September 5, 2001
Ett urdrag ur forumet:
"Om sonen är en klok person - 2005-10-30
Om sonen är en klok person inser han att pappan var en ond person. I sådana fall förstår han att han egentligen inte gjort någon förlust och inte behöver hämnas. Man kan inte hämnas att rättvisa skipats. Om samhället skipat rättvisa på rättfärdigt sätt från början hade heller ingen behövt korrigera den slappa rättstillämpningen. Inga tips till Polis eller Efterlyst är min önskan.
TS (tobbe.sundelin@telia.com)"
Ja, vi försvarar hämd med att det var "rättvisa" och sonen ska inse att hans fader var en "ond" människa. Vad är det för religösa puckon som hänger där?
Mycket öga-för-öga människor som refererar till ondska, djevulen och hämd. Det är väl endå inte kristet att hämnas någons död. Mannen hade ju fått sitt straff, var det inte tillräckligt?
Som sagt, VÄLDIGT sjuka människor om du frågar mig.
March 11, 2003
hawkie wrote:
Ja, vi försvarar hämd med att det var "rättvisa" och sonen ska inse att hans fader var en "ond" människa. Vad är det för religösa puckon som hänger där?Mycket öga-för-öga människor som refererar till ondska, djevulen och hämd. Det är väl endå inte kristet att hämnas någons död. Mannen hade ju fått sitt straff, var det inte tillräckligt?
Som sagt, VÄLDIGT sjuka människor om du frågar mig.
Jo, det verkar vara en del knasiga människor som har postat där, men samtidigt kan jag mycket väl förstå varför folk är upprörda. Mördaren var alltså på hotell, med sin son nu när han mördades. Varför satt han inte inne och avtjänade sina 10 år?
Det är ju detta som folk blir upprörda över, och därför börjar skrika om "öga för öga". Rättssystemet har havererat när brottsoffren totalt körs över hela tiden.
October 16, 2003
whak wrote: [quote=obelix]Karatetränaren som mördade Jennifer har nu själv blivit mördad...
Något som jag finner respektlöst är att det finns dom som hyllar denna händelsen i en gästbok som finns på sidan som är en hyllning till henne...
Ska vi tycka synd om honom? 🙄
Han förkänade inget annat än att själv dö.
Tar man någons liv så är man inte värd att leva.
ävan vid oaktsamhet (inte meningen) och psykiskt sjuk?
January 12, 2004
Jerry wrote: Vad betyder "psykiskt sjuk"?
här kan du läsa lite om det...
February 12, 2002
Cezar wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Enligt mig, nej! Håller inte med dig cezar. Av min upfattning så finns det en hel del väldigt sjuka männiksor inom det där utövandet. människor som hamnat där för att de har vissa problem med samhället, deras problem har inte läkt men de har fått en liten kanal för att fokusera deras vrede på. Bara det att den stannar inte där utan kan istället växa där tills något i verkliga livet uppstår som får det att smälla ordentligt. Själv är jag lite rädd för "de med det rätta utseendet" (ja vet inte, ja är ju lite men jag kan se en människas innersta väsen ibland ;)) för jag anser de som väldigt oberäkneliga.
Förövrigt var det där verkligen hans fru och hon är polis då --> :cy:
Enligt min uppfattning så bör barnen räddas från henne och hon tas på någon bakgård för att gräva sin egen grav.Mina boondock saints dragningar börjar växa till sig. Behöver bara hitta fler kallade...
Jo det finns ju en del men jag har inte träffat några ännu...
Jag har väl haft otur då. Vad mer kan jag säga? Dock tror jag och står fortfarande för min del av upfattningen. Visst vet jag att det är många som tränar det för motion också, och jag sa inte på något sätt att ALLA är rötägg. Bara i princip att de där sporterna är överrepresenterade med dem och att som Boomhauer sa så är de som inte "frisknat till" (av de som kommit in i utövandet pga bla sociala-problem) nu ännu farligare med kanske en mer riktad hätskhet.
2 Guest(s)