December 13, 2003
Csn kollar på din totala frånvaro!
Dom förklarade ungefär så här för mig:
Du får bidrag till dina studier då du studerar på hel tid.
Har du 100% frånvaro som är giltlig så studerar du knappast på hel tid.
Och det samma gäller om du har 50% frånvaro då studerar du bara på halv tid och då får du bara halva sudiebidraget.
När det gäller din frånvaro på 22% varav 17% är giltlig frånvaro så spelar det ingen roll att du bara har 5% ogiltlig frånvaro, anser vi att du inte studerar på heltid och därför får du därför bara halva studiemedlet
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
September 13, 2002
RobB wrote: Csn kollar på din totala frånvaro!
Dom förklarade ungefär så här för mig:
Du får bidrag till dina studier då du studerar på hel tid.
Har du 100% frånvaro som är giltlig så studerar du knappast på hel tid.
Och det samma gäller om du har 50% frånvaro då studerar du bara på halv tid och då får du bara halva sudiebidraget.När det gäller din frånvaro på 22% varav 17% är giltlig frånvaro så spelar det ingen roll att du bara har 5% ogiltlig frånvaro, anser vi att du inte studerar på heltid och därför får du därför bara halva studiemedlet
fan va sugigt...
om man e sjukskriven från jobb så får man ju 80% av lönen även fast man inte gör ngnting
borde ju vara lika i skolan om man har giltig frånvaro jue
January 5, 2002
CoLiC wrote: Det otroligt sjuka är att jag har 3dje lägst frånvaro i min klass, det finns en som har 54% (Ingen sjukdom eller nått, bara skolk) som fortfarande får sitt studiebidrag, resten har runt 30% och har inte heller fått någon varning.
Något säger mig att du har taskiga betyg och/eller att den du pratar om har lysande betyg trots sin frånvaro.
February 21, 2003
fixa läkarintyg...
stannar du hemma bara för att du har ont och inte gör nåt åt det så har jag ingen medkänsla...
själv ett kasst knä, men finns för f*n kryckor... opererat bort 50% av menisken (rätt stavat?) etc...
hur ska det bli i arbetslivet colic? eller ska du leva på soc?
ingen som vill anställa nån som bara glassar hemma 🙁
ta det som konstruktiv kritik
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
June 17, 2002
tiggre wrote: fixa läkarintyg...
stannar du hemma bara för att du har ont och inte gör nåt åt det så har jag ingen medkänsla...
själv ett kasst knä, men finns för f*n kryckor... opererat bort 50% av menisken (rätt stavat?) etc...
hur ska det bli i arbetslivet colic? eller ska du leva på soc?
ingen som vill anställa nån som bara glassar hemma 🙁
ta det som konstruktiv kritik
Kryckor... Han sitter i rullstol.. säger det dig nånting???
February 21, 2003
MULLVADEN wrote: Kryckor... Han sitter i rullstol.. säger det dig nånting???
did not know that, men det var ett bra svar
kontruktiv kritik på vad jag skrev 🙂
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
September 28, 2003
känner igen det där ligger på 25% mycket skolk men mest sjuk och dem hotar mej hela jävla tiden men man får ju vara smart så när jag satt hos rektorn och snackade så skyllde jag på problem hemma och sån skit som folk tycker synd om en för gör det du också du kanske kommer undan med det 😀
4 Guest(s)