September 1, 2002
Vissa utrymmen och småhål i datorlådan samlar damm och är nästintill omöjliga att få dammfria med trasa. Jag satt och funderade på att möjligtvis dammsuga lite i lådan. Men en inre röst säger mig att det kanske inte vore så lyckat p.g.a. ev. statisk elektricitet och elektromagnetiska vågor som kan generas.
Kan det vara skadligt för datorkomponenterna att bli utsatta för dammsugar-röret?
November 26, 2002
ando wrote: Dom flesta nya damsugare har aluminium-rör. Så det skulle nog inte hända specielt mycket om du råkade träffa något.
För att aluminium inte är elektriskt ledande?
Även plastslang kan man få statisk elektricitet ifrån.
Brukar ta ut datorn utomhus och koppla dammsugaren på "blås" 🙂
February 21, 2003
Jag brukar bara köra på med plastmunstycke. De hårda plasterna som används till munstycken tror jag inte är så värst elektrostatiska av sig eftersom då de i så fall skulle laddas upp i o m den gnidning som skräp orsakar på innerväggen, men man vet aldrig.
Vad gäller elektromagnetiska fält så är det absolut inga styrkor att snacka om.
January 28, 2003
Guufi wrote: Använder alltid dammsugaren, iofs är hela skaftet av plast så det kanske inte skadar , har iaf inte haft några som helst problem.
Det är allt annat än man kan säga om denne killen:
Dammsugaranvändare
[Image Can Not Be Found]
July 3, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Guufi]Använder alltid dammsugaren, iofs är hela skaftet av plast så det kanske inte skadar , har iaf inte haft några som helst problem.
Dammsugaranvändare
[Image Can Not Be Found]
Callister? :bgrin:
January 28, 2003
Spindel wrote: [quote=MrWeizel][quote=Guufi]Använder alltid dammsugaren, iofs är hela skaftet av plast så det kanske inte skadar , har iaf inte haft några som helst problem.
Dammsugaranvändare
[Image Can Not Be Found]
HAHAHAHA, hur i helvete kunde jag missa det sambandet?!?! [Image Can Not Be Found]
March 14, 2001
MrWeizel wrote: [quote=Spindel][quote=MrWeizel][quote=Guufi]Använder alltid dammsugaren, iofs är hela skaftet av plast så det kanske inte skadar , har iaf inte haft några som helst problem.
Dammsugaranvändare
[Image Can Not Be Found]
HAHAHAHA, hur i h*****e kunde jag missa det sambandet?!?! [Image Can Not Be Found]
Hahaha :hehe:
2 Guest(s)