August 9, 2003
KKK skulle jag kunna förstå, men inte xtc och xdc, knappast så att de provocerar någon. Fast det är väl inte ett riktigt lika känsligt ämne i sverige som i andra delar av världen.
Och sen så kan jag tänka mig att det är så att man inte kan beställa personliga skyltar där det endast står KKK då det är betydligt mer provocerande än att nån råkat fått en sådan bokstavskombo.
Jag skulle tro att det är så att de kanske har lättat lite på reglerna, det är ju trotts allt bara slumpen och inget illa ment med dem.
May 1, 2003
Från http://susning.nu/Registreringsskylt
1.4.6 Förbjudna bokstavskombinationer
På samtliga typer av skyltar så får ej bokstavskombinationer som kan väcka anstöt förekomma. Vad som kan väcka anstöt har varierat genom åren och därför har listan över förbjudna kombinationer utökats efterhand. Följande kombinationer är ej lämpliga för tillfället:
APA, ARG, BAJ, CUC, CUK, DUM, DYR, ETA, ETT, FAN, FEG, FEL, FEM, FES, FET, FNL, FUC, FUL, GAM, GAS, GAY, GEY, GLO, GOM, GUB, GUC, GUD, GUK, HAL, HAN, HAO, HAR, HAS, HAT, HER, HES, HET, HJO, HKH, HMO, HOM, HON, HOR, HOT, HRA, HUD, HUK, HUS, HUT, JUG, JUK, JUO, JUR, KDS, KUC, KUF, KUG, KUK, KYK, LAM, LAT, LEM, LOJ, LSD, LUS, LUZ, MAD, MAO, MAS, MEN, MES, MBL, MUF, MUS, MUT, NEJ, NJA, NOS, NRP, NUP, NYP, OND, OOO, ORA, ORM, OST, OXE, RAS, REA, ROM, RPS, RUG, RUS, SAB, SAC, SAF, SAP, SAT, SEG, SEK, SEX, SJU, SOP, SOS, SPY, SSU, SUG, SUP, SUR, SWE, SYF, TAJ, TBC, TOA, TOK, TYP, TOT, TRE, UCK, USH, UFF, UFO, UPA, USA, WAM, WAR, WTC och WWW.
Värt att notera:
* Listan innehåller givetvis inga ord med bokstäverna I,Q,V,Å,Ä eller Ö eftersom dessa inte används.
* Många alterantiva stavningar på KUK är förbjudna, tex CUK, CUC och KYK.
* Tillåtna: STO, KKK
* KDS är förbjudet, men inte TCO.
* OND är förbjudet, men GOD är tillåtet.
October 10, 2004
Marron wrote: Från http://susning.nu/Registreringsskylt
1.4.6 Förbjudna bokstavskombinationer
På samtliga typer av skyltar så får ej bokstavskombinationer som kan väcka anstöt förekomma. Vad som kan väcka anstöt har varierat genom åren och därför har listan över förbjudna kombinationer utökats efterhand. Följande kombinationer är ej lämpliga för tillfället:
APA, ARG, BAJ, CUC, CUK, DUM, DYR, ETA, ETT, FAN, FEG, FEL, FEM, FES, FET, FNL, FUC, FUL, GAM, GAS, GAY, GEY, GLO, GOM, GUB, GUC, GUD, GUK, HAL, HAN, HAO, HAR, HAS, HAT, HER, HES, HET, HJO, HKH, HMO, HOM, HON, HOR, HOT, HRA, HUD, HUK, HUS, HUT, JUG, JUK, JUO, JUR, KDS, KUC, KUF, KUG, *censur*, KYK, LAM, LAT, LEM, LOJ, LSD, LUS, LUZ, MAD, MAO, MAS, MEN, MES, MBL, MUF, MUS, MUT, NEJ, NJA, NOS, NRP, NUP, NYP, OND, OOO, ORA, ORM, OST, OXE, RAS, REA, ROM, RPS, RUG, RUS, SAB, SAC, SAF, SAP, SAT, SEG, SEK, SEX, SJU, SOP, SOS, SPY, SSU, SUG, SUP, SUR, SWE, SYF, TAJ, TBC, TOA, TOK, TYP, TOT, TRE, UCK, USH, UFF, UFO, UPA, USA, WAM, WAR, WTC och WWW.
Värt att notera:
* Listan innehåller givetvis inga ord med bokstäverna I,Q,V,Å,Ä eller Ö eftersom dessa inte används.
* Många alterantiva stavningar på *censur* är förbjudna, tex CUK, CUC och KYK.
* Tillåtna: STO, KKK
* KDS är förbjudet, men inte TCO.
* OND är förbjudet, men GOD är tillåtet.
Där kom det! Men asså det där är sjukt tycker jag. Apa? arg? sur? swe? sju? ett ? tre? fem? ärligt varför i helsike INTE ? Det är så lamt tycker jag:(
August 4, 2005
February 23, 2004
mrra wrote: [quote=SoulBurn]såg FFS och WTF samma dag 🙂
Kanske låter lite skumt, men efter en gata i Sundsvall stod det en bil med AGP och några bilar efter stod det PCI på en 😛
- Hur vet man när någon är en datanörd?
- Jo, när han stolt rabblar upp att han sett registreringsskyltar med förkortningar på datorkomponenter så som AGP och PCI.
2 Guest(s)