January 15, 2002
Marcan- wrote: Siba Ă€r jobbiga đ Det vet du đ
Det Ă€r vĂ€l Ă€ndĂ„ en av dom bĂ€sta som gĂ„r just nu? đ
Reklamen med vindrovor Àr nog vÀrst. Det var vÀldigt lÀnge sen den gick men jag fattade den aldrig (eller sÄ kommer jag inte ihÄg).
Till er som ej sÀtt den eller inte vet vilken jag menar:
Det var en kille som kom hem med en massa vindrovor till sin tjej och sÄ blir hon glad och sÄ. Sen nÀsta dag kommer han hem med en enda och hon blir skit sur. Fattar inte varför?
March 14, 2002
Varför inte rÀkna upp roliga reklamer istÀllet, sÄ blir man lite glad :D. Ica behöver jag ju inte sÀga med en annan reklam som jag tycker Àr smÄrolig e Kelda.. eller hmm, tror det Àr reklam för det.. men det Àr en kille som lovar att dirigera naken om det smakar gott.. Och den dÀr sport reklam dÀr de intervjuar olika fotbollsspelare Àr rolig..
Men tÀnkte lÀgga till en dÄligreklam i denna lÄnga list.. Findus Wok, sÄ ful reklam och e slutet sÄ viftar tjejen med armarna som hon tÀnker lyfta frÄn marken och flyga ivÀg.. Och Indiska har aldrig gjort bra reklamer..
April 14, 2002
Jag har 2 risifrutti reklamer att lÀgga till pÄ listan. En som kanske inte sÀnds lÀnge men Àsh vafan.
1. Den dÀr en tjej som Àter risifrutti Àr i fÀrg (röd typ) och alla andra Àr svartvita.
2. Den dÀr tjejen gÄr igenom en hel butik i sömnen.
De Ă€r fula tycker jag đ
March 14, 2002
Ogrebeast wrote: En reklam som en del tycker Àr störande men som jag tycker Àr en fulltrÀff Àr "I 3 you" med hon tanten och flickan. Vet inte varför, men det mÀrks att den reklamen Àr vÀldigt pÄkostad och att det Àr en erfaren regissör bakom.
TÀnkte jag ocksÄ pÄ.. Jag gillade inte reklamerna men pÄ nÄtt sÀtt mÀrks det att det Àr en erfaren regissör och mkt pengar har lagts ner pÄ att göra dem.. Fast sen att dom suger Àr en annan sak..
March 14, 2002
Som i mĂ„nga reklamer har jag mĂ€rkt att man ofta gĂ„r in och bara tar varan direkt frĂ„n butiken och öppnar och Ă€ter/dricker upp.. Undra vad som skulle hĂ€nda om man sjĂ€lv, t.ex. gick in i sin mataffĂ€r med morronrock och öppnade en risitfrutti och bröjade Ă€ta đ
February 21, 2003
AntiChrist wrote: Den hĂ€r Ă€r kul đ
Hehe, och "Ring mig! För halva priset. Djuice"
August 23, 2001
Jontez wrote: [quote=Marcan-]Siba Ă€r jobbiga đ Det vet du đ
Reklamen med vindrovor Àr nog vÀrst. Det var vÀldigt lÀnge sen den gick men jag fattade den aldrig (eller sÄ kommer jag inte ihÄg).
Det var en kille som kom hem med en massa vindrovor till sin tjej och sÄ blir hon glad och sÄ. Sen nÀsta dag kommer han hem med en enda och hon blir skit sur. Fattar inte varför?
Kommer han pÄ en cykel eller ngt tror att det var signum?
Ja hon blir sur för att hon tror att han har gett sina druvor till ngn annan brud eller att hon inte e vÀrd fina druvor. Men i sjÀlva fallet sÄ har han sÄlt alla sina bÀsta/finsate druvor till signum.
November 26, 2002
Eneroth wrote: [quote=Jontez][quote=Marcan-]Siba Ă€r jobbiga đ Det vet du đ
Kommer han pÄ en cykel eller ngt tror att det var signum?
