January 8, 2003
Om man ska se The Others så krävs det ett fett surround system för att man ska bli rädd annars e det inget med den, en annan bra psykisk film är The Asylum, men där ska man helst sitta på fete anläggning om det ska vara nått, ljudet gör en så sjukt otrolig skillnad prova att kolla på en skräckis utan ljud så märker man det..
October 13, 2003
vad räknas som fett surround då?
Film tips:
Resident evil (visst, ganska lam men den skrämde mig!)
House on the haunted hill (riktigt sjuk, fast slutet är lite halvdant)
Event Horizon (en polare till mig ropade efter mamma när han såg den tillsammans med mig och några andra)
June 3, 2001
Tindy wrote: Vill du bara spy så är Cannibal Holocaust att rekommendera.
Vilken jävla film det är.
Helt sinnessjuk.
Dumjäveln som har gjort den måste ju vara dum i hela huve.
Förstör en kvinnas "ädla" del med en sten, våldtar och sen mördar henne. Öhhh.. hallå?! :bash:
Sen på slutet då.. drar in en påle på en kvinna där bak så den kommer ut ur munnen. :cy: :spy:
August 20, 2001
Gueno wrote: [quote=Tindy]Vill du bara spy så är Cannibal Holocaust att rekommendera.
Vilken j**la film det är.
Helt sinnessjuk.
Dumjäveln som har gjort den måste ju vara dum i hela huve.
Förstör en kvinnas "ädla" del med en sten, våldtar och sen mördar henne. Öhhh.. hallå?! :bash:
Sen på slutet då.. drar in en påle på en kvinna där bak så den kommer ut ur munnen. :cy: :spy:
Då ska du se Nekromatik... :spy:
x-per wrote: Hmm har inte sett den själv men Rob Zombies film:
House of 1000 corps eller vad den hette, den skulle vara äcklig!
Jo den är ganska äcklig och skrämmande!
April 13, 2004
Tack för alla tips. Det är så att jag o ett par polare kanske ska ha en skräckfilmskväll ( 🙄 ). Då hade vi tänkt se 3-5 skräckfilmer om de inte är allt för långa.
De filmer jag tänkt på är de som de flesta har nämnt i denna tråd och som jag verkar tycka vara bra. Så vill bara se om ni tycker de verkar vara bra filmer, och att det inte skulle bli för enformiga filmer, utan lite blandning.
Event Horizon
(House of 1000 Corpses)
(House on the Hounted Hill)
Candyman
Dark Water
The Eye
De inom parantes är jag väl lite osäker på. Men skulle de andra 4 passa, så att det blir en bra kväll och inte för enformigt.
2 Guest(s)