July 5, 2002
rsastin wrote: Beror väl på vilken typ av D&B man lyssnar på. Finns ju Hardcore med mycket bas och trummor-varianten till mer jazzigare varianter.
All rave"musik" låter ju nästan lika. Det ända man ändrar är ju kanske lite annat tempo och så kanske man ändrar pitchen ibland.
:arg:
Det är uppenbart att du inte kan ett dugg om som ni kallar det "rave" musik. Eftersom de olika(som är många) stilerna inte har det minsta gemensamt förutom att en del har en stadig skön baskagge... :blink:
Don't criticize what you don't understand..."n00b?" read up on it :bok:
Keep It Thumping! D&B!
July 5, 2002
kottetrance wrote: RAVE musiken ?????
RAVE är en livsstil... och stavas RAVE... INTE REJV ELLER REJJV
Och nej den är inte ute...
HALLLLLELUJA!
Rsastin, då föreslår jag att du drar dej till närmsta skivbutik o ber att få lyssna på lite rave.
Be om HARDCORE :bgrin:
War?
July 18, 2002
Jag tänkte bara snabbt tipsa om det som ni förmodligen redan vet om, men, tja... Gillar man att stompa loss kan man ju läsa en del bra fest-tips här: http://www.mandarin.nu eller varför inte slänga ut en tråd på deras forum... skriv då förslagsvis under "fester" 8)
May 29, 2001
rsastin wrote: Jag bara kritiserar det jag har hört av Rave musiken och det var ingen höjdare.
måste hålla med, tycker rave är tjatigt, tacka vet jag riktigt hård dnb, tex som när kenny ken var å spela på db i sthlm..fan vilket ös det var, hade träningsvärk en hel vecka 🙂
October 28, 2002
--------------------------------------------------------------------------------
rsastin skrev:
Jag bara kritiserar det jag har hört av Rave musiken och det var ingen höjdare.måste hålla med, tycker rave är tjatigt, tacka vet jag riktigt hård dnb, tex som när kenny ken var å spela på db i sthlm..fan vilket ös det var, hade träningsvärk en hel vecka
vad är då rave musik??? finns ingen musik som heter "rave"
June 28, 2001
heh rave för mig är antingen en fest mitt ute i skogen lr sådan musik som det var på Rave mission skivorna jag köpte när jag var liten.
där stog det Rave, techno, trance, osv.
nu mer så kör dom ju mkt Psy trance & "GOA" som jag tror det kallas.
typ shiva och infected mushroom osv
har bara lite sån musik, krävs ganska många öl för att man ska kunna lysna på det länge, den musiken är enformig ! samma jävla bas i alla låtar, dom kunde ju variera sig lite, men neeeeeeeeeeeej. 8)
btw ACID R0XX !
303 4ever osv
bästa skivorna jag hört = Acid Flash
1 Guest(s)