March 1, 2004
Jag snackade med min lärare i tisdags förra veckan, hon sa att ifall jag skulle komma försent / skolka något mera på hela terminen så skulle mitt studiebidrag ryka.. Jag gick inte på onsdagen, inte torsdagen heller, på fredagen var vi lediga. Undra vad som kommer hända 😛 Hoppas att dom inte tar det 😛
June 17, 2002
festisMER wrote: Jag snackade med min lärare i tisdags förra veckan, hon sa att ifall jag skulle komma försent / skolka något mera på hela terminen så skulle mitt studiebidrag ryka.. Jag gick inte på onsdagen, inte torsdagen heller, på fredagen var vi lediga. Undra vad som kommer hända 😛 Hoppas att dom inte tar det 😛
Måste få skriftlig varning om det för att dom ska kunna göra det...
Lärarna brukar mest prata en massa bullshitför att skärmma eleverna...
February 4, 2003
Det roliga är att lärarna aldrig är nöjda. Kom nyss hem från kvartsamtal med läraren (på gymnasiet).
Och min Svenska lärare påpekade att jag hade väldigt "vågig" aktivitet. Ibland tillhörde jag en av de bättre och ibland en av de sämre.
Det roliga är att jag skiter totalt i vad andra tycker om mig, för jag vet själv vad jag kan och inte kan. Är så trött på allt snack om betyg, som folk ändå bara fuskar sig till (ofta).
Anledningen till att läraren (svenska) sa så om mig är för att jag vågar argumentera mot henne. Alla andra sitter tysta, och snackar skit efter lektionerna. Förra veckan hade jag exempelviss en kvarts argsam diskussion med henne.
Trodde lärarna tyckte om att man vågade uttrycka sig, men det är visst inte det som den Svenska skolan handlar om. I alla fall inte i realiteten, utan enbart på det fina pappret.
Roligt att jag frågade min lärare förra veckan vad jag hade för betyg "just nu", och då hade MVG (även om det var svagt). Och nu hade sänkt mig till VG (svagt). På mindre än en vecka.
Lärarna och pappers Sverige börjar trötta ut mig enormt!
OBSERVERA: Det handlade alltså om speciella betyg (omdömen), för ett visst område inom kursen. Alltså inte hela "kursen".
January 17, 2002
snyde wrote: [quote=CoLiC]Det otroligt sjuka är att jag har 3dje lägst frånvaro i min klass, det finns en som har 54% (Ingen sjukdom eller nått, bara skolk) som fortfarande får sitt studiebidrag, resten har runt 30% och har inte heller fått någon varning.
Något säger mig att du har taskiga betyg och/eller att den du pratar om har lysande betyg trots sin frånvaro.
Hohoho, nej du, knappast, har VG eller högre i allt utom matte och mikroprocessorteknik.
Killen som har 54% har IG i nästan allt.
Jag lär hursomhelst ringa varenda läkare jag känner och har blivit undersökt av imorgon och be dem skicka intyg och röntgenbilder till rektorn, lär bli en jeffla massa post för honom snart.
January 17, 2002
tiggre wrote: fixa läkarintyg...
stannar du hemma bara för att du har ont och inte gör nåt åt det så har jag ingen medkänsla...
själv ett kasst knä, men finns för f*n kryckor... opererat bort 50% av menisken (rätt stavat?) etc...
hur ska det bli i arbetslivet colic? eller ska du leva på soc?
ingen som vill anställa nån som bara glassar hemma 🙁
ta det som konstruktiv kritik
GLASSAR hemma? Du är fan värre än min rektor din sjuke fan! Fattar du hur ont jag har då det vill sig? Min högra knäled är nästan dubbelt så stor som min normala vänstra! Jag har 70 graders sträckning på benet pga leden TAR EMOT då jag ska sträcka, man kan höra hur ben skrapas mot varandra.
Jag sover inget på ~4-5 dagar, inte en blund. Jag kan inte äta, då spyr jag av smärtan senare, jag skriker rätt ner i en kudde merparten av de första 2 dagarna. Jag tar så starka smärtstillande att jag yrar och sluddrar, och du kommer och säger att jag sitter och glassar hemma? Du ska låsas in din jävel!
Vad är detta? Inofficiella förolämpningsdagen eller?
