July 19, 2001
Stjälv har jag en Kyosho Lazer Alpha eldriven 4WD sandloppa och en Traxxas 4tec elbil http://www.traxxas.com/product.....x_4tec.htm
Jag ska fan trimma upp den och se till att det blir den snabbaste elbilen som någonsin har funnits på jorden!!!... Om man bortser från alla som tävlar i Bonneville..
October 27, 2001
HPI är fina grejjor, men dyrt som fna!
En 4-tec har jag också (med kyosho motor (atom smasher)):P
(metanol bil problemet:)
...och... Jag aer faerdig! 🙂 ..lokaliserade problemet till bakdiffen, plockade isaer den och greesade ner den och stoppade ihop allt och nu är problemet borta. Jag fattar inte hur problemet uppstod, inte heller vad som löste det, men jag bryr mig inte, för allt fonkar 🙂
(ujj, det tog ju massa tid)
February 12, 2003
Är det någon som vill vara med och beställa lite saker från: http://www.rcmart.com
Jag tänkte nämligen att jag skulle köpa en Inferno Mp7.5 sport därifrån...billigt som faen!
November 8, 2002
Diffarna är fyllda med specialolja eller hur? Var det svårt att få ihop sakerna igen efter du plockat isär det? Det ser ju onekligen krångligt ut på sprängskissen av bak å fram diffen måste ja säga...
Jag drar mig lite för att pyssla med diffarna måste jag medge, det är inte min specialitet 😉 Tyvärr så måste ja in å pilla där för drivaxlarna till bakvagnen går inte längre runt.. lite mysko.. Hoppas det inte kostar mkt att reparera 😮
October 27, 2001
😀
Vad har du jämfört med för pris x-per?
För om du beställer den från långtborta landet kommer det att kosta typ ~5' och sen blir det ju inte direkt lätt att skicka bilen fram och tillbaka så fort något går sönder, som man kan få lagat på garantin. Mitt tips; Köp bilen i Sverige, allt blir så mycket lättare då 🙂
October 27, 2001
Det blev en märkbar förändring när jag bytte ut stingern mot den ja, jag kommer dock inte ihåg rpm:en på den. Sen investerade jag i ett deluxe-batteri och det gjorde också en märkbar skillnad. Det lönar sig alltid att slänga pengar omkring sig, elleR? 😛
-
--
---
----
TRåden är DöMd till evig buGGighet!
sidan 8
October 27, 2001
1. Modifikation av batterihållare måste göras (orka!?)
2. Jag har elektroniskt-fartreglage (*ska kolla max volt*)
3. Här kunde jag ha skrivit ett 3dje skäl att inte köpa "större batteri", men jag kommer inte på något.
..ohh nu kom jag på en till:
4. Jobbigt och onödigt att lägga ut pengar på en bil som man använder så sällan och så har vi ju redan typ 20st 7,2v accar 😛
October 27, 2001
-Jag slängde ihop lite bilder på mina två traxxas bilar och gillberts tamiya.
När bilderna togs hade jag flyttat över "4-tecens"(låg) utrustning till "stampede:en"(hög) och då menar jag allt (motor, fartreglage, motor och acc (omg, jag flyttade ett batteri)).
-BMWn är min första skala1:10 bil och den har fått sina smällar och den har blivit föremål för vilda moddningar, på bilderna är den utrustad med lite halvstora däck 🙂
-Gillbert är en såndär människa som har pengar så han utrustade sin tamiya för fullt, som ni kanske märker är det inga däck på bilden, men det är meningen att 4st ska vara fastsatta på slumpmässigt utvalda ställen.
6 Guest(s)