February 22, 2003
DiDi wrote: [quote=BelGarath]Den äckligaste filmen jag sett är Dawn of the dead
jag blev verkligen illamående av den
Nya eller gamla? Och varför?
Nya har inte sett gamla och vill inte göra de hehe
Andledningen är at tanken på att jordens befolkning smittas av ett virus och jagar alla vanliga människor för att tugga i sig dom skrämmer mig 😛
och vissa scener var helt vidriga t.e.x när en zombie ska föda en zombie unga och magen håller på att spricka :cy:
October 25, 2003
BelGarath wrote: Den äckligaste filmen jag sett är Dawn of the dead
Personligen tyckte jag att den var töntig.
Den nya är bara mer töntig.
Dark Water e ganska vidrig, men annars så finns det inga riktigt läskiga.
Vill du bara spy så är Cannibal Holocaust att rekommendera.
Fyfan, jag mår fortfarande dåligt efter den. :spy:
Men den är som sagt bara vidrig, inte speciellt läskig, men grymt vidrig.
December 15, 2002
Neam wrote: Tack för alla svar.
Hyrde Stephen Kings DET och Stephen Kings The Shining (alltså inte Kubricks med Nicholsson i).
Återkommer med svar senare idag eller imorrn då filmerna är ganska långa. 3h respektiva dryga 4h 😉
det är ju den med Nicholson som är värd att se....
April 13, 2004
Glömde bort denna tråd. 🙂
Jo, Kubricks version av The Shining måste jag säga är bättre. Nicholson är ju helt underbar i den :).
Och vad gäller DET/IT så hade jag nog aldeldes för höga förväntningar då jag inte tyckte att det var något speciellt alls. Visst den var väl bra, men inte alls som jag hade hoppats.
Funderat på att se Kairo, hört att den ska vara mycket bra. Någon som vet nått mer om den. Handling m.m
September 2, 2003
Psykiskt påfrestande filmer är även min favorit kategoti av filmer, tyvärr har inte några riktiga höjdare producerats (inte någon jag hört talas om iaf). Däremot kan jag rekomendera en film som alla verkar hata men som satte sig på mitt medvetande och var skrämmande bra länge, titeln: the blair witch project.
Jag har ett gäng andra titlar i bakhuvudet men jag kan bara inte minnas namnen, jag får återkoma. Under tiden skall jag väll lägga in ett bra ord för the others också den var rätt okej...
December 31, 2001
Tindy wrote: [quote=BelGarath]Den äckligaste filmen jag sett är Dawn of the dead
Personligen tyckte jag att den var töntig.
Den nya är bara mer töntig.
Dark Water e ganska vidrig, men annars så finns det inga riktigt läskiga.
Vill du bara spy så är Cannibal Holocaust att rekommendera.
Fyfan, jag mår fortfarande dåligt efter den. :spy:
Men den är som sagt bara vidrig, inte speciellt läskig, men grymt vidrig.
Mendå då har du ju
Cannibal feox
Zombie Holocaust
Eeaten Alive
Ginnie pigg ( alla som gjorts)
Tyckte du Cannibal Holocaust var äcklig ska du se ginnie pigg den får tarmsystemet att springa runt runt runt.
EDIT: Ska ge filmtips oxå
Gothika
House on the haunted hill
zombie flesh eaters
Alien 1-4 ( funkar alltid )
28 dagar senare
congo
wrong turn
smala sussie ( har aldrig mått så dåligt när jag sett någon film (kass) )
December 31, 2001
BelGarath wrote: [quote=DiDi][quote=BelGarath]Den äckligaste filmen jag sett är Dawn of the dead
Nya eller gamla? Och varför?
Nya har inte sett gamla och vill inte göra de hehe
Andledningen är at tanken på att jordens befolkning smittas av ett virus och jagar alla vanliga människor för att tugga i sig dom skrämmer mig 😛
och vissa scener var helt vidriga t.e.x när en zombie ska föda en zombie unga och magen håller på att spricka :cy:
Den nya går ju inte att gämföra med den gammla.
Om du inte tycker om iden bakom att de blir zombies så är det en metior bit som träffat jorden som de på så sätt blivit påverkade av. De är i stort sett hjärndöda förutom att det enda de tänker på är MAT 🙂
Den äldre har de vanliga sega zombies men det är mängder av dem och det känns värre med tusentals zombies som långsamt närmar sig personer som står och mejjar på dem fast de kommer bara närmare och närmare. Helt enkelt original är alltid bättre än remake.
November 22, 2001
Varning för "house of the dead"
den e tydligen prequel till spelen och den e ruskigt dåligt gjord.
Zombier som är snabba o kan simma. Plus en superzombie som kan prata. Dessutom dör de på ett skott i magen av en pistol (utom super såklart). I filmen har de dessutom klippt in bitar av spelen här o var.
O människorna är t o m dummare än vanligt i en skräckfilm.
1 Guest(s)