March 19, 2003
Efter ha kommit upp ett antal trådag ang vilka som har blåst vilka i köp/sälj delen så funderade jag lite vad man kunde försöka göra åt de.
Så jag slängde upp en sida där man kan skriva recensioner om de som man har köpt/sålt saker från och till.
Tänkte få lite feedback om det är en bra idé eller om de borde skrotas omedelbart.
Här kan ni se vad jag menar, http://person.info.se/
:eye:
March 19, 2003
SuperNova wrote: Jag måste vara ärslig och säga dettta:
Självklart ska man vara ärlig och inte blåsa folk, MEN det finns lika många som idioter köper saker av seriösa säljare.
Dessa kan sabba asmycket för den seriösa säljaren.
Jag tycker man ska göra en "bra köpare" sida också....
Kanske borde dela upp sidan i två delar, köpare och säljare.
tåls att tänkas över.
March 19, 2003
ManicBlue wrote: Och hur svårt är de att göra inlägg i databasen som lyfter fram en person som egentligen inte förtjänar de, eller tvärtom? Kanske en bra tanke, men den haltar tyvärr är jag rädd för.
Jo självklart kan vem som helst skriva om sig själv att han är bäst osv.
Sen om nån skriver ett post så måste en admin godkänna den.
Men man kan ta inläggen med en nypa salt också, kan endå kännas värmande att få en trevlig response av den man har sålt saker till.
March 19, 2003
Nu har vi lagt till alla fall alla som har mer en 857 poster.
Kan finnas dubbletter då man måste lägga till alla namnen manuelt så det är lätt hant. skrik till om du ser nå.
Tycker att mozilla beter sig lite anorlunda emot IE på sidan, vissa kolumner blir lite olika stora osv i mozilla, men jag har inte märkt så mycket konstigt i IE.
EDIT:
Alla över 458 poster är med nu.
September 12, 2001
BarateaU wrote: Sen om nån skriver ett post så måste en admin godkänna den.
Och hur mycket merjobb kan komma att bli för oss tror du ?
Ska vi sitta och verifiera alla affärer som sker genom NH:s K&S?
Det torde vara en rätt hopplös uppgift.
Jag måste jämföra med en tidning nu.
Anta att vi talar om en tidning och dess annonser och affärer dom förmedlar.
Finns det någon vettig möjlighet att följa upp alla affärer som sker genom tidningen?
Namnger dom ev bedragare i deras K&S del ?
Utelämnar dom namnen på ev bedragare hursom helst?
Skriver dom det i tidningen?
Bannlyser dom?
Svaret på alla frågor är nej!
En tidnings enda uppgift är att förmedla affärer mellan två personer och dessutom tar dom betalt av annonsinlämnaren.
Tar vi betalt?
Knappast!
Kort och gott...att göra affärer på internet kräver en stor dos sunt förnuft.
Låter affären för bra för att vara sann så är det verkligen för bra för att vara sann!
September 7, 2003
skiroy wrote: [quote=BarateaU] Sen om nån skriver ett post så måste en admin godkänna den.
Och hur mycket merjobb kan komma att bli för oss tror du ?
Ska vi sitta och verifiera alla affärer som sker genom NH:s K&S?
Det torde vara en rätt hopplös uppgift.
Jag måste jämföra med en tidning nu.
Anta att vi talar om en tidning och dess annonser och affärer dom förmedlar.
Finns det någon vettig möjlighet att följa upp alla affärer som sker genom tidningen?
Namnger dom ev bedragare i deras K&S del ?
Utelämnar dom namnen på ev bedragare hursom helst?
Skriver dom det i tidningen?
Bannlyser dom?
Svaret på alla frågor är nej!
En tidnings enda uppgift är att förmedla affärer mellan två personer och dessutom tar dom betalt av annonsinlämnaren.
Tar vi betalt?
Knappast!
Kort och gott...att göra affärer på internet kräver en stor dos sunt förnuft.
Låter affären för bra för att vara sann så är det verkligen för bra för att vara sann!
Jag är rätt säker på att han menar en moderator på hans sida.... din post tyder bara på att du inte titta in tillräckligt noga på den 😉
2 Guest(s)