Rektorn kan suga min...|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Rektorn kan suga min...
Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
sp_UserOfflineSmall Offline
589851
April 5, 2004 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Nåja, här snackar vi mest datateknik chalmerspojken 😀 Svetsningsskillz är medfött här uppe (med traktorkörkort i munnen) laugh

laugh

Vad är praktik där då? Räknar du programmering som praktik?

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
589852
April 5, 2004 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Colic:
Nu är vi nyfikna, avslöja! 🙂 :bgrin:

Kan inte ditt försäkringsbolag pejja privatsjukhus om du säger att du lider som en häst och inte kan göra det någonstans.. :eye:

Vi får se 🙂

Mitt försäkringsbolag flyr då de ser mig, dom vet att jag fiskar pengarna ur fickan på dem snabbare än de kan hävda att det bryter mot nån lag att jag kan göra det.

CoLiC
Member
Medlem
589855
April 5, 2004 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: [quote=CoLiC]Nåja, här snackar vi mest datateknik chalmerspojken 😀 Svetsningsskillz är medfött här uppe (med traktorkörkort i munnen) laugh

laugh

Vad är praktik där då? Räknar du programmering som praktik?

Nej, montering, kabeltillverkning och lödning 🙂 Sen har de mycket med CNC svarvarna att göra.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
589857
April 5, 2004 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Teknikprogram är den linje jag också går på.

Och det är verkligen inte praktiskt.

En dag i veckan har vi projektdag (verkstad, design och CAD). Sen en lektion i veckan Idrott&Hälsa. That's it.

Sen Kemi, fysik, matte, samhälle, svenska, engelska, natur a, teknik männikska samhälle, datorkunskap a, eget företagande, estetsik verksamhet...

Sen massa annat 😛

mvh/d

CoLiC
Member
Medlem
589859
April 5, 2004 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen87 wrote: Teknikprogram är den linje jag också går på.

Och det är verkligen inte praktiskt.

En dag i veckan har vi projektdag (verkstad, design och CAD). Sen en lektion i veckan Idrott&Hälsa. That's it.

Sen Kemi, fysik, matte, samhälle, svenska, engelska, natur a, teknik männikska samhälle, datorkunskap a, eget företagande, estetsik verksamhet...

Sen massa annat 😛

mvh/d

Är det bara Umeå som har ett regelrätt Teknikprogram eller?

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
589861
April 5, 2004 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Är det bara Umeå som har ett regelrätt Teknikprogram eller?

Ja, för det brukar vara så att när alla har det på ett sätt, men där är EN som har det på ett annat sätt, så är det den ensamme som har rätt

Teknikprogrammet har som primärt syfte att ta fram civilingenjörer inom olika områden, inte fan blir man civ ing för att man kan löda en sladd..

CoLiC
Member
Medlem
589864
April 5, 2004 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=CoLiC]Är det bara Umeå som har ett regelrätt Teknikprogram eller?

Ja, för det brukar vara så att när alla har det på ett sätt, men där är EN som har det på ett annat sätt, så är det den ensamme som har rätt

Klart vi har rätt? Kom hit och säg något annat och du blir jagad av 500 bönder med Baseballträn och Damp.

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
589867
April 5, 2004 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=MrWeizel][quote=CoLiC]Är det bara Umeå som har ett regelrätt Teknikprogram eller?

Klart vi har rätt? Kom hit och säg något annat och du blir jagad av 500 bönder med Baseballträn och Damp.

Och vissa rusar till och med fram i rullstol! :bgrin:

CoLiC
Member
Medlem
589871
April 5, 2004 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: [quote=CoLiC][quote=MrWeizel][quote=CoLiC]Är det bara Umeå som har ett regelrätt Teknikprogram eller?

Och vissa rusar till och med fram i rullstol! :bgrin:

Nåja, jag behöver inte rusa, det är jag som kör på killen så bönderna "can have their way with him" :bgrin:

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
589874
April 5, 2004 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=heimdal]de ska väl bara va ogiltig frånvaro..

