Respekt för andras förhållanden|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Respekt för andras förhållanden
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 14, 2006 - 12:16 am
sp_Permalink sp_Print

Har arbetat med en liten teori de senaste månaderna. Och det är att folk från vissa kulturer har en HELT annan nivå av respekt för andras förhållanden. Vi kan ju diskutera det här, att fastställa huruvida det stämmer eller inte är onödigt, för det stämmer, sabby?

Främst folk ifrån Afrika anser jag inte har någon som helst respekt för något sådant. Kanske hänger ihop med att man ska ha 27 fruar där?
Vilka andra länder kan jag inte säga just nu utan att ha belägg för det själv.

Hursomhelst så råkar tjejen jämt ut för knappt engelsktalande personer ifrån Afrika, hänt massor med ggr. De kommer direkt fram och börjar prata och kladda, när tjejen säger att hon är upptagen, förlovad och vill inte ha något med denne att göra. Ja då ber den direkt om ursäkt (efter att ha äcklat sig en del) för att sedan börja med en ny taktik. Antingen 1) försöka övertala tjejen att vara otrogen (Yeah right!) 2) tafsa då mkt du kan för på denna tjej är du ändå körd.
Och bra förbannad man kan bli då! Tjejen har råkat ut för flera dussin killar och detta scenario stämmer endast in på folk ifrån Afrika hittils, vet någon vad de har på gång där nere? 😕

Detta handlar inte om hudfärg så rasistsnack kan ni slänga på i brallan.
Fransmän är en av de värsta, de är helt knäppa i bollen, men det är inget jag själv upplevt så jag skippar den romanen.

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1068291
August 14, 2006 - 12:18 am
sp_Permalink sp_Print

Självklart är folk annorlunda kulturmässigt vart man kommer ifrån, på gott och ont. Vi tycker att man skall ha en fru, i mellanöstern skall man ha 59. Det är därför man inte kan blanda kulturer hur som helst utan att stöta på problem.

Callister
Member
Medlem
1068292
August 14, 2006 - 12:20 am
sp_Permalink sp_Print

Det verkar helt accepterat i vissa kulturer, och trögbollarna verkar tro att det går att köra här också. Har varit med om massa trevliga personer men som sedan direkt kör på sina romanser med upptagna tjejer. Det är inte direkt som fenomenet med kriminella invandrare, för är de kriminella så är de oftast puckade.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
1068293
August 14, 2006 - 12:39 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle en N röra min tjej då skulle jag D den saten...

Callister
Member
Medlem
1068295
August 14, 2006 - 1:30 am
sp_Permalink sp_Print

Vad ska man göra åt saken liksom. Nästan alla ggr hon åker hit råkar hon ut för något äckel. Man är orolig hela tiden. Någon gång kmr det ett svin med andra avsikter... Kanske är stället man bor på också, ne fyfan...

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
1068296
August 14, 2006 - 1:45 am
sp_Permalink sp_Print

Vart bort du? Snackar vi om krogen här eller är det bara randoms som kommer fram när hon är på stan?

Callister
Member
Medlem
1068297
August 14, 2006 - 2:02 am
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: Vart bort du? Snackar vi om krogen här eller är det bara randoms som kommer fram när hon är på stan?

Det är alltid när hon åker tåg ifrån märsta station. Hon bor i sigtuna vilket krävs när hon ska till mig (Väsby).

Andra tjejkompisar som man har är man inte alls orolig för, de rör sig inte på samma sätt som flickan min. Tjejen åker rätt ofta runt och märsta är alltid någonstans på vägen. Jag har inte heller möjlighet att möta henne överallt och jämt. 🙁
På krogen händer det ju också klart, men det gör det väl för alla på gott och ont. 🙂

Har försökt stärka henne mentalt i över ett år för att palla sådana situationer, men hon är väldigt rädd av sig vilket inte alls är bra. Som tur är har hon bil körkort inom 2 månader så då kommer man inte vara lika orolig längre. Men en sak säger jag bara: håll er så långt bort från märsta som ni kan, Väsby också för den delen (lugnt att bo i kluster som jag dock ;))....

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1068298
August 14, 2006 - 3:45 am
sp_Permalink sp_Print

När jag bodde i sthlm, så var det svenska killar som gjorde så på mina tjejpolare...

mach
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 69
1068302
August 14, 2006 - 4:57 am
sp_Permalink sp_Print

Du måste ta diskussionen till den nivån att de fattar 🙂

Säg åt henne att hon skall säga att hon är en lyxhora och kostar 50 papp för ett ligg. Om de inte försvinner illa kvickt kommer hennes pimp se till att de gör det - för alltid.

MicroManiac
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 162
1068303
August 14, 2006 - 5:08 am
sp_Permalink sp_Print

Tårgas och pepparsprej, det är sexuellt ofredande dom sysslar med när hon ber dom sluta, eller inte röra henne, hon har rätt att använda våld om hon känner sig "hotad"...

