är det någon som har en Inferno bil att sälja?
lägg ut en liten annons här!
November 26, 2002
Blue_Moon_ wrote: [quote=Öwall]Snön är borta här nere.
Attans att jag bara har en fånig inomhusbil. Det kanske är kul att tävla, men om man ska köra själv så är det inte ett dugg kul...
Tyvärr så har jag inte några bilder heller..
Vad va de för bil du hade rödluvan?
liten elektrisk tamiya mini, samt en halv sån där vanlig tanmiyabil...
November 8, 2002
Öwall wrote: [quote=Blue_Moon_][quote=Öwall]Snön är borta här nere.
Attans att jag bara har en fånig inomhusbil. Det kanske är kul att tävla, men om man ska köra själv så är det inte ett dugg kul...
Sladdstyrning?
November 26, 2002
Blue_Moon_ wrote: [quote=Öwall][quote=Blue_Moon_][quote=Öwall]Snön är borta här nere.
Sladdstyrning?
knappast..
det är ju en schysst bil, även om den inte bäst.
Jag har lite roliga grejer såsom kullager, elektroniskt fartreglage, krängningshämmare och sånt också..
October 27, 2001
Öwall, skala 1:10 ? eller jaede liden?
///////////////////////////////
Tråden har buggat ur igen, gå till sidan 7:KLICK. |
/////////////////////////////////
October 27, 2001
pure-ten är väl bara kyosho hittepå. När jag och gillbert höll på med 1:10 bilar var det bara tamiya som gällde. Jag har två 1:10 tamiyor och en traxxas. Traxxasen köpte jag sist och första gången jag körde med den var det hakan i asfalten, den var toksnabb direkt ur kartongen. Sen köpte jag till den (näst-)grymmaste kyosho-motorn och nu går den sjukt snabbt 🙂
November 26, 2002
PaiN wrote: pure-ten är väl bara kyosho hittepå. När jag och gillbert höll på med 1:10 bilar var det bara tamiya som gällde. Jag har två 1:10 tamiyor och en traxxas. Traxxasen köpte jag sist och första gången jag körde med den var det hakan i asfalten, den var toksnabb direkt ur kartongen. Sen köpte jag till den (näst-)grymmaste kyosho-motorn och nu går den sjukt snabbt 🙂
jo just det,det är kyosho som har pure-ten och super-ten..
det finns ju en inomhusklubb med lokal och allt i (utanför) Borås, så det var ju ganska kul ändå, tävling en gång i veckan och så..
Tyvärr var jag nog lite för liten för att hålla på med sånt (trots det att många där var yngre än mig 🙂 ), så jag tröttnade efter ett tag. Det är ju jämförbart med golf, om nån förälder sysslar med det, så blir det lite mer seriöst.
October 27, 2001
Jag och gillbert var på någon "träning" i viskafors, när vi var mindre. Det var någon på hobbia (butik som fanns i borås (de har förmodligen lagt ner, eller flyttat till fritsla?)) som tipsade om att folk körde lite träning där och då. De hade nog en innomhus bana någonstans också. Det kanske var samma människor/klubb som du hade kontakt med? Ruskigt 😛
November 26, 2002
PaiN wrote: Jag och gillbert var på någon "träning" i viskafors, när vi var mindre. Det var någon på hobbia (butik som fanns i borås (de har förmodligen lagt ner, eller flyttat till fritsla?)) som tipsade om att folk körde lite träning där och då. De hade nog en innomhus bana någonstans också. Det kanske var samma människor/klubb som du hade kontakt med? Ruskigt 😛
Jo, det är samma.
Hobbia i Borås finns inte längre, den i fritsla vet jag inget om..
De har en buggybana sen några år tillbaka nu också.
October 27, 2001
Jasså du, Öwall.
Fy fna va de gick, vi var ute och körde nedanför och uppe i skidbacken (i ulricehamn). Det var roligt ända tills jag skulle upp för backen en gång och billen stannar... varvar ut av bara hlvte... vi kutar fram och doedar den. Tittar lite, allt ser ut att stämma och efter en stund drar vi igång den igen. Haaahaaa, den varvar men kommer ingen vart, förmodligen fel på någon av de tre diffarna, eller vad tror ni? Huvuddrevet snurrar så det är inte motorn som hamnat på sne...
November 8, 2002
PaiN wrote: Jasså du, Öwall.
Fy fna va de gick, vi var ute och körde nedanför och uppe i skidbacken (i ulricehamn). Det var roligt ända tills jag skulle upp för backen en gång och billen stannar... varvar ut av bara hlvte... vi kutar fram och doedar den. Tittar lite, allt ser ut att stämma och efter en stund drar vi igång den igen. Haaahaaa, den varvar men kommer ingen vart, förmodligen fel på någon av de tre diffarna, eller vad tror ni? Huvuddrevet snurrar så det är inte motorn som hamnat på sne...
'
Det där låter riktigt dyrt att laga.. *erfarenhet* Förmodligen n¨n diff som har pajjat... Går hjulaxlarna runt?
Plockade isär ryckstarten på min GS21-R igår, fick inte ihop skiten nästan.. Aja, ska inte montera dit den i vilket fall, ska sätta dit en plugg istället och köra med startmotorn istället.. 😉
5 Guest(s)