October 22, 2002
Fick idag en bekräftelse från Telia idag om att jag hade registrerat ett kontantkort hos dom.
Blev lite lätt upprörd för att jag har inte skaffat något kontantkort.
Till frågan, när man skaffar ett kontantkort, sker det ingen ID-kontroll alls då utan man uppge vem som helst på pappernat? Bör inte dom som säljer korten kontrollera detta?
Jag ska snart ringa nummret som jag har skaffat som jag inte gjort. Hoppas någon svarar.
/ Mikael
March 19, 2003
De brukar väll ha så om man reggar sitt kort så får man 50:- att ringa för eller nått sånt.
Kommer ihåg att jag skrev fel personnr med mening förut nä rjag skulle regga och fick då tillbaka det för det stämmnde inte.
Men jag vet inte om de kollar mot ett riktigt register eller om de bara kollar om personnr stämmer i sig.
Men kontrollsiffrorna "sista fyra".
Men att regga på nått specielt namn är inge problem direkt.
Reggade mitt på "Mustang Cheva"
http://privatpersoner.eniro.se.....e&ax=
Hade ett tag snurre sprätt men fick så mycket flumm ringningar till mig med 12åriga pojkar som ville prata med en så var tvungen att byta.
February 4, 2003
Usel kontroll.
Har själv varit på Polisförhör för att någon nitskalle hade registrerat sitt kontantkorts-nummer på mitt personnummer, och sedan använt skolans telefoner till att ringa upp sitt eget nummer och på det sättet fått 5000 kr i bonus (25 öre i minuten)
Om man är så dum och gör något sådant så lär man ju inte registrera sitt riktiga namn, och binda sig till brotten. Tyvärr verkade inte farbror blå förstå hur svinigt enkelt det var att "skriva sig" under någons annans namn.... Tror aldrig misstankarna försvann mot mig, men utredningen lades ner.
Där försvann antagligen min chans till att komma in på Polishögskolan i framtiden... Kul !
1 Guest(s)