January 28, 2003
smurfen87 wrote: Det roliga är att lärarna aldrig är nöjda. Kom nyss hem från kvartsamtal med läraren (på gymnasiet).
Och min Svenska lärare påpekade att jag hade väldigt "vågig" aktivitet. Ibland tillhörde jag en av de bättre och ibland en av de sämre.
Det roliga är att jag skiter totalt i vad andra tycker om mig, för jag vet själv vad jag kan och inte kan. Är så trött på allt snack om betyg, som folk ändå bara fuskar sig till (ofta).
Anledningen till att läraren (svenska) sa så om mig är för att jag vågar argumentera mot henne. Alla andra sitter tysta, och snackar skit efter lektionerna. Förra veckan hade jag exempelviss en kvarts argsam diskussion med henne.
Trodde lärarna tyckte om att man vågade uttrycka sig, men det är visst inte det som den Svenska skolan handlar om. I alla fall inte i realiteten, utan enbart på det fina pappret.
Roligt att jag frågade min lärare förra veckan vad jag hade för betyg "just nu", och då hade MVG (även om det var svagt). Och nu hade sänkt mig till VG (svagt). På mindre än en vecka.
OBSERVERA: Det handlade alltså om speciella betyg (omdömen), för ett visst område inom kursen. Alltså inte hela "kursen".
Välkommen till Sveriges skolvärld...
Råkar ut för det varje vecka, lärarna säger att man skall säga till vad man tycker och att de absolut inte tar det personligt, men så fort man framför kritik på ett konstruktivt sätt så tar läraren det som att man tycker han/hon är dum i huvet. Samma med den så kallade elevdemokratin. Det låter JÄVLIGT fint på pappret, men det finns inget som en kan liknas vid elevdemokrati på skolorna.
Jag sitter i elevrådsstyrelsen på min skola och på det senaste mötet så fick vi reda på att det skulle införas samlad skoldag på teknikprogrammet (som jag går). De har det redan på bygg och fordonsprogrammet, all teori på morgonen, eget arbete tills kl 2-4 på eftermiddagen, slutkoll och sedan går man hem. Iom att det fungerar på bygg och fordon så tycker rektorn att det skall införas på teknikprogrammet också, den stora skillnaden är bara att bygg och fordon är helt praktiska linjer, medans teknik är HELT teoretiskt. Det kommer verkligen inte funka, skall vi sitta och räkna helt nya saker på matten och fysiken utan lärare hela dagarna??
Det blev ett jävla liv om detta på elevrådsmötet, till och med de som går fordon argumenterade emot rektorn och sa att det ALDRIG kommer att fungera på ett teoretisk program. Men lyssnar rekotrn på det?
NÄ, istället säger han rakt ut: "Det kvittar vad ni tycker, det kommer bli såhär ändå.."
Och den jävla idioten hade pratat sig varm om ELEVDEMOKRATI 20 minuter innan detta!!
Fyfan vad jag fick bita mig i läppen för att jag inte skulle säga vad jag tycker om honom, han är en riktig skitsnackare. Och nu om ändringarna, jag har pratat med två andra som han har förklarat hur det kommer bli nästa termin, han har sagt helt annorlunda saker till alla oss tre.
Det är så jävla tröttsamt att jag funderar på att sluta bry mig om skiten, för de i skolledningen skiter i vilket hur som helst.
Deprimerande
Vår kära rektor ifrågasatte också varför vi behövde läsa all matte och den mesta fysiken teoretiskt, med alla formler och sådant. Han tyckte att vi kunde läsa det mesta praktiskt. Tycker inte detta behöver någon förklaring över hur jävla korkat det är.. Det fungerar KANSKE på första delen av första kapitlet på matte A, där man räknar procent, men FAN inte på tex andragradsekvationer som vi läser nu.
Han har verkligen en romatiserad bild av verkligheten
June 17, 2002
CoLiC wrote: [quote=tiggre]fixa läkarintyg...
stannar du hemma bara för att du har ont och inte gör nåt åt det så har jag ingen medkänsla...
själv ett kasst knä, men finns för f*n kryckor... opererat bort 50% av menisken (rätt stavat?) etc...
hur ska det bli i arbetslivet colic? eller ska du leva på soc?
ingen som vill anställa nån som bara glassar hemma 🙁
ta det som konstruktiv kritik
GLASSAR hemma? Du är fan värre än min rektor din sjuke fan! Fattar du hur ont jag har då det vill sig? Min högra knäled är nästan dubbelt så stor som min normala vänstra! Jag har 70 graders sträckning på benet pga leden TAR EMOT då jag ska sträcka, man kan höra hur ben skrapas mot varandra.
