January 17, 2002
Satan vad förbannad jag är nu, jag har blivit dödligt förolämpad.
Jag blev uppkallad till min rektors kontor idag, där förklarade han att han kommer att bli tvungen att dra in mitt studiebidrag pga för hög frånvaro (27%). Jag tappade nästan andan av hur jävla korkad han var, jag förklarade om och om igen att 25% av den där frånvaron var regelrätt sjukfrånvaro pga mitt knä och att jag inte under några förhållanden kan gå i skolan då jag har ont i det. Men fattar han? Såklart inte, han säger att jag får anstränga mig mer för att sänka frånvaron annars åker studiebidraget... Ja, jävligt enkelt då jag knappt kan prata av smärta under de perioderna jag har ont i det och är hemma!
Det otroligt sjuka är att jag har 3dje lägst frånvaro i min klass, det finns en som har 54% (Ingen sjukdom eller nått, bara skolk) som fortfarande får sitt studiebidrag, resten har runt 30% och har inte heller fått någon varning.
Så här ska det inte få gå till! Det strider fan mot nån regel, det är jag säker på! Han ska få höra mer av mig framöver, och jag ska ta med mig min klass frånvarolista nästa gång, på den är jag ett jävla helgon.
ARGH, mitt påsklov är förstört om jag inte kan slå i gubbjäveln att jag SKA ha kvar mitt studiebidrag.
December 5, 2002
Det låter lite skumt, jag trodde det krävdes mer än så för att de skulle dra in studiebidraget.
Dom hotade med att dra in mitt förra året, men då hade jag mindre än 50% närvaro. (Jag skulle byta program så jag gick bara på de kurser som blev klara till sommaren)
EDIT: Förresten var det inte rektorn som sa det till mig, det var min "mentor"
June 17, 2002
CoLiC wrote: Så jag bör inte känna mig hotad?
Nee.. tror mer att rektorn försöker skrämma dig för att få dig att gå till skolan...
Har du sjukanmält dig varje gång du har varit hemma med smärta i knät?? Då e det ju verkligen sjukfrånvaro... försök att fixa nåt läkarintyg på att ditt knä suger så kanske rektorn håller käften...?
2 Guest(s)