Så du menar att man har rätt till fullt studiebidrag om man sjukanmäler sig hela terminen exempelvis? Fyfan vad sjukt, nån j**la arbetsmoral ska vi fan ha i det här samhället.

man får studiebidraget om man har en bra jävla anlednig att va hemma.
anser inte att jag slappar hela dagarna tar medesiner som är starka så att du skulle sova av och må allmänt dåligt på, är inne på sjukan var och varannan dag. har extrema smärtor i hela kroppen. sitter i rulstol pågrund av medusinerna. tar fler tabletter än va du kan räkna till. skulle jag slipa det skulle jag gå till skolan direckt

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
589885
April 5, 2004 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Copulator:
Ah, inte roligt. Att en hjärntumör kan påverka hela kroppen sådär. cry

MrWeizel
Member
Medlem
589897
April 5, 2004 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC; Efter närmre kontroll av Umeås gymnasieskolor så har det framkommit att det inte finns något teknikprogram, utan det är el och fordon kombinerat...

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
589901
April 5, 2004 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Är killarna i Gudfadern necrofiler? 😉

Nae. De busar lite med en kille och lägger hans 600k dollars favorit hästs huvud i hans säng när han vägrar ge gudfaderns gudson en roll i en film. Han blev ganska övertygad 🙂

Milton
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 139
589919
April 5, 2004 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du lämnat något intyg från läkare? Då borde det vara lugnt.

_bushman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 759
589935
April 5, 2004 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=smurfen87]Det roliga är att lärarna aldrig är nöjda. Kom nyss hem från kvartsamtal med läraren (på gymnasiet).

Och min Svenska lärare påpekade att jag hade väldigt "vågig" aktivitet. Ibland tillhörde jag en av de bättre och ibland en av de sämre.

Det roliga är att jag skiter totalt i vad andra tycker om mig, för jag vet själv vad jag kan och inte kan. Är så trött på allt snack om betyg, som folk ändå bara fuskar sig till (ofta).

Anledningen till att läraren (svenska) sa så om mig är för att jag vågar argumentera mot henne. Alla andra sitter tysta, och snackar skit efter lektionerna. Förra veckan hade jag exempelviss en kvarts argsam diskussion med henne.

Trodde lärarna tyckte om att man vågade uttrycka sig, men det är visst inte det som den Svenska skolan handlar om. I alla fall inte i realiteten, utan enbart på det fina pappret.

Roligt att jag frågade min lärare förra veckan vad jag hade för betyg "just nu", och då hade MVG (även om det var svagt). Och nu hade sänkt mig till VG (svagt). På mindre än en vecka.

Lärarna och pappers Sverige börjar trötta ut mig enormt!

OBSERVERA: Det handlade alltså om speciella betyg (omdömen), för ett visst område inom kursen. Alltså inte hela "kursen".

Välkommen till Sveriges skolvärld...

Råkar ut för det varje vecka, lärarna säger att man skall säga till vad man tycker och att de absolut inte tar det personligt, men så fort man framför kritik på ett konstruktivt sätt så tar läraren det som att man tycker han/hon är dum i huvet. Samma med den så kallade elevdemokratin. Det låter JÄVLIGT fint på pappret, men det finns inget som en kan liknas vid elevdemokrati på skolorna.

Jag sitter i elevrådsstyrelsen på min skola och på det senaste mötet så fick vi reda på att det skulle införas samlad skoldag på teknikprogrammet (som jag går). De har det redan på bygg och fordonsprogrammet, all teori på morgonen, eget arbete tills kl 2-4 på eftermiddagen, slutkoll och sedan går man hem. Iom att det fungerar på bygg och fordon så tycker rektorn att det skall införas på teknikprogrammet också, den stora skillnaden är bara att bygg och fordon är helt praktiska linjer, medans teknik är HELT teoretiskt. Det kommer verkligen inte funka, skall vi sitta och räkna helt nya saker på matten och fysiken utan lärare hela dagarna??

Det blev ett j**la liv om detta på elevrådsmötet, till och med de som går fordon argumenterade emot rektorn och sa att det ALDRIG kommer att fungera på ett teoretisk program. Men lyssnar rekotrn på det?

