March 27, 2003
Databasen med recensioner av köpare/säljare från NH har funnits på min server i snart ett år tror jag... Intresset har varit svalt och igår gick servern ner totalt...
Jag har fått installera om OS och allt. Uploaden är uppe igen - http://upload.rutger.mine.nu/ men nu till frågan; Är det någon som vill ta över DBn? Jag har alla filer du behöver samt en backup av SQLen från mitten av januari (dvs typ en recension har gått förlorad). Om ingen annan tar över skiter jag i det.
April 11, 2003
Jag skrev några recensioner i början när den kom men mitt intresse har avtagit mer och mer p.g.a att jag får kännslan av att ingen tittar på den vid en transaktion. Intresset skulle säkert varit bra mycket störren om den va klistrad i K&S delen.
Tycker det är synd att en sådan bra idé ska rinna ut i sanden iaf.
April 14, 2002
skiroy wrote: [quote=Mathias]Jag kan ta över den. Bara att PM:a mig...
Edit: Håller med om att NH borde göra reklam för den i köp/sälj-forumet.
Vi kan och bör inte officiellt supporta eller reklama upp recensionsdatabasen.
Att klistra en tråd med den som länk i Köp&Sälj kan väl inte skada speciellt mycket?
August 11, 2004
Bästa sättet är väl att få så många som möjligt ha den i signaturen för att få besökare där. Även enklare att lägga in recensioner, dvs att man inte behöver maila in dom, utan att dom läggs i en databas där admin måste gå in och godkänna, då kan man även ha fler admins och på så vis få en mer aktiv databas.
Mathias: Vad säger du om någon slags samverkan? Jag har lite kunskaper i php/mysql som jag antar databasen är gjord i. Har även både vanligt webhotell samt en egen server där jag kan ha den.
June 30, 2001
elmor wrote: Bästa sättet är väl att få så många som möjligt ha den i signaturen för att få besökare där. Även enklare att lägga in recensioner, dvs att man inte behöver maila in dom, utan att dom läggs i en databas där admin måste gå in och godkänna, då kan man även ha fler admins och på så vis få en mer aktiv databas.
Mathias: Vad säger du om någon slags samverkan? Jag har lite kunskaper i php/mysql som jag antar databasen är gjord i. Har även både vanligt webhotell samt en egen server där jag kan ha den.
Samverkan? Lite svårt tycker jag (eller hur menar du att det ska genomföras). Även jag kan php och mysql samt har min egna server.
Men aja, Adam får bestämma 😉
March 19, 2003
Heh mitt gammla påhitt går vidare 🙂
När jag "startade" den så var det rätt många inne på den.
Sen så gick min så kallade Colocation bort.
Sen flytta vi den till Adams server och de gick lite sakta och konstigt i början.
Men blev bättre.
Kul att se att det finns intresse alla fall då jag la en del tid på det förut.
August 11, 2004
Knåpade lite på det igår, resultatet hittils finns att beskåda på:
Kom gärna med förslag på funktioner som man skulle kunna ha. Det jag tänkt nu lite spontant är att den ska vara ungefär som förrut, då jag tyckte det fungerade bra. Dock har jag lagt till ett formulär där man kan lägga in nya recensioner, som sedan måste bli godkännda av en admin för att sedan få visas i databasen. En bra lösning, eller vad tycker ni?
Jag kommer inte jobba på det förrens senare i veckan då jag idag ska iväg till övik, och efter det blir det torriskörning.
June 30, 2001
elmor wrote: Knåpade lite på det igår, resultatet hittils finns att beskåda på:
Kom gärna med förslag på funktioner som man skulle kunna ha. Det jag tänkt nu lite spontant är att den ska vara ungefär som förrut, då jag tyckte det fungerade bra. Dock har jag lagt till ett formulär där man kan lägga in nya recensioner, som sedan måste bli godkännda av en admin för att sedan få visas i databasen. En bra lösning, eller vad tycker ni?
Jag kommer inte jobba på det förrens senare i veckan då jag idag ska iväg till övik, och efter det blir det torriskörning.
Den fungerar inge vidare än så länge, men det kanske den inte ska göra?
August 11, 2004
Mathias wrote: [quote=elmor]Knåpade lite på det igår, resultatet hittils finns att beskåda på:
Den fungerar inge vidare än så länge, men det kanske den inte ska göra?
Lugn, har bara börjat på den 😉
1 Guest(s)