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1068304
August 14, 2006 - 5:14 am
sp_Permalink sp_Print

MicroManiac wrote: Tårgas och pepparsprej, det är sexuellt ofredande dom sysslar med när hon ber dom sluta, eller inte röra henne, hon har rätt att använda våld om hon känner sig "hotad"...

sen åker hon dit för olaga vapeninnehav *asg*

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1068315
August 14, 2006 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

min tjejkompis som är blond har råkat ut för det mesta inom det området!!!
hon gick i en skola med mycket utlänningar och det slutade med att hon tyckte det var så jobbigt att hon fick ha svart färgat hår.
sen så mötte jag henne på plattan för ett tag sen(sthlm). då satt hon men en kille som var från afrika någonstans, han kunde enbart engelska. vi skulle träffas och gå på bio men hade inte nämnt någon kompis så efter hon hade sagt åt denne att vi skulle gå på bio så gick vi varpå jag frågade vem det var. han hade kommit fram till henne och velat bli hennes vän och sen kört hela stilen med, var otrogen osv osv.
sen så har min egen tjej råkat ut för en del incidenter oxå...

MicroManiac
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 162
1068318
August 14, 2006 - 7:58 am
sp_Permalink sp_Print

Tror inte dom anmäler för olaga vapeninnehav/misshandel iom dom gjorde brottet först, sexuellt ofredande. Hrm, hårspray funkar ju också, kombinera det med en tändare 😀

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1068322
August 14, 2006 - 8:49 am
sp_Permalink sp_Print

sen så när hon gick i 8an kom jag att tänka på så försökte en gammal gubbe locka med henne hem med hjälp av godis...häll faan på att dö av skratt trodde det inte va sant, hur korkad/sjukligt kåt/ pervers får man bli om man tror att en tjej som går i 8an kommer hem till en om man viftar med en klubba...

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
1068326
August 14, 2006 - 9:20 am
sp_Permalink sp_Print

haha..händer jämt min tjej på spårvagnen från bergsjön.

Märkligt nog händer det aldrig här hon åker från andra ändan linjen (saltholmen/långedrag) 🙂

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1068328
August 14, 2006 - 9:23 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Väsby också för den delen (lugnt att bo i kluster som jag dock ;))....

Grejjen är den att jag tycker inte att det är farligt alls o bo här, då bor ajg iofs i lite lugnare områden men ändå. Hörde om det som hände i helgen "där nere" vi station och det verkade ju inte så kul dock.

Callister
Member
Medlem
1068355
August 14, 2006 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=Callister]Väsby också för den delen (lugnt att bo i kluster som jag dock ;))....

Grejjen är den att jag tycker inte att det är farligt alls o bo här, då bor ajg iofs i lite lugnare områden men ändå. Hörde om det som hände i helgen "där nere" vi station och det verkade ju inte så kul dock.

Ne det var mammas väninas dotters pojkvän som blev ihjälhuggen. 😕

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1068356
August 14, 2006 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Är du rädd för att tjejen ska falla för frestelsen? 😉 Låter lite så.

Om inte, så har du inget att oroa dig över. Sen så tror jag inte det beror på varifrån de kommer, vissa är svin helt enkelt, har med uppfostran att göra. Uppfostran och uppväxt.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1068359
August 14, 2006 - 11:47 am
sp_Permalink sp_Print

min polare berättade att han snacka med en ytlig bekant som är invandrare och han sa att när han snackar med en tjej så blir det alldeles svart och tjejen står i totalt fokus och att han har svårt att behärska sig. sen säger många av hans andra bekanta(även svenskar) att dom oxå känner så.

är det verkligen så att man kan vara så kåt att man tappar greppet om verkligheten? är inte det någon sjukdom, har själv aldrig känt på det viset!?

när man hör sådant vill man ju inte släppa ut tjejen alls?

Callister
Member
Medlem
1068361
August 14, 2006 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Är du rädd för att tjejen ska falla för frestelsen? 😉 Låter lite så.

Om inte, så har du inget att oroa dig över. Sen så tror jag inte det beror på varifrån de kommer, vissa är svin helt enkelt, har med uppfostran att göra. Uppfostran och uppväxt.

Jag kan inte säga att jag litar på min tjej till 100% än, men å andra sidan tror jag inte att jag litar på någon helt och hållet i mitt liv. Men det är inte där skon klämmer; jag blir äcklad av att veta att folk håller på, inte för att jag är orolig för att hon hellre vill ha en snubbe från afrika som går på bidrag samt bor som gäst i sthlms alkoholstuga. 🙄

Orolig för sådant kan man vara på krogen. 😛

Någon gång kmr det ett äckel som inte nöjer sig med ett nej. 😕

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 245
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL