February 22, 2003
oizo wrote: du belgarath du kommer gilla en lärare vid namn tommy hävre 🙂 han e lite speciell hehe...
okejj
jag är lite van vid "speciella" lärare
ett exempel är matte-läraren Meran från Iran(vi tror han kommer från Iran för att det rimmar 🙂 )
Han har sagt massa roliga grejor:
Ett Prov är inte alltid ett prov
Siffra nummer F
aaaah....vem vill snöa (han försökte säga vem vill ha snö)
och mycket mer vi kallar dom Meran citat... 😀
July 11, 2002
Callister wrote: Jag ska gå natur och sedan plugga vidare i nåt elite universitet, ska bli jurist. 🙂
Du kommer dö i dina studier :blink:
WTF, kan man bli jurist om man går natur? man måste ha gått lodiz linjen sam för att bli det som jag har för mig.. eller???
Går du natur så kommer du få behörighet att bli läkare,tandläkare, bombexpert :), osv.
May 23, 2001
Jag går el inriktning data, tredje och sista året. Jag hade 215 poäng tror man skulle ha 150 eller 160 för att komma in på el. Medel låg på runt 175 tror jag. Men det där me att komma in på längst 150 eller 160 stämde inte riktigt, vet en som hade typ 120 och kom in, men han va ett år äldre än alla oss andra också.
Såhär skämtas det på våran skola.
NV skämtar om teknikarna och teknikarna om elarna sen så skämtar elarna om fordon och fordon skämtar om bygg sen så skämtar bygg om sär och sär skämtar om IV 🙂
Gemensamt för alla linjer är ju att de hatar naturarna 🙂
May 23, 2001
Mathias wrote: [quote=stormaz]
Ska nog åka upp och ge dig och dina klasskompisar lite stryk 👿
hehe, är ju bara att komma ner på Y delen och slåss det. Det som är kul är att fordon, el, bygg och iv är i samma byggnad. Denna byggnad kallas för aphuset, och där alla naturare, teknikare och andra fjollor går kallas för stallet...
June 28, 2001
BYGG var den Absolut sämsta linjen man kunde gå på när jag gick på gymnasiet. Bara massa missanpassade gorillor där.
såfort nått hadde hänt så suckade folk med ordet Bygg! i mun.
spikar i spik kafféborden oxå.
sen kom fordon några millimeter högre, där var typ skolans "freaks" dom sog inte normala ut, och betedde sig lite konstigt oxå.
sen, InstallaTION. där gick dom som kunde lite mer än bygg men igentligen skulle ha passat rätt bra i IV men valde El bara för dom fick ett litet Den lille elektriken i julklapp när dom var små.
Sen fanns den Überleeta ELektronik klassen, aka Elektronördarna.
det var en knäpp linje med lite datorkunskap och andra onödiga kurser där lärarna var lika kompetenta som dagisfröknar.
Där gick jag, och ni ser ju resultatet varje dag på NH.
och som sagt folk som går i sammhälls programet slutar i kassan på ICA, det är ett faktum.
Edit: fan alla hatade naturarna på min skola med =)
och sammhällsnissarna var Värsta fjollorna.
i Ekonomi fanns dom värsta divorna,
och musiklinjen vad den nu kallades fanns alla hippies med värsta luffarkläderna.
och så fanns det en SPECIAL klass den hette verkligen Special, och 1 av dom i klassen var i kaffeterian några veckor, snacka om att vara uppe i det blå va! shiiiiit, folk sa bara - Ge mig en baugette och håll tjäften när dom beställde nått.
en var blind och stog oxå i en liten kaffeteria 😮
dom andra såg man inte så mkt av.
dom kallades senare för Special Forces
så skoj har jag aldrig haft över 2 ord.
kolla i en skolkatalog igår oxå, det var visst 10 pers i Special Forces och bara 5 var närvarande för klassphottot, i wounder Why ?
June 20, 2002
PaiN wrote: [quote=boogey]gick teknik här i västerås ett par veckor...
sen kom jag på att det var värdelöst och att man skulle hamna på fabrik eller liknande efter skiten...
...om man väljer den "praktiska" inriktningen, sen finns det ju en teoretisk som är högskoleförberedande, iaf på vår skola. Så om man har lite högre mål i livet är inte den tekniska-linjen inte helt fel.
jo det där har du en poäng i...
men jag tror det skiftar rätt rejält mellan olika städer vad gäller just teknik... hade nån diskussion uppe för ett tag sedan om den om jag inte minns fel...
här finns det bara en teknik-linje som verkar vara något mellanting mellan praktisk och teoretisk...
sen är det inte så överraskande om de har vridit vår linje lite extra åt fabriksarbetar-hållet eftersom det är just västerås vi pratar...
fanns fyra inriktingar som alla mer eller mindre kändes som "ABB, here i come"...
May 12, 2002
Mind wrote: och musiklinjen vad den nu kallades fanns alla hippies med värsta luffarkläderna.
Jag antar att du menar estetiska linjen? Det är det jag går nu iaf, jag känner mig lite felplacerad här bland alla elare och naturare osv...
vi använder båda bygg och elare som skällsord. Dom är ju liksom dom där dräggen utan framtid, eller, pengar får dom väl, men hur roligt jobb får man om man går el, byta gamla kärringars elskåp? usch, det finns inget värre än elära!
July 13, 2002
stormaz wrote: [quote=Mathias][quote=stormaz]
Ska nog åka upp och ge dig och dina klasskompisar lite stryk 👿
hehe, är ju bara att komma ner på Y delen och slåss det. Det som är kul är att fordon, el, bygg och iv är i samma byggnad. Denna byggnad kallas för aphuset, och där alla naturare, teknikare och andra fjollor går kallas för stallet...
haha sköna namn 😀
Går iof natur själv(1:a ring) ... om jag minns rätt var de preliminära betygskraven 290 men slutatde på 305... kom in på 310.
För övrigt äger min skola =) Inte hört ett enda skällsord eller ens blivigt tilltalad med en elak ton sen jag började... "we're all friendly peacefull people". Första skollunchen satte sig massa 3:or brevid en och började trevligt samtala, lärare och elever i alla åldrar kommer bra överens. Massa roliga sporter efter skolan också där alla är inbjudna (oavsett hur bra man är osv...) en del lärare brukar tom. komma, t.ex. studierektorn. Finns även en massa "sällskap" eller "kommitéer" som man är välkommen att börja i. Är själv medlem i Aktiesällskapen (fett lol, vi sitter bara å snackar skit :D) och ska nog ta över killarnas SCI (studen in charge) för innebandy och därmed gå med i idrottskommitéen
Skönast är iof att alla är motiverade och målinriktade... grupparbeten är inga problem, oavsett vem man är med. Skönt att det kan vara tyst på lektionerna så man slipper massa läxor 😀 Sen att ~50% av alla lektioner är på engelska är bara skoj :eye:
Så för alla kan jag rekommendera Viktor Rydbergs Gymnasium vid odenplan :eye:
ps: Japp min skola som hade högst utgångsbetygsnitt i hela Sverige, 18.7 tror jag :cy:. Så man har lite att leva upp till 😀 Men det ordnar sig säkert... :bok:
EDIT: glömde säga att vi bara är ~360 elever så det gäller att vara snabbt framme 😀 Finns även en VRG (viktor rydberg) djursholm och estet... både har dock lite lägra intagningsbetyg. Men Djursholm kom 2:a i högsta utgångsbetyd... 18.4 tror jag.
2 Guest(s)