Jag sover inget på ~4-5 dagar, inte en blund. Jag kan inte äta, då spyr jag av smärtan senare, jag skriker rätt ner i en kudde merparten av de första 2 dagarna. Jag tar så starka smärtstillande att jag yrar och sluddrar, och du kommer och säger att jag sitter och glassar hemma? Du ska låsas in din j**el!
Vad är detta? Inofficiella förolämpningsdagen eller?
Jag försvarade dig lite längre upp... 8)
June 18, 2001
smurfen87 wrote: Det roliga är att lärarna aldrig är nöjda. Kom nyss hem från kvartsamtal med läraren (på gymnasiet).
Det kanske blir bättre om du utesluter "argsam" ur din diskussion.
October 27, 2001
Spindel wrote: Du kan ju alltid döda rektorns häst och sedan lägga hästen där du sover.
Det är ett erbjudande som han inte kan tacka nej till.
(och jag har sett för mycket på Mafia-filmer)
Tänka sig att jag såg på just Gudfadern 1 på "filmkunskapen" i skolan idag och så nämner du det... Tokigt...
Jag fick nedsatt studiebidrag p.g.a. att jag hade hög frånvaro, trots läkarintyg o.s.v. Orkade inte bry mig 😛
June 17, 2002
Callister wrote: Colic jag lider med dig, men jag tycker du borde koncentrera dig på att få det opererat, du får ligga i lite gran för att få sjukhusen att hinna med!
Sen kan du ju åka utomlands och göra det, kanske är värt det?
Eller göra det på svenskt privatsjukhus...
men sånt kostar ju inte liiiiittteeee heller....
January 17, 2002
Callister wrote: Colic jag lider med dig, men jag tycker du borde koncentrera dig på att få det opererat, du får ligga i lite gran för att få sjukhusen att hinna med!
Sen kan du ju åka utomlands och göra det, kanske är värt det?
Det finns andra saker som spelar in också, vilka jag inte tänkt ta upp här (ännu), men jag försöker så gott jag kan att fixa detta.
January 17, 2002
PaiN wrote: [quote=Spindel]Du kan ju alltid döda rektorns häst och sedan lägga hästen där du sover.
Det är ett erbjudande som han inte kan tacka nej till.
(och jag har sett för mycket på Mafia-filmer)
Tänka sig att jag såg på just Gudfadern 1 på "filmkunskapen" i skolan idag och så nämner du det... Tokigt...
Är killarna i Gudfadern necrofiler? 😉
February 21, 2003
CoLiC wrote: [quote=MrWeizel]Medans teknik är HELT teoretiskt
Eh? På Teknikprogrammet här så är det 90% praktiskt....
Han syftar inte på hobbysvetsare och bondläppar som meckar med sina EPA-traktorer med skolans medel. Han menar Teknik som i "mekanik, data, teknologi, matematik, naturvetenskap, ..."
🙄
January 17, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=CoLiC][quote=MrWeizel]Medans teknik är HELT teoretiskt
Eh? På Teknikprogrammet här så är det 90% praktiskt....
Han syftar inte på hobbysvetsare och bondläppar som meckar med sina EPA-traktorer med skolans medel. Han menar Teknik som i "mekanik, data, teknologi, matematik, naturvetenskap, ..."
🙄
Nåja, här snackar vi mest datateknik chalmerspojken 😀 Svetsningsskillz är medfött här uppe (med traktorkörkort i munnen)
June 17, 2002
Callister wrote: Colic:
Nu är vi nyfikna, avslöja! 🙂 :bgrin:Kan inte ditt försäkringsbolag pejja privatsjukhus om du säger att du lider som en häst och inte kan göra det någonstans.. :eye:
Dom e ju så jävla snåla.. man ska bara pröjsa massa premie men inte fan får man nåt ut för det... 👿
5 Guest(s)