November 22, 2001
Att den inte slutar funka utan anledning. Och håller för normal användning.
Hade det varit en stöt-tålig telefon så bör det ju täckas, men det var ju en vanlig modell i det här fallet.
T ex hade jag en telefon som en dag inte fick in något nät, jag hade inte tappat den eller nå't sådant. Fick en ny.
Den i sin tur ville inte ladda batteriet fullt, så jag lämnade in den igen och då lagade de den.
Sen ska jag ju erkänna att jag fuskat med garantier, t ex tappade jag en skrivare i golvet från 1.5m när jag flyttade och fick en ny på garantin, men det är inget jag räknar med eller kräver.
November 4, 2001
DiDi wrote: [quote=Json_81]Varför ska det ingå i garantin?
Det är ju inte normalt använda att tappa den i golvet.Isåfall borde ju t ex skärmar oxå kunne tappas från bordet.
Vad tycker du ska ingå i garantin?
Fabrikationsfel, annars är det ju förfan en försäkring och ingen garanti.
Garantin gäller för sånt som tillverkaren kan ha orsakat, inte för att du slänger den i golvet.
Iofs finns det ju vagnskadegaranti och sånt på bilar, då man bara behöver betala en självrisk även om man inte har bilen helförsäkrad, så det borde ju gå att överföra till alla möjliga produkter, råkar produkten gå sönder inom t.ex. 1 år när det gäller mobiltelefoner så får man en ny mot en självrisk på 25% av priset eller nått.
Skulle vara en schysst deal och kännas lite tryggt.
March 20, 2003
Coore wrote: Så skärper vi oss då grabbar...
Pim_ tänk på det dära du skrev med en gång i fortsättningen, så slipper du kalla någon för idiot.... Inget mera tjaffs från er två nu.. aight?
Du har rätt, nästa gång jag ser ngn uppmana mindre vetande människor att förstöra sina saker i falskt hopp om att få nya saker på garanti skall jag hurra och inte påpeka om hur dumt det är.
January 4, 2001
Pim_ wrote: [quote=Coore]Så skärper vi oss då grabbar...
Pim_ tänk på det dära du skrev med en gång i fortsättningen, så slipper du kalla någon för idiot.... Inget mera tjaffs från er två nu.. aight?
Du har rätt, nästa gång jag ser ngn uppmana mindre vetande människor att förstöra sina saker i falskt hopp om att få nya saker på garanti skall jag hurra och inte påpeka om hur dumt det är.
Visst kan du påpeka ifall du tycker det är dumt, var mer "idiot" delen jag tänkte på.
Inget mera om detta i denna tråden nu. Har du något att tillägga så ta det via PM...
1 Guest(s)