NÄ, istället säger han rakt ut: "Det kvittar vad ni tycker, det kommer bli såhär ändå.."

Och den j**la idioten hade pratat sig varm om ELEVDEMOKRATI 20 minuter innan detta!!

Fyfan vad jag fick bita mig i läppen för att jag inte skulle säga vad jag tycker om honom, han är en riktig skitsnackare. Och nu om ändringarna, jag har pratat med två andra som han har förklarat hur det kommer bli nästa termin, han har sagt helt annorlunda saker till alla oss tre.

Det är så j**la tröttsamt att jag funderar på att sluta bry mig om skiten, för de i skolledningen skiter i vilket hur som helst.

Deprimerande

Vår kära rektor ifrågasatte också varför vi behövde läsa all matte och den mesta fysiken teoretiskt, med alla formler och sådant. Han tyckte att vi kunde läsa det mesta praktiskt. Tycker inte detta behöver någon förklaring över hur j**la korkat det är.. Det fungerar KANSKE på första delen av första kapitlet på matte A, där man räknar procent, men FAN inte på tex andragradsekvationer som vi läser nu.

Han har verkligen en romatiserad bild av verkligheten

Fordons programmet har inte bara praktik utan både det och teori. (mest praktik dock)

MrWeizel
Member
Medlem
589937
April 5, 2004 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

_bushman_ wrote: Fordons programmet har inte bara praktik utan både det och teori. (mest praktik dock)

Du skulle bara våga jämnställa det med teknikprogrammet...

På vår skola består fordonsprogrammet av kärnämnena, sedan är det bara praktik. Givetvis med teoretiska genomgångar, men de får ju göra det de precis gått igenom teoretiskt i praktiken direkt efteråt!

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
590092
April 5, 2004 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Ogrebeast][quote=CoLiC][quote=MrWeizel]Medans teknik är HELT teoretiskt

Eh? På Teknikprogrammet här så är det 90% praktiskt....

Han syftar inte på hobbysvetsare och bondläppar som meckar med sina EPA-traktorer med skolans medel. Han menar Teknik som i "mekanik, data, teknologi, matematik, naturvetenskap, ..."
🙄 wink

Nåja, här snackar vi mest datateknik chalmerspojken 😀 Svetsningsskillz är medfött här uppe (med traktorkörkort i munnen) laugh

grabbarna grus som kör med "esab-diff" å hemmagjord cab..

det "teknik-programmet" jag gick hade 3 inriktningar, svetsning, CNC- svarv/fräsning, sen va de nån styr och reglerteknik inriktning efter första året..
men jag såg nu att de delat upp det programmet i en data/IT version och en "verkstads" version...

så de e inte bara uppe i norr som "teknikprogramm" betyder ligga i verkstad å göra sig smutsig :bgrin:

MrWeizel
Member
Medlem
590240
April 6, 2004 - 8:52 am
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: det "teknik-programmet" jag gick hade 3 inriktningar, svetsning, CNC- svarv/fräsning, sen va de nån styr och reglerteknik inriktning efter första året..
men jag såg nu att de delat upp det programmet i en data/IT version och en "verkstads" version...

så de e inte bara uppe i norr som "teknikprogramm" betyder ligga i verkstad å göra sig smutsig :bgrin:

Då är det inte teknikprogrammet så som skolverket har bestämt att det ska se ut, utan det måste ju vara lokala Verkstadstekniska program?

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
590402
April 6, 2004 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Har skolan bara elevunderlag kan de skapa vilka inriktningar de vill på ett program.

De som finns på min skola under teknikprogrammet är då: Styr/regler och högskoleförberande(det går jag =) )..

Nästa år startar de en design inriktning för att locka tjejer.

CoLiC
Member
Medlem
590409
April 6, 2004 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Biblo wrote: Har skolan bara elevunderlag kan de skapa vilka inriktningar de vill på ett program.

De som finns på min skola under teknikprogrammet är då: Styr/regler och högskoleförberande(det går jag =) )..

Nästa år startar de en design inriktning för att locka tjejer.

De kan designa våra klassrum 🙄

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 158
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL