February 21, 2003
Hauk wrote: btw, det ska finnas en sida där man kan tanka reklamfilmer...ingen som vet vart??
På http://www.roligrolig.nu fanns det en massa förut, men den sidan är nerlagd.
Däremot kan man gå in på http://www.resume.se och klicka på Filmrummet så kan man streama ner filmer.
October 10, 2002
de tär skit jobbigt när det blir reklam i vissa dokumentärer som det inte passar att ha en reklam i. jag syftar på den där dokumentären där det handlande om hur du var att ha fått sitt barn ihjälkört av rattfyllerist. var det någon annan som såg den?
det var en jätte bra dokumentär tills i mitten av den då kommer det reklam. helt sjukt. den förstörde stämmningen å allt.
varför inte skippa reklamen om det är allvarliga program som sänds.
August 20, 2001
SWiiT wrote: de tär skit jobbigt när det blir reklam i vissa dokumentärer som det inte passar att ha en reklam i. jag syftar på den där dokumentären där det handlande om hur du var att ha fått sitt barn ihjälkört av rattfyllerist. var det någon annan som såg den?
det var en jätte bra dokumentär tills i mitten av den då kommer det reklam. helt sjukt. den förstörde stämmningen å allt.
varför inte skippa reklamen om det är allvarliga program som sänds.
Hade ju varit riktigt osmakligt om de sänt reklam för sprit då...
October 10, 2002
November 16, 2002
är det några jag avskyr så va det den där Lacoste reklamen m,ed en hyffsat vältränad kille som springer runt näck i 30 sek den va obehaglig när man åt
stimorol och libresse reklamerna hatar jag ochså med dom två apfula tjejerna som "ska" vara "attraktiva", jag skulle va glad att jag bara får tjejens strumpor usssshh ryser
sen alla smink och hårvårdsprodukter där nån billiga halvavdankad fotmodell ska står och leka kenny starfighter med en hårfön hahahah mer hjärndöd teve får man leta efter
annars kan man väl skippa all reklam över huvudtaget
February 21, 2003
DiDi wrote: Kom på en riktigt tråkig... Den för rengöringsservetter... En kille och tjej i en cabbe... Tjejen spiller sololja och cola till höger och vänster...
Den reklamen är ännu en i raden av killar-är-dumma-mansgrisar-och-tjejer-är-bäst... 😉
Usch! De kunde väl åtminstone valt en annan låt!?
February 21, 2003
Men ärligt talat. Fattar inte reklambyråerna att en del folk avstår från att handla de produkter som marknadsförs med värdelösa reklamer? Ser jag t ex Riesen i affären blir inte jag sugen på kola, utan bara irriterad för att jag kommer å tänka på dubbad reklam. De förlorar säkert mer på att sända dålig reklam än att inte sända reklam alls...
Faan, man borde skicka in en protestlista med namn till nån TV-kanal som protest mot alla irriterande reklamer 😀 Tortyr är vad det är...
April 10, 2003
Det där med dubbad reklam e det nått snille som kommit på att det funkar bättre, dom spelas in utan något sägs eller i nått cp-språk och dubbar sedan oavsätt vilket land det sänds i.
såg en kön reklam om TITS and BEER öl, skit skön samt gillar jag masterkards reklam om killen efter dejten med en brud.
February 21, 2003
Tyrfing wrote: Det där med dubbad reklam e det nått snille som kommit på att det funkar bättre, dom spelas in utan något sägs eller i nått cp-språk och dubbar sedan oavsätt vilket land det sänds i.
Funkar bättre försäljningsmässigt gör det nog knappast (hoppas jag), men billigare blir det ju.
February 21, 2003
Öwall wrote: [quote=Miller]den värsta måste ju vara den här kaffe reklamen där en brud slickar sig runt munnen å gubben missuppfattar allt... den musiken är ju STÖRANDE 👿
Den tycker jag är lite rolig faktiskt..
Men den är ju en parodi på sig själv.
En reklam som en del tycker är störande men som jag tycker är en fullträff är "I 3 you" med hon tanten och flickan. Vet inte varför, men det märks att den reklamen är väldigt påkostad och att det är en erfaren regissör bakom.
2 Guest(s)