March 27, 2003
Vore ju grymt om folk la följande kod i sin sign!
Recensera Köpare/Säljare på http://rec.rutger.cjb.net/
June 30, 2001
Vad har du för uppkoppling Adam?
Det är många som lägger upp uploadtjänster på 1 Mbit. Det blir så jäkla segt då när (om) tjänsten blir populär.
Edit: kan även tänka mig att hosta rec-databasen om ni vill ha det lite snabbare. Kan garantera 99% uptime om ingenting går sönder.
March 19, 2003
Mathias wrote: Vad har du för uppkoppling Adam?
Det är många som lägger upp uploadtjänster på 1 Mbit. Det blir så jäkla segt då när (om) tjänsten blir populär.
Edit: kan även tänka mig att hosta rec-databasen om ni vill ha det lite snabbare. Kan garantera 99% uptime om ingenting går sönder.
Vi har kollat lite närmare på det där med uppkopplingen, och det tycks itne vara det som är flaskhalsen i det hela.
Om man kör alla tjänster i idle dvs inget som tar upstreamen så går det fortfarande som sirap.
Så det är inte linan som är problemet just i det här, och systemet är det inget fel på direkt.
1200mhz, 512ram och så, håller nu på och tittar över om det är disken som är problemet.
March 27, 2003
Som BarateaU sa, linan är inte problemet. DU Meter ger knappt utslag när någon laddar recensionssidan...
CPU går upp i 20 % som mest o minne finns det alltid gått om...
Disken är dock riktigt gammal. Benchar den just nu. får kanske skaffa en ny i veckan...
EDIT: 6MB/s med SiSoft Sandra... Ganska dåligt va?
June 30, 2001
BarateaU wrote: Tar som sagt ett bra tag att ladda den.
Hmm disken som den låg på när den låg på min dator fick 26MB/s typ i Sandra.
6MB/s kanske är lite lite.
Det är knappast hårddisken som gör att sidan är så slö. Vilken hårddisk som helst borde fungera för att leverera en så pass simpel sida som rec-databasen är.
March 19, 2003
Mathias wrote: [quote=BarateaU]Tar som sagt ett bra tag att ladda den.
Hmm disken som den låg på när den låg på min dator fick 26MB/s typ i Sandra.
6MB/s kanske är lite lite.
Det är knappast hårddisken som gör att sidan är så slö. Vilken hårddisk som helst borde fungera för att leverera en så pass simpel sida som rec-databasen är.
Jo det kan man tycka, men vad kan det bero på annars.
Mitt system som jag körde det på innan hade ~50% av prestandan om man inte räknar med disken.
Och det gick betydligt mycket snabbare en vad de gör nu.
March 19, 2003
Snorch wrote: Tycker ni ska prova att köra något annat script på servern och kolla om det går lika segt, eller lägga upp en större fil och kolla hastigheterna så..
Går f.ö. inte ens att få något svar när man pingar sidan..
Mjo, har testat de på min burk för att kunna se hastighets skillnad.
Dock inte identisk databas över namn osv, det är den gammla.
http://www.barateau.com/rate/
~640 namn i databasen.
Min är dock inte aktuell utan bara lite rester kvar från de som var.
June 30, 2001
BarateaU wrote: [quote=Snorch]Tycker ni ska prova att köra något annat script på servern och kolla om det går lika segt, eller lägga upp en större fil och kolla hastigheterna så..
Går f.ö. inte ens att få något svar när man pingar sidan..
Mjo, har testat de på min burk för att kunna se hastighets skillnad.
Dock inte identisk databas över namn osv, det är den gammla.
http://www.barateau.com/rate/
~640 namn i databasen.
Min är dock inte aktuell utan bara lite rester kvar från de som var.
Varför inte hosta den på din burk istället då?
1 Guest(s)