Ja hon blir sur för att hon tror att han har gett sina druvor till ngn annan brud eller att hon inte e vÀrd fina druvor. Men i sjÀlva fallet sÄ har han sÄlt alla sina bÀsta/finsate druvor till signum.
ja, den Ă€r bra đ
June 11, 2001
DiDi wrote: [quote=SWiiT]de tÀr skit jobbigt nÀr det blir reklam i vissa dokumentÀrer som det inte passar att ha en reklam i. jag syftar pÄ den dÀr dokumentÀren dÀr det handlande om hur du var att ha fÄtt sitt barn ihjÀlkört av rattfyllerist. var det nÄgon annan som sÄg den?
det var en jÀtte bra dokumentÀr tills i mitten av den dÄ kommer det reklam. helt sjukt. den förstörde stÀmmningen Ä allt.
varför inte skippa reklamen om det Àr allvarliga program som sÀnds.
Hade ju varit riktigt osmakligt om de sÀnt reklam för sprit dÄ...
Man fÄr inte göra reklam för starkare drycker Àn klass 1.
Men hade varit passande med volvo eller Folksam:s reklam om villken bil man ska vÀlja som nackskydd.
August 20, 2001
Sebbe wrote: [quote=DiDi][quote=SWiiT]de tÀr skit jobbigt nÀr det blir reklam i vissa dokumentÀrer som det inte passar att ha en reklam i. jag syftar pÄ den dÀr dokumentÀren dÀr det handlande om hur du var att ha fÄtt sitt barn ihjÀlkört av rattfyllerist. var det nÄgon annan som sÄg den?
det var en jÀtte bra dokumentÀr tills i mitten av den dÄ kommer det reklam. helt sjukt. den förstörde stÀmmningen Ä allt.
Men hade varit passande med volvo eller Folksam:s reklam om villken bil man ska vÀlja som nackskydd.
Visst kör de reklam för för starksprit... whiskey och baileys... Eller det Ă€r en sĂ„dan hĂ€r utlĂ€ndsk kanal som jag rĂ„kat flippa förbi? đ
June 11, 2001
DiDi wrote: [quote=Sebbe][quote=DiDi][quote=SWiiT]de tÀr skit jobbigt nÀr det blir reklam i vissa dokumentÀrer som det inte passar att ha en reklam i. jag syftar pÄ den dÀr dokumentÀren dÀr det handlande om hur du var att ha fÄtt sitt barn ihjÀlkört av rattfyllerist. var det nÄgon annan som sÄg den?
Visst kör de reklam för för starksprit... whiskey och baileys... Eller det Ă€r en sĂ„dan hĂ€r utlĂ€ndsk kanal som jag rĂ„kat flippa förbi? đ
I svenska kanaler, pÄ det svenska kabelnÀtet, dvs, tv3, tv4, kanal5, ztv, mtv, etc fÄr du inte visa starka drycker i reklamen, dÀremot om du tar in en kanal via satelit kan du fÄ in en sÄdan reklam eftersom den inte sÀnds officiellt i sverige.
August 20, 2001
Sebbe wrote: [quote=DiDi][quote=Sebbe][quote=DiDi][quote=SWiiT]de tÀr skit jobbigt nÀr det blir reklam i vissa dokumentÀrer som det inte passar att ha en reklam i. jag syftar pÄ den dÀr dokumentÀren dÀr det handlande om hur du var att ha fÄtt sitt barn ihjÀlkört av rattfyllerist. var det nÄgon annan som sÄg den?
I svenska kanaler, pÄ det svenska kabelnÀtet, dvs, tv3, tv4, kanal5, ztv, mtv, etc fÄr du inte visa starka drycker i reklamen, dÀremot om du tar in en kanal via satelit kan du fÄ in en sÄdan reklam eftersom den inte sÀnds officiellt i sverige.
Kom pĂ„ att det mĂ„ste varit Eurosport jag sĂ„g reklamerna pĂ„... đ
2 